{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.114 visninger | Oprettet:

salg af katte- undre mig {{forumTopicSubject}}

vil nødig dømme nogen men er det bare mig eller er der bare sygt mange katte til salg/gives væk hele tiden?

nogle af dem killinger andre voksen katte der skal om placeres.
som sagt vil nødig dømme nogen, men tror godt nok mange anskaffer sig en kat i dag uden at tænke sig om først.

prøv lige at tænke på de stakkels katte der skal flytte så meget rundt, har flere gange hørt om killinger som når at bo 4-5 steder før de er fyldt et år, synes det er lidt vildt så mange kan synes det er helt ok.

mange giver også deres børn en killing/hvalp i fødselsdags/julegave uden at være sikker på de selv vil stå for ansvaret .,...men alt ansvaret for dyret er barnets (som ikke er gammelt nok til dette ansvar) og når barnet så indser det (og mor og far) skal dyret væk...for mor og far har jo ikke tid til det og det er jo barnets dyr.

giver det mening ?

håber ikke jeg er for hård eller skære for mange over en kam, ved godt mange ting, kan spille ind...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  salg af katte- undre mig
  • #1   10. sep 2009 det er rigtig nok, kan sådan set også godt forstå det med det er bedst for dyret at komme et andet sted hen, nogle gange når et dyr bare flytte utrolig mange gange i sit liv fordi mange siger ja til noget de slet ikke har tænkt ret meget over inden de anskaffede det.

    som jeg lagde ud med er det ikke for at dømme folk...nærmere for at starte en diskussion op smiley

    rigtig mange har også undskyldningen med allergi..kommer den bare lige pludslig? eller havde de den inden de fik katten?


  • #2   10. sep 2009 Allergi kan sagtens komme lige pludseligt; det gjorde det også for mig. Heldigvis havde jeg ikke fået min egen kat endnu, så jeg gik i gang med projekt vaccination, og det har virket helt vidunderligt, så jeg i dag har 3 katte uden at have symptomer! Jeg er nu efter 5 år endelig færdig med mine indsprøjtninger! :oD

    Men jeg giver dig ret - mange mennesker er alt, alt for uansvarlige til at have kat (og hund for den sags skyld!)!! De tænker ikke tingene igennem først - prøver også, om ikke det mon går at få en kat, selvom man ikke må der, hvor man bor... Og så bliver det opdaget, og man står og skal af med katten...

    Man er nødt til at tænke langsigtet; hvor ser jeg mig selv om måske 15 år, hvad skal der ske med katten hvis ens parforhold ikke holder osv. Når man involverer et levende væsen, er man nødt til at tænke i baner, som man måske ikke har lyst til, f.eks. mht. en evt. skilsmisse...


  • #3   10. sep 2009 ej hvor fedt, hvad er det for en behandling med insprøjtninger? så er du kommet din allergi helt til livs og kan have langhåret misser uden at døje med noget?
    troede bare dommen var faldet og man ikke kunne have kat når først det var konstateret?

    åhh ja det eksempel med lejligheder/boliger der ikke er indrettet til katte eller hvor man pludslig ikke må have dem (altså det må de fleste i lejlighed da vide inden de får dyret).

    helt enig... anskaffer man sig et dyr er det altså ikke kun mens dyret er baby...men resten af dets liv


  • #4   10. sep 2009 mht det med at gi børn dyr, så ja det hører jeg os bare mange der gør, her hjemme har vi nathalie på 9 år og hun vil da os vildt gerne ha et dyr selv, men det får hun ikke, hun er ski ikke gammel nok syntes jeg. men hun må hjælpe til med at passe kattene som vi har og gør det os skifter vand gir mad og børster dem, og det har jeg det fint med.

    men ja jeg har os hørt det med at så får man en kat også flytter den hurtigt igen fordi der er noget med katten,
    Dømmer ikk folk, syntes bare man burde tænke sig grundigt om inden man anskaffer sig et dyr og det er ski ligegyldigt hvad det er for et dyr man anskaffer sig.
    Og selvføldig kan der ske ting der gør man må af med det/dem igen. og det er jo os fair nok smiley


  • #5   10. sep 2009 det er klart, er nok også lidt som øjenåbner jeg skriver dette indlæg, så folk lige kan tænke sig lidt om smiley

    altså er nu som sådan heller ikke imod at give børn dyr, man skal bare være indstillet på at voksen har såvel som barnet ansvar for dette dyr. man kan ikke regne med et barn helt alene kan stå for dette.
    kender fekst nogen hvor dren på 12 og pige på 6 tigger og beer om at få en hund for de skal nok gøre alt og gå med den hver dag... vælger mor og far at give sig skal de jo tænke på det med ungerne lufter hunden hver dag nok ikke holder i længnder,det er jo sjældent sjovt mere end en uges tid eller lign.

    en kat er knap så krævende, men det kan sagtens ske at de lover at være søde ved den osv. og når katten så kommer bliver den kastet rundt med og holdt oppe i poterne osv. der skal de voksne nok også være lidt over...kan da selv se med min den bette cirkeline at hun ikke er så god til at sige fra som den store kat er.


  • #6   10. sep 2009 Vi kan hurtig blive enig om at alt for mange anskaffer sig et dyr, uden at tænke over hvor meget det egentlig kræves.
    Jeg tror også at mange bruger undskyldningen med allergi, da det lyder bedre end jeg har tabt interessen for dyret.

    Jeg har selv taget en kat til mig der havde haft 8 hjem på 9år, den var utrolig sød og kærlig, men var alligevel ødelagt og faldt aldrig ordentlig til i vores flok. den blev aflivet, da det ikke ville være forsvarlig at sende den til endnu et nyt hjem.

    De sidste 2 jeg har fået har haft 3 hjem før vores og kommer de ikke til at fungerer med vores andre katte og hund, vil de også blive aflivet istedet for at sende dem viderer. " deres opdrætter og tidligerer ejer er enig med mig i det. "

    Mange vil nok blive meget fortørnet over min holdning til aflivning istedet for at sende dem viderer. Men jeg mener at, selvom katten er sig egen, knytter den sig alligevel til sine ejer og får et lille psykisk knæk, hver gang den bliver kaseret.


  • #7   10. sep 2009 ja der er jeg så nok ret ked af aflivning burde være sidste udvej... men igen hvis de bare aldrig falder til og er blevet skørre i bøtten.
    havde det faktisk sådan med Kiki i starten, hun havde flyttet 2 gange inden for kort tid...ved ik hvad der gjorde hende bims men hun var meget agressiv den første tid jeg havde hende og hun kradsede fuldstændig umotiveret og var især efter min datter, var tæt på at opgive men kæmpede imod og nu er hun bare faldet super godt til og har tilmed fået en kat til som hun har knyttet sig til som mor og barn.

    nu du bringer aflivning på banen er der også mange der anskaffer en killing/hvalp og kan de så ikke styre den ryger den bare til aflivning (fordi de ikke lige regnede med andre kunne styre den bare fordi de ikke kan).
    synes det er vildt at kunne ta en lille hvalps liv før det dårlig nok er begyndt, kan mærke jeg sidder og raser lidt pt fordi jeg kom i tanke om 2 jeg kender der har gjort det nummer og bare fået aflivet en hundehvalp kort efter de har fået den, bare fordi den spise deres sko...


  • #8   10. sep 2009 Tja, alle de mange skæbner ville ikke findes, hvis der ligesom blev skelet til udbud og efterspørgsel - og man var kritisk med hvem man solgte til. At en af punkterne i kontrakten var katten ikke kunne skifte hjem uden ....

    Se at få neutraliseret de fritgående fertile dyr - det ville hjælpe en hel del på problemet



  • #9   10. sep 2009 jah måske men er nok ikke altid nemt at skælne imellem de rette ejere.
    tror bestemt de 2 familier jeg kender der har aflivet et par hvalpe...er super dejlige skønne og søde familier... men lige de 2 hunde de fik kunne de ik magte og så måtte det gå den vej :s

    men ja kommer også for mange uønskede unger hist og her som sker ved en fejl


  • #10   10. sep 2009 er helt enig, DOG er der selvfølgelig uheldige situatione rogså hvor en i familien fx får allergi osv, og så er dem der oplever det kan man jo ikke dømme ligesom dem der bare lige anskeffer sig en kat uden at tænke sig om....men ja dem er der desværre mange af. Kattemarkedet er desuden meget mættet og alle de katte folk lader løbe frit omkring uden at neutralisere dem....DET er da et kæmpe problem....

  • #11   10. sep 2009 Natasja: det er en såkaldt vaccination mod allergi, hvor man vha. indsprøjtninger med en væske med katteallergener i (eller hvad man nu er allergisk overfor) langsomt vænner kroppen til det. I begyndelsen er det en lille bitte portion, som man får sprøjtet ind under huden (en gang om ugen), og så øger man langsomt mængden af stoffet indtil man når op på en dosis af 1 ml, som man kalder vedligeholdelsesfasen - da skal man kun til lægen og have en indsprøjtning hver 8. uge, og det bliver man ved med i 4-5 år. Hver gang skal man desuden vente hos lægen i ½ time, så de kan sikre sig, at man ikke får en alvorlig reaktion, hvad jeg aldrig har fået - det er som regel græsallergikere, der har problemer. Desuden er det dyrt, men jeg synes bestemt, at det er alle pengene og besværet værd, så jeg kan have mine 3 guldklumper drønende rundt omkring mig!! ;oD

    Det skal så også siges, at virkningen varierer fra person fra person og fra allergitype til allergitype, så der er ingen garantier, men stadig synes jeg, det er det hele værd at prøve! Der er dog ikke noget med at springe en indsprøjtning over, hvis man ikke gider, eller hvis man skal på ferie, for så kan man ligeså godt begynde helt forfra igen. Men det er jo bare et spørgsmål om planlægning ;o)


  • #12   10. sep 2009 Det er desværre rigtig mange som anskaffer sig katte, uden at tænke sig om, har set det ske mange gange smiley Har enda set det ske, at nogen bare har efterladt deres kat, da de flyttede smiley forfærdeligt smiley

    jeg er så mega ulykkelig for tiden.. vi har fået en kat hjem for bare rendte rundt på et stutteri fordi ejeren flyttede og ville ikke have katten med. og til sidst ville ingen tage sig af hende på stutteriet. så jeg sagde ja til at tage imod hende.. men hun kan desværre ikke sammen med min killing. har nu haft hende i en del mdr. og det bliver ikke bedre. så må desværre sælge hende. da hun er sidst ankommet.


  • #13   11. sep 2009 uhhaa ja jeg kan kun være enig i den sag. jeg er en af dem der enagng måtte af med en kat. flyttede hen i min søsters kejlighed en periode. hun havde desvære en underbo der levede af at klage over alting. (Sjovt nok aldrig over at hendes unger larmede som 10 elefanter *GG*) Men det endte med vi måte give min fætter både min og min søsters kat. de nu begge væk. smiley

    Idag har jeg felix og sorte. åhh jeg fortryder ofte, jeg fik sorte.(han er en ordenlig mundful, felix klare modsætning) hee men nu kan jeg jo aligevel ikke undvære ham. hee sorte er min baby mis der er nysgerig og hyler når han ikke må være med. smiley Felix er stille og rolig og vil heslst passe sig selv, kommer selv når der skal nusses. så da jeg fik den bedte var det et shok.

    Skulle jeg af med mine katte, ville jeg være meget sart med hvor de kom hen. Ville være sikker på de ikke kom vidre og aligevel ville jeg tænke på hvordan de havde det hver eneste dag.


Kommentér på:
salg af katte- undre mig

Annonce