{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.096 visninger | Oprettet:

katteinfluenza {{forumTopicSubject}}

hej jeg er rigtig ked da mine katte alle 4 har fået katteinfluenza og min gamle kat zoe er ilde tilredt er der nogen der ved om jeg kan gøre andet end det dyrelægen har gjort da den har det rigtig skidt her til aften er det forsvarligt at lade den leve på den måde den kan næsten ikke få vejret og vil ikke spise og drikke håber nogen har et svar på dette hurtigt Qnuz susan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  katteinfluenza
  • #1   24. aug 2007 pyha.. det er sku svært når det ikke er ens egne katte.
    Men hvad er din vurdering... Er der bedring, eller synes du det er ved at være uforsvarligt?

• #3   24. aug 2007 susan A:
    Jeg kender ikke odds ved katteinfluenza, men hvis jeg havde en kat, der havde det så skidt, som det du beskriver, så ville jeg tage afsted til dyrlægen, og lade ham/hende vurdere.

ps: dit indlæg kan godt være svært at forstå. brug gerne tegnsætning en anden gang.

• #4   25. aug 2007 Hej Susan

Det er naturligvis meget vigtigt, at dine katte får smertesillende medicin samt antibiotika.
    Smertestillende fordi det kan gøre temmelig ondt i munden på dem, hvis de har sår og blæner der. Og antibiotika for at tage en sekundær infektion.
    Selve influenzaen kan ikke helbredes, og det kan jo både være herpes og calicivirus samt clamydia.

Jeg har ladet mig fortælle, at bliver killinger udsat for disse viraer, så bliver de ofte ikke så syge - som hvis de først bliver smittet som voksne.

Selv om vi vaccinerer vores katte optimalt, er det ikke det samme som, at de ikke kan få øvre luftvejsproblemer.

Det er meget vigtigt at få vædske i dine katte - men kan en kat ikke lugte sit mad, så spiser den ofte heller ikke. Derfor forsøg at holde næsen fri for snot, hvis der er sådan noget.
    Få også fat i noget A/D fra dyrlægen - det er dåsemad til kritisk syge katte. Det er meget nem at blande vand i og så give katten det via en sprøjte.

God bedring

HIlsen Heidi

• #5   25. aug 2007 Susan, jeg håber, at du fandt en løsning i går aftes og at dine katte nu er i bedring. Ja, det er noget skidt, hvis de ikke vil spise og drikke og det er nødvendigt at handle hurtigt, hvis det ikke er muligt at tvangsfodre.

Er der noget nyt?

• #6   25. aug 2007 Det er altså noget værre noget. Min gamle kat King fik alt hvad en kat kunne fejle. Han havde katteinfluenza,clamydia,fip osv..ALT.. det var så hårdt at se.. Og dyrelægerne ville prøve alt for at hjælpe, men til sidst sagde jeg stop fordi jeg kunne se hvor hårdt det var for ham, når han kiggede på mig var det som om det stod i hans øjen. Befri mig fra det onde.. og jeg fik jeg så aflivet dagen efter. Men klart få dine katte tjekket hos dyrelægen så hurtigt som muligt, døgnet rundt.. kost hvad det ville koste, det er for deres skyld, om ik andet os for din egen.. Held og lyk med det..

Knus

• #7   25. aug 2007 Gallaxe: Jamen det fandt vi os først ud af til sidst da vi havde sendt nogen prøver til tyskland, for dyrelægerne kunne selv selv finde ud af hvad det var. det havde aldrig oplevet nogen ligne så med det samme da jeg fik det afvide var der ingen tvivl..

• #8   25. aug 2007 HEJ IGEN OG TAK FOR ALLE JERES INLÆG JEG HAR DESVÆRRE IKKE SVARET FØR NU, DA JEG HAR PASSET MIN KAT JEG KAN SÅ FORTÆLLE AT ALLE MINE KATTE ER VACCINERET OG DE ALLE FÅR ANTIBIOTIKA... DE 3 AF KATTENE ER I FIN BEDRING SÅ HURRA FOR DET DA....JEG HAR VÆRET VED DYRELÆGEN DE SIDSTE 3 DAGE OGSÅ I DAG OG HUN HAR GIVET ZOE SMERTESTILLENDE OG DROP + ANTIBIOTIKA I SPRØJTE ... I GÅR AFTES PRØVEDE VI AT MOSE NOGET TORSKEROGN OG 7 9 13 DET LYKKEDES AT FÅ DEN TIL AT SPISE LIDT BÅDE I AFTES OG 2 GANGE I DAG... SÅ TÆNKTE VI HVIS NU VI BLANDER DET MED VAND SÅ FÅR DEN LIDT VÆSKE SAMTIDIG OG DETTE VAR OGSÅ VELLYKKET SÅ HÅBER DEN SNART ER RASK IGEN.
    KÆRLIG HILSEN SUSAN

• #9   25. aug 2007 Jeg har lige haft en med Calici virus (katte influenza) Og han blev altså indlagt med drop i 1 uge for at holde ham stabil, hvor han samtidig fik smertestillende, pencillin og kvalmestillende. Han fik et kort tilbage fald 1 uge efter jeg fik ham hjem hvor han lige røg ind 1 døgn mere, men er nu helt på toppen igen. Men min dyrlæge synes det var det eneste at gøre at indlægge ham også for at undgå at han dehydrere når han ikke vil drikke.

Kommentér på:
katteinfluenza

Annonce