{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Loppekur til killing...
  • #1   31. aug 2007 vi bruger frontline.

  • #2   31. aug 2007 Nu har I fundet lopper på den ikke?? ellers skal den ikke have en loppekur.

    Når du giver den en loppekur (hvis behovet er der) så må du ikke give den en hel pipette, men veje den og måle op hvor meget den må få af pipetten.
    en hel pipette er alt for meget til en killing.



  • #3   31. aug 2007 Natascha: Både og. Det kommer jo igen an på, hvilken vægt der står på pipetten...
    Nogle pipetter gælder til 3 kg kat, hvor andre gælder til 1½ kg. og helt tredie gælder til 6 kg. Så det kommer an på hvilken vægt der er angivet på pakken...



  • #4   31. aug 2007 Frontline til katte er til killinger fra 8 uger/1 kg. Der er både den forebyggende alm. og så er der Combo som også tager æg.

    Jeg vil anbefale dig at købe dem til de større hunde, den til 20-40 kilo. Altså hvis du har flere katte. Der er 2,67 ml i, og der er 0,5 ml i dem til katte. Altså skal du købe en kanyle og en sprøjte, og måle 0,5 ml op, og så give katten den. Så der er til næsten 6 katte i én pipette smiley

    Husk aldrig at bruge Bayvantic eller Exspot til katte.


  • #5   31. aug 2007 Cabeza-Loca, i kan bare spørge mig med de forskellige, for er på apotek hver eneste dag (og nej jeg er ikke afhængig af panodil, jeg arbejder der ;o) )

  • #6   31. aug 2007 Tak for mange gode råd. Men nu er et nyt spørgsmål dukket op. Skal der være fundet lopper før den får kuren, eller kan man forebygge??
    Blev lidt i tvivl ang Annette og Zeldas råd....


  • #7   31. aug 2007 Tak, tror nok jeg er ved at få styr på det.. Der er jo meget at lære, når man lige er blevet katte ejer smiley


  • #8   31. aug 2007 Frontline kan du godt bruge til at forebygge at den får loppeangreb smiley

  • #9   31. aug 2007 Men findes Frontline til killinger..........?????

  • #10   31. aug 2007 Frontline fåes også i en spray udgave. Den blev vi rådet til at købe til killingerne af vores apotek.
    Der står på hvor mange ml pr kg kat og så skal man til at regne. Vi tog så og sprayede lidt af det ud i hætten og trak det op i en ml sprøjte (uden nål) og så fik de det i nakken.
    Det er muligvis flere andre måder at give killinger loppekur på men det der fungerede godt for os, - det var sidste sommer vi var så heldige at have killinger ...!


  • #11   31. aug 2007 Hold da op, hvor er der meget information. Men hvor er det dejligt at i er så hjælpsomme... Det er vi rigtig glade for smiley
    Vi har ikke noget akut loppe problem, så jeg er nok nød til at sætte mig ind i de forskellige muligheder..


  • #12   1. sep 2007 Carina den killing ser ud til at være over 8 uger/1 kg? smiley Så kan du bare bruge frontline til nakken smiley



Kommentér på:
Loppekur til killing...

Annonce