1.248 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Kat tisser uden for kattebakken Kat tisser uden for kattebakken

Hej, jeg står i den situation at min kat tisser ved siden af kattebakken smiley

Det skal lige siges at han ikke er kastreret endnu, og at han er indekat.
Men han tisser nogen gange i kattebakken helt fint og normalt, andre gange lige udenfor kattebakken, og andre gange helt tilfældige steder i huset smiley
Han skider dog heldigvis altid i kattebakken.

Jeg tror og håber på at det er fordi at han bare afmærker sit territorium, men er ikke sikker, han er kun 6 måneder.
Har i nogle ideer til hvad det kan være?

Hilsen Sanne.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat tisser uden for kattebakken
  • #2   15. nov 2018 Okay, mange tak.
    Jeg er ved at planlægge hvornår han skal kastreres smiley

• #3   15. nov 2018 Ja, og det bliver desværre kun værre med alderen, hvis han ikke kastereres hurtigst muligt, derfor bliver mine også neutraliseret med 12 uger. smiley

• #5   16. nov 2018 Nej det skal der ikke smiley men min mor har også en hun skal have med til kastration så det skal lige passe samme smiley

• Kiwi
    Kiwi Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Svar: 5
    #6   21. nov 2018 Jeg arbejder hos en dyrlæge, og vi ser at katte tisser uden for bakken af følgende grunde:
    Blærebetændelse,
    Stress (håndværkere der støjer, hvis en i husstanden flytter eller en ny flytter ind, forandringer, to katte hvoraf den ene dominerer,
    flytning, ejer er borte osv)
    Krystaller i urinen,
    Fordi katten er kønsmoden og ikke neutraliseret.
    Hvis katten ser på dig og tisser en stor tår fx i den seng eller på dine sko: afgjort stress
    Små dråber uden for bakken: sygdom i urinvejene, smerter.
    Det er MEGET vigtigt at få afleveret en urinprøve hos dyrlægen i sidste tilfælde.
    Urinopsamlingssæt findes og er lette at bruge.
    En kat med krystaller i urinen kan have en fuld blære blære uden at kunne komme af med noget. Det kan give nyreskader og hvis det er helt galt kan katten dø. Det sidstnævnte er ekstremt smertefuldt.
    Venlig hilsen Karin

• #7   21. nov 2018 Karin, har du LÆST tråden? Katten er fertil. smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #8   21. nov 2018 Susanne... Det skriver Kiwi også at det også kan være grunden "" Fordi katten er kønsmoden og ikke neutraliseret. ""
    Men dejligt at Kiwi skriver andre grunde til at tisse uden for bakken, så dem der ikke ved alle tingene, kan læse det. smiley

Super Kiwi, tak smiley

• #9   22. nov 2018 Jooo men nu ER det længe konstanteret, at det sikkert er derfor, og så kommer der en lang liste ind fra højre med muligheder, når problemets kerne ER fundet. smiley

• Kiwi
    Kiwi Tilmeldt:
    sep 2010

#10   22. nov 2018 Kære Susanne,
    jeg skriver om alle de muligheder der er for tisseri uden for bakken, fordi mange katteejere ikke ved noget om dette.
    Jeg synes selv som katteejer, at det er rart at vide at man kan aflevere en urinprøve, så man ikke behøver stresse katten med et dyrlægebesøg.
    Der findes i øvrigt foder og naturmidler mod de fleste urinvejsproblemer/lidelser.
    Hav en god dag
    Med venlig hilsen Karin

• #11   22. nov 2018 Kiwi, mange tak for listen med opsummering af mulige årsager :-). God hjælp!

• #12   25. nov 2018 Min 7 år gamle kastererede hankat tisser også udenfor kattebakken, han tisser i min seng, kan han rive mit tøj af tørrestativet gør han det og tisser på det, han er nu også begyndt at skide ved siden af kattebakken og det er ligemeget at den er helt ren, min anden kat laver ikke nogle unoder, jeg kan snart ikke mere, jeg har haft kontakt med min dyrlæge og der er ikke noget fysisk galt med ham, var det ikke fordi jeg er så glad for den kat og jeg ikke går og afliver dyr fordi der er et problem, så var han blevet aflivet for længe siden, det med tisseriet har stået på siden jeg fik ham.

Mvh Jan

• Kiwi
    Kiwi Tilmeldt:
    sep 2010

#13   25. nov 2018 Din kat er muligvis meget stresset - det kan skyldes den anden kat. Prøv “Kalm” blandet med “Zylkene”.
    Det er to naturprodukter som er fuldstændig ufarlige, men virkelig godt til stress-problemer. Hvis du orker: køb en kattebakke mere.
    Er den neutraliseret?
    De to produkter fås hos dyrlægen. Kalm som pasta der kommes oven i maden, eller som tabletter. Zylkene findes i kapsler, disse åbnes og drysses over maden.
    Det lyder svært, men vær nænsom over for din stressede kat. Den har det nok ikke så godt, psykisk. Produkterne indeholder udelukkende naturlige ingredienser som mælkeprotein, b-vitamin samt aminosyrer.
    Mvh Karin

• #14   25. nov 2018 Foder er kun for at dyrlægen kan tjene penge. Iøvrigt er det bedre at forebygge end at behandle. Nu spurgte ts til løsningen på et helt konkret problem og ikke generelt. smiley

• #15   25. nov 2018 Kiwi
    Min kat viser på ingen måde tegn på stress, de to katte leger utrolig meget, ligger og slikker hinanden rene og som jeg skrev, så har han været urenlig siden jeg fik ham og den anden kat har jeg kun haft 1,5 år nu og han får ikke lov til at dominere den gamle kat, dyrlægen mener det er fordi han vil besørge på kattegrus der er som sand, det hjalp i starten, men nu er vi tilbage ved det gamle mønster og de ting du skriver de koster jo en mindre herregård i Nordsjælland, jeg skal være 200% sikker på det er stress før jeg køber noget så dyrt, jeg vil mine katte alt godt, ellers var han aflivet for længe siden, ingen forstår jeg har ham endnu, men jeg er utrolig glad for ham.

• #16   26. nov 2018 Jan, har du prøvet den billige løsning? Har du prøvet med sand eller jord i bakken? Det er ikke alle, der er lige begejstret for kattegrus.

• #17   26. nov 2018 Hej Susanne
    Jeg købte straks noget rasende dyrt kattegrus der var som strandsand og det havde også en god effekt, men nu er effekten borte og jeg frygter han igen begynder at tisse i min seng, jeg har simpelthen købt en voksdug som jeg lægger over min dyne, men det forhindrer ham ikke i at tisse i sengen når jeg sover, det har jeg prøvet flere gange nu, det er "pisse"ubehageligt kan jeg godt fortælle dig.

• #19   26. nov 2018 Mine vil helst tisse i en åben bakke og lave nummer to i en lukket. smiley

Kommentér på:
Kat tisser uden for kattebakken

Annonce