925 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

kat ikke kommet hjem kat ikke kommet hjem

jeg skriver lige her i håb om nogle klogere hoveder end jeg.
vores kat går altid tur med os. vi flyttede 15. oktober. hun har været ude kat siden.
igår gik vi tur med hende ca 1 km væk.
grundet en bus forsvinder hun pludseligt ind et sted. vi kalder og kalder, men hun vil ikke komme frem. vi går samme vej hjem.
nu har jeg i dag været ude og gå samme tur, samt.ekstra tur, hvor jeg har kaldet og rystet med foder. jeg er hendes primær person.
hun er nu et døgn efter ikke kommet hjem endnu.
hvad er chancerne for at hun selv finder hjem selv om det ikke er mange måneder siden hun flyttede hertil??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kat ikke kommet hjem
  • #1   5. dec 2018 tidsmæssigt så har hun gået der længe nok.

men tænker at hun er blevet bange for bussen. så tænker du bør gå turen når det er mørkt, og mere stille og roligt. så aften og nat så du ud med lygte og med dåsen med mad. hun vil være sikker når det er mørkt

det er vigtigt at du lyder "normal" når du kalder på hende. det skal være trygt for hende at komme frem, og hvis du lyder bange/nervøs ja så kommer hun ikke

få lavet nogle fremlysninger og smid dem i folks postkasser i det område hun sidst er set i.

• #2   6. dec 2018 nogle katte kan godt selv finde hjem igen. vores kat selma var væk i 3 dagen. og jeg tror de hurtig finder ud af hvor der gives mad er der os en ejer smiley de er jo ikke helt dumme dyr de er jo ret kloge. men som anja siger sig det til dine naboer heller fremlys den på nettet og det du kan gøre hvis du ikke har kattelem så tag en dåse mad ud og læg den ved din dør smiley

• #3   6. dec 2018 Hvis hun ikke er vant til at gå så langt, er det ikke sikkert, at hun kan finde hjem. Katte finder hjem ved at lugte til de dufte, de selv har afsat.

• #4   7. dec 2018 hvordan går det?

• #5   12. dec 2018 Tøm hendes kattebakke udenfor på jorden

• lone K
    lone K Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Svar: 14
    #6   12. dec 2018 Og på sedlen som du efterlyser hende på, bed folk om at se efter i udhuse og andre, nu netop aflukkede steder. Brugt kattegrus ideen, - at drysse det rundt om jeres hus og lidt hen ad vejen I gik sammen, er en god ide.
    Den har vi brugt med succes.

• #7   13. dec 2018 brugt kattegrus, rundt om huset, og den skal nok komme/finde hjem.

• #8   13. dec 2018 Tråden er fra den 5. December. Dvs. at det er nu 8 dage siden, og kattebakken har i den tid mistet noget af sin lugt. Desuden kan katten ikke lugte det alligevel, når den finder sig 1+ km. væk fra hjemmet.

• lone K
    lone K Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Svar: 14
    #9   13. dec 2018 Det er trods alt et forsøg værd, - og ikke besværligt.

Kommentér på:
kat ikke kommet hjem

Annonce