{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.209 visninger | Oprettet:

Min kat er ikke kommet hjem :( {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Mit hjerte er knust !! Jeg ved slet ikke om jeg kan forholde mig kort og fattet så jeg håber at i kan hjælpe mig trods mit lange brev.
Jeg er heldig ejer af 2 hankatte, hvor ham på 2 år (navn; Nike) er kastreret + øretatto., og ham på 7 måneder (navn; Volvo) har en tid til dyrlægen vedr det samme her på fredag d 7jan... så det vil sige at han pt kun har et reflekshalsbånd med navn og tlf nr i. De er begge udekatte.

Lidt om Volvo: 7 måneder gl og han kun boet sammen med os i ca 4 måneder. Alligevel lidt begrænset hvor godt han kender området da han før ikke har været særligt interesseret i at blive ude i sne'en i længere tid.

Min situation er den at min kæreste lukkede misserne ud her ca kl 04 imorges. Normalt har vi den regel at vi ikke lukker misserne ud før det er blevet lyst udenfor. For jeg er nemlig lidt det man kalder en hønemor. Når det så er sagt så er mine/ vores misser temmelig ukendt i at være ude mens det er mørkt.
I hvert fald - Jeg stod op og tog på arb kl 06, hvor Nike var kommet ind igen, meeen ikke Volvo smiley
Da jeg kom hjem fra arb kl 15 var Volvo stadig ikke kommet hjem og jeg gik ud og kaldte på ham i 2 - 3 timer...så blev det mørkt. Jeg har gået langs områdets veje, skure, buske, træer m.m og kaldt både højt og lavt, men han har stadig ikke vist sig og heller ikke kommet hjem i mellemtiden smiley Vi har banket med skeen i madskålen, men det har heller ikke hjulpet på trods af at Volvo er MEGET madglad.
Volvo har nu ikke vist sig i 14 timer og jeg er meget bekymret og har derfor ingen ro i krop, sind og sjæl. derfor vil jeg gerne spørge jer andre;

* Om i har lignende erfaringer ?
* Om hvor lang tid der kan gå før han kommer hjem igen ? - Kan der gå flere dage ??
* Nogen der kan sige, hvor mange km en kat kan befinde sig på ? (jeg har prøvet at google dette uden resultat)
* Hvad kan jeg ellers gøre nu?

Jeg håber så meget at der er nogen der kan svare på mine spørgsmål... et svar på et enkelt af spørgsmålene vil også være guld værd !

Mange hilsner fre en bekymret mor - Gisela


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat er ikke kommet hjem :(
  • #3   4. jan 2011 nej det har jeg ikke, for af samme grund er mine katte indekatte, og ellers i volier

    Lene og Høgerstedets skovkatte


  • #5   4. jan 2011 1000 tak for jeres svar indtil videre.

    Tænker også at sulten vil få ham frem, men ikke indtil videre - Øv smiley
    Du (Susanne S) siger noget om at han er for ung til at strejfe hjemmefra i længere tid, men jeg formoder at han er begyndt at komme i løbetid - strinter dog ikke indenfor... er det så stadig gældende ?
    Dvs. at 15½ time er lang tid for ham at ikke komme hjem på ?
    Grundes til jeg spørger dette, er fordi jeg ikke har erfaringer med at have udekat - Nike var også indekat før, indtil vi flyttede og fik vores egen have.
    Jeg har heller ikke været ude og gå for at kalde på ham siden ca kl 17.15, men har kaldt fra haven op til flere gange herefter.

    Vi bor ikke i villakvater, men i et lejekvater med egen have - hvilket alle over en 2 værelses har. Jeg har været rundt og snakke med de nærmeste naboer - problemet er bare at de ikke kender hans udseende, men de skal nok holde øje.

    God ide med efterlysningen på dyrenes beskyttelse, det vil jeg gøre med det samme.

    Venlig hilsen Gisela



  • #6   4. jan 2011 Ps. Er bange for at der måske er nogen der har taget ham til sig uden at give lyd fra sig - altså vil beholde ham .... hvor stor er sandsynligheden for dette tror i ?

  • #7   4. jan 2011 det er der da sandsynligt ligesom det er sandsynligt at den kan være lukket inde eller kørt over, eller i værste fald at nogen kan have skræmt livet af den eller værre endnu. Jeg skriver ikke dette for at virke kold eller ondskabsfuld, men det er desværre et faktum at verden som den ser ud i dag ikke er sikker for nogen kat og jeg kunne aldrig drømme om at udsætte mine katte for de farer og ej heller ville jeg udsætte mig selv for den bekymring. Da katten ikke engang er neutraliseret vil den have tendens til at rende længere væk end hvis den var neutraliseret. Så det i sig selv ser jeg som et problem, når man vælger at lukke katten ud.
    Men jeg håber at du finder ham eller han kommer hjem. Det er frygteligt koldt om natten


  • #9   4. jan 2011 Endnu en gang 1000 tak ! det er sødt af jer smiley

    Så har jeg oprettet en efterlysning på dyrenes beskyttelses hjemmeside.
    Håber at det er noget der kan hjælpe på sagen... kan dog ikke forstå at jeg ikke selv kan se efterlysningen allerede - så udfyldte den en ekstra gang.

    Jesper: DESVÆRRE er han ikke øretatoveret endnu, men det bliver han på fredag, hvor han alligevel skal kastreres. det er vores 2 årige gl kat som er det. Lidt svært at bevare sindet og følelserne i ro. Bor desværre ikke så langt fra en mindre befærdet vej og lidt længere igen fra en større befærdet vej - dog ikke motorvej eller så'noget.

    Nu vil jeg ta' skibukser på og ellers godt med tøj på udover det og se om jeg kan kalde ham frem, hvilket jeg virkelig håber. Og, området er temmelig stort, så der er masser af steder at gå igennem - IGEN.... ja og igen og igen, hvis det heller ikke lykkes den her gang.


  • #11   4. jan 2011 Når han ikke er mærket på nogen måde, ville jeg skynde mig at ringe til Falck for at høre af, om de har hentet en kat, der passer på beskrivelsen. Hvis han er hentet af Falck og ikke mærket, er der desværre sandsynlighed for at han kan blive aflivet. Kontakt samtlige dyrlæger i nærheden for at varskoe dem om, at du mangler ham.

    Jeg har haft en enkelt udekat, der er blevet hentet i op til 30 km væk fra hjemmet. Han kunne fint være væk i over 2 uger, før det passede herren at vende hjem. Han havde så fået fjernet tilbehøret, men det var han vist ikke selv klar over.

    Det bedste råd jeg kan give er at holde kattene inde fremover. Det forlænger desuden også deres levetid, de får ikke sygdomme udefra og du risikere ikke at blive så skræmt en anden gang.

    Held og lykke med at finde missen.


  • #12   4. jan 2011 Ro på.. Han kan sagtens være væk nogle dage uden problemer.... Kan så fortælle at vi har en kat som er væk flere måneder ad gangen førhan gider ulejlige sig hjem igen....
    Langt de fleste katte tager de der ture ind imellem hvor de lige er væk en dags tid eller to.... Se tiden an og se om ikke han sidder foran døren i morgen smiley
    Jeg kan godt forstå du er nervøs, er jeg også hver gang min hunkat er væk et par dage, men hun kommer altid hjem igen.... Så mit råd er at vente til i morgen og se tiden an og er han ikke kommet hjem dér synes jeg du lige skal ringe på hos naboerne og bede dem om at kigge i deres skure, garager og lignende om han skulle være lukket inde der... De søger ofte ly sådanne steder og så får folk lukket dem inde uden de ved det. Jeg gjorde det engang min hunkat var væk at ejg skrev en efterlysning og smed i folks postkasser i området. På den måde er man sikker på at folk ser efterlysningen og forhåbentlig lige tjekker efter i skure og lign... Hun kom hjem dagen efter smiley


  • #14   4. jan 2011 Du siger at han har halsbånd på smiley Desværre....
    Så vil jeg råde dig til at lytte godt efter ham, han kan sidde fast i et eller andet og kan måske ikke selv komme fri.
    Held og lykke,


  • #16   4. jan 2011 Næsten lige kommet hjem. DESVÆRRE uden Volvo:(
    Besluttede mig dog for at ring på dørrene hos de nærmeste naboer og fremviste der et billede af ham. Der er mange ubehaligheder i det her med at han ikke er kommet hjem eller frem, men to af dem der påvirker mig meget er vej-fejebilerne og folk der stadig skyder nytårskrudt af, da jeg ved at Volvo er bange for disse. Vil bare ønske at han var hjemme hos mig smiley

    Ok... vidste faktisk ikke at hankatte ikke kom i løbetid - tænkte bare at det nok hed noget andet end det.

    Ja, Volvo har halsbånd på, men et sådan et, hvor låsen går op i tilfældet af at han skulle side fast og idet han vil kæmpe for at komme fri.

    Jeg har aldrig været ude for at skulle ringe til Falck før, men det må da være for sent til det nu ?!
    Dyrlægerne, må jeg kontakte i deres åbningstid i morgen.

    Når han nu kun er 7 måneder og næsten 8... så er det vel ikke så alm at de (kattene i denne alder) stikker af for flere dage eller uger før de kommer hjem igen vel ?
    men en rigtigt god ide med efterlysnings-sedler i postkasserne smiley havde tænkt at efterlyse på stolper, busstopsteder, på butikkernes opslagstavle + hvis han ikke kommer imorgen heller så i dagbladet... Eller hvor hurtigt vil i efterlyse igennem avisen ?

    Om 5 timer har han været væk i 24 timer og jeg er meget nervøs, bekymret og ked smiley Men, Jeg opgiver stadig ikke og vil blive ved med at gå ud og lede efter + kalde på ham i løbet af hele natten i håb om at han kommer frem på et tidspunkt.


  • #17   4. jan 2011 Min gamle hunkat - steriliseret- var af og til væk i et par dage af gangen hele året rundt.
    Tror helt sikkert nok han skal komme hjem igen


  • #18   4. jan 2011 Hvor store chancer tror i egentlig der er for at han selv- alene ikke kan finde hjem igen ? Nogen siger at det er helt umuligt for en kat at fare vild så de ikke kan finde vejen hjem igen. Tænker også over sneen... den må jo ta' noget af hans egen lugt fra haven - Måske er det nemt at fare vild så ? Ovenover er der én der skriver at man kan drysse noget brugt kattesand ud og det har jeg så gjort herefter.

    Desværre har jeg/ vi ikke nogen kattelem og heller ikke mulighed for at lave en da det er en terrassedør af glas. Og, pga af vores anden kat heller ikke mulighed for at lade et vindu stå åben, da Nike måske så også løber afsted.




  • #19   5. jan 2011 Kan i ikke lukke døren til et eller andet værelse og så abne vinduet der?
    Altså så den anden ikke også smutter ud.


  • #20   5. jan 2011 Hmmm.... vi bor i en to-etages lejl med stue og værelser ovenpå og resten nedenunder. Ved trappen som går op til stuen, har vi ikke noget lukkesystem også syntes jeg bare at det er synd for Nike (den anden mis vi har) at skulle blive lukket inde på vores 2 andre værelser, hvor han i øvrigt ikke opholder sig så meget. Nike elsker stuen og køkkenet.
    Syntes jo ikke at han skal "straffes" for at Volvo ikke er kommet hjem... i hvertfald ikke en hel nat - noget andet, hvis han blev lukket inde for 5min.

    Nu er der jo også kommet nyfalden sne og har været det ca kl 20.30 og ingen kattespor at se i haven :((


  • #22   5. jan 2011 Så er kl rigtigt mange og jeg har været ude og kalde på og kigget efter Volvo siden kl 01.10. Har prøvet at lokke ham frem med godbider - igen, igen, men lykkedes mig ikke. Jeg havde lyttebøfferne ordentlig ude (heller ikke hue på), så jeg måske ville kunne høre ham. Kunne jeg desværre ikke. Jeg har også sat en gl transportkasse med et tæppe i og noget tørfoder ud i haven.
    Jeg har strøget med brugt kattesand i haven, ved hoveddørren og ved hækken udenfor haven samt ved gangstien til haven. Jeg har efterlyst ham på dyrenes beskyttelse hjemmeside med foto af ham. Snakket med naboer og fremvist foto.
    Nu ved jeg simpelthen ikke, hvad jeg kan gøre før dyrlæger, evt Falck og butikker (hvor jeg kan hænge efterlysninger op) åbner + printe efterlysninger ud til at lægge i postkasserne.

    Jeg får overhovedet ikke nogen nattesøvn. Kommer at ligge meget uroligt og mere hvilende end sovende er jeg sikker på. Bare han dog vil komme hjem til mig, men også Nike - som faktisk også virker urolig- igen. Volvo er i hvert fald savnet, og jeg føler mig stadig lige så hjerte knust, som til at starte med:((

    Kiggede lang vejene en gang til og, der ligger han heldigvis ikke. Alligevel en trøst, men samtidigt også hårdt med det uviste om hvor han dog bliver af. Kan dog stadig ikke forstå at han ikke er kommet frem, for ikke nok er han som før beskrevet madglad, men han er nu også meget morglad og det er jo mig han har hørt kalde hans navn?!

    Men men i ALLE sammen... endnu engang 1000 tak for jeres svar og respons, de har alle været nyttige og værd at tænke over samt handle på.

    Jeg håber VIRKELIG i har ret i at han bare er på opdagelse, udforsker verden og at han KOMMER HJEM IGEN. Så er jeg er yderst glad kvinde smiley

    Godnat og tak for i aften !


  • #23   5. jan 2011 Angående halsbånd vil jeg bare sige at en af mine katte på et tidspunkt bar halsbånd og tre gange kom den hjem uden halsbånd fordi det havde hængt fast. Vi fandt det alle tre gange i vores hæk så nogen halsbånd kan altså godt gå op uden problemer.

  • #24   5. jan 2011 Kristina K; Jeg har faktisk også været ude for at misserne har tabt deres halsbånd og, min historie er ens med din.... fandt dem også ude i hækken. Og, det har jeg prøvet op til flere gange. Så ved heldigvis da, at de går nemt op.

    Eftersøgningen fortsætter !! Jeg har været ude og kalde i morges og en gang til her i formiddags - ca 2½ time i alt.... men stadig ingen Volvo :(((( Jeg har standet mennesker på min vej eftersøgning og fremvist billede og spurgt om de skulle have set ham, men nej. Det er godt nok trist det her !!

    Måske kommer han bare ikke hjem igen ?! Der er gået over 34 timer nu... i hvor lang tid kan han dog blive ved med at være væk i, i denne kulde... det lille pus ?? smiley


  • #25   5. jan 2011 Katte er altså mere hårdføre end man lige tror.. Han dør bestemt ikke af kulde lige med det samme, så det behøver du ikke være bange for...De er super gode til at finde steder hvor de kan være i læ for vind og vejr...

    Håber han snart kommer hjem... smiley


  • #26   5. jan 2011 Bliver nødt til at spørge om... måske noget dumt:
    Kan katte godt side fast med det ene ben eller så noget, uden at kunne komme fri igen ?? (Tænker ikke på fælder og så noget)


  • #27   5. jan 2011 Ja, de kan sagtens være fanget på en eller anden måde. Halsbånd er en stor synder på det punkt, selv dem der angiveligt skulle gå let op.

  • #28   5. jan 2011 Har du haft ringet til Falck og diverse dyrlæger?

    Jeg krydser fingre for, at missen snart vender hjem.


  • #29   5. jan 2011 Jeg har ikke nærlæst alle indlæg i denne lange tråd, så nedenstående er måske allerede foreslået og gjort - men jeg genposter alligevel.

    *Led efter katten - på alle tider af døgnet. (hav godbidder med)

    *Lad om muligt et vindue stå åbent.

    *Strø evt noget brugt kattegrus ud - især hvis det er en kat, der ikke er vant til at orientere sig udendørs.

    *Katten kan være blevet lukket inde et sted, så bed naboer tjekke skure, kældre o.lign. Og bed dem give besked til dig straks, hvis de ser katten i nabolaget.

    (Du nævner at du bor i et boligkvarter med haver - han kan meget vel være blevet lukket inde i et haveskur. Så hold dig endenlig ikke tilbage for at bede naboer tjekke deres skure. Og gå selv en runde ved skure og kald og lyt om han svarer).

    *Meld katten savnet hos de lokale dyrlæger og dyreinternat/kattehjem. Og hold øje med hvilke katte internaterne får ind. Nogle internater lægger billeder ud på nettet af senest indkomne dyr.

    *Sæt efterlysningsopslag (med foto af katten) op i lokalområdet.

    *Efterlysningsannonce i lokalavisen

    *Sæt efterlysninger på www.dyrenesbeskyttelse.dk og www.forsvundnedyr.dk og hold også øje med fremlysninger.


    Der er heldigvis ikke gået så længe fra han forsvandt, og du er ude i god tid, så der burde være god chance for at han vender helskindet hjem... Jeg krydser fingre!


  • #30   5. jan 2011 Natasja: Ja, i dg fik jeg talt med Falck og de havde ikke fået/ hentet nogle katte overhovedet... så det er jo meget godt.

    Tinka: Han plejer kun at være ude i ca 10 min pga af sne'en- det samme gælder når det regner... men ikke igår, der kom han simpelthen ikke hjem igen. Det første jeg gjorde var at gå langs de 2 veje vi har om os for at se om han skulle være kørt over. dette var han heldigvis ikke.

    Han har et sådanne et refleks.halsbånd, hvor der inden i står nr. Vi har oprettet en afterlysningsannonce m billede af Volvo både i Helsingør Dagblad (kommer med i på fredag) og Nordsjælland (tirsdag- næste uge). Vi har fået lavet 400 efterlysnings-flyers også med billede, som bliver lagt ud i områdets postkasser + indkøbscentret i morgen... deri opfordrer jeg også venligt til at folk kigger i deres skure + om de vil være søde at holde et ekstra øje når de er ude og gå tur med hunden eller andet. Jeg har oprettet en efterlysning m billede på dyrenes beskyttele's hjemmeside. Jeg har talt med Falck og nærmeste dyrlæger. Yderligere har jeg også drysset noget brugt kattesand ud i går, men har ikke mere tilbage at bruge af smiley Jeg har kimet dørklokker i samme blok vi bor i. Også har jeg været ude i mere end 15 timer for at både kalde på og kigge efter ham - også om natten og med godbider... og, jeg bliver ved med at gå ud kan jeg godt fortælle.
    Det eneste jeg ikke rigtigt har mulighed for er at ha' et vindu åbent, da jeg er bange for at den anden kat på 2 år også måske smutter.

    Go' ide' med at også ringe til dyreinternaterne/ kattehjemmene... indtil nu har jeg kun kigget efter min dejlige Volvo på deres hjemmeside.

    JEG VIL BARE HA' HAM HJEM IGEM !! smiley


  • #31   5. jan 2011 Vil bare lige ønske dig held og lykke.... Krydser fingere for at han snart kommer hjem.

  • #32   6. jan 2011 Juuuuhuuu.... Volvo er lige kommet hjem for 30min siden. Ikke sååå usortineret igen, men godt sulten. Heller intet halsbånd på, men helskindet uden det mindste sår. Nu har han fået mad, guf og han spinder og spinder + vasker sig godt og grundigt. NU kommer han ikke ud før han er blevet kastreret og øretatoveret !! Pyyyyhaa der er lige faldet 10Tons bekymringer og smerte fra hjertet. Nøj, hvor er jeg glad nu !! smiley

    Alle må igen have 1000 tak for jeres respons, opbakning og omsorg smiley

    Men lige to sidste spørgsmål i denne historie her:
    * Jeg har jo en tid til dyrlægen ang. at Volvo skal som ovenævt fortalt kastreres og øretatoveres nu her fredag d 7januar.... Syntes i at det stadig er en god ide´ eller ville det være bedst at udskyde det i f.eks. 1 uge (-han kommer IKKE ud før uanset hvad) ?? Hvad er mest hensigtsmæssigt ??

    Tænker bare... for selvom han (heldigvis) er kommet helskindet hjem og alt det her, så kan han jo godt ha' fået sig en ordentlig forskrækkelse.

    Men dejlig at ha' ham hjemme igen smiley smiley VOLVO smiley


  • #34   6. jan 2011 Ihhhh, hvor er det SUPERGODT at høre! smiley

    Jeg (pyllermor) ville sikkert få samme tanke omkring udsættelse af neutralisering (bare til mandag), men tænker alligevel, at det ligeså godt kan blive overstået. Tror at han nok skal nå at hvile ud osv. i løbet af torsdagen.
    I sover nok begge to godt i nat smiley



  • #36   6. jan 2011 Hvor er det skønt at høre... Og jeg synes også at du bare skal få det gjort.

  • #37   7. jan 2011 Så er Volvo kommet hjem og kan nu kaldes kastrat smiley Godt nok er han slingrende i valsen... men det er jo meget normalt. Heldigvis har han også en go' appetit og har allerede bedt om mad, hvilket må være gode og sunde tegn + at han vel healer hurtigere. Han har også fået sin øretatto. Så er nu den heldige ejer at 2 dejlige, øretatoverede kastrater hi hi hi

  • #38   7. jan 2011 Dejligt at det er vel overstået. Så kan I rigtigt nyde weekenden smiley

  • #39   7. jan 2011 Hvor dejligt at han er kommet sig hurtigt over nakosen...

  • Stine R
    Stine R Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #41   10. jun 2015 Hejsa. min 9 mdr gamle kat er også rendt hjemmefra søndag morgen og har ikke set ham siden. hvor længe var din kat væk?

  • #42   10. jun 2015 Giselas kat var væk i 2 dage (der er dato på indlæggene smiley )

    Se i øvrigt # 29 - der er mange råd til, hvad man kan gøre for at få sin kat hjem igen.
    Efterlys også i facebook-grupper.


Kommentér på:
Min kat er ikke kommet hjem :(

Annonce