1.097 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

hjælp, vildkat. hjælp, vildkat.

en aften for 14 dage siden hørte vi et frygtelig skrig udenfor. jeg går til vinduet og ser den her store killing stå og skrige og skrige. Jeg gik ud og prøvede at nærme mig kræet, men den for væk. Den er voldsomt tynd, og dens pels er slet ikke for god. den er hele tiden ved vores hus, og jeg syntes den bliver tyndere for hver dag der går.
Kattens værn samt dyrenes beskyttelse vil ikke hente den, da de mener den kan høre til i området. men nu har den sam sagt boet ved vores hus i et stykke tid, og den ser bestemt ikke ud til at have et hjem. hvad ville i gøre?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp, vildkat.
  • #2   1. okt 2007 nej den var der i går aftes, imorges og den er her også nu.

men vil det være forkert at fodre på den??

• #3   1. okt 2007 Husk, at hvis du sætter mad ud til den, så forpligter du dig også til at tage dig af den...

• #4   1. okt 2007 ja det er jo det. men hjvad pokker skal jeg gøre til vinteren?? Den kan da ikke bo ude der.

• #5   1. okt 2007 Prøv at fremlyse den på Dyrenes beskyttelse eller Kattenes værn.
    Det kan jo være der er nogen der savner den, og at den bare ikke kan finde hjem...

• #7   1. okt 2007 Det er selvfølgelig en mulighed. smiley Ellers kig listen efterlysning igennem hos dyrenes beskyttelse. Det kan være, at der er nogen der har efterlyst den?

Hvis du kan indfange den, kan du også altid aflevere den på det nærmeste internat.

• #8   1. okt 2007 Helene B,
    Det overrasker mig, at du bliver afvist af både KV og DB, når katten bliver tyndere og tyndere og tilmed har dårlig pels. Når de mener at den måske hører til i området (hvilket de muligvis har ret i), har de så ikke bedt dig om at undersøge om den har en ejer ved opslag i lokalområdet, på nettet mv.? Ellers så vil det da være mit råd til dig. Ring også til internater og forhør dig om nogen har efterlyst denne kat. Den kan være blevet væk hjemmefra.
    Hvis ingen har meldt sig i løbet af en uge, så mener jeg at KV eller DB bør hjælpe. Hvad har vi da ellers KV og DB til.... Og så mener jeg forresten, at det er nødvendigt at give den lidt mad, man kan da ikke bare lade katten sulte.

Nu ved jeg ikke hvordan du bor, men hvis du har en garage eller lign. hvor du sætter en kasse isoleret med flamingo og tæpper, som katten kan have adgang til, OG hvis du vil forpligte dig til at fodre den dagligt fremover, så kan du blive fodervært. KV betaler så en del af neutralisationen.

• #9   1. okt 2007 Er du sikker på den ikke har en ejer? har du tjkket om den er øretatoveret elelr chipmærket?

• #11   1. okt 2007 Hvis du er sikker på det er en vildkat, så ring rundt. Det er rigtig besværligt og der er nærmest ingen hjælp at hente.
    Vi ringede til kattens værn, ingen hjælp. Dyrenes beskyttelses kredsformand ville heller ikke hjælpe med mindre katten var dødeligt syg.
    Vi ringede til samtlige dyrlæger i byen og én af dem havde en kattefælde vi kunne låne, mod depositum på 1000 kroner.

Katten fangede vi og afleverede, og underskrev tro og love erklæring på at den ikke var vores, at vi ikke fodrede den, og at den ikke have en ejer. Da vildkatten var tydeligt underernæret aflivede hun den på Dyrenes Beskyttelses regning.

Så det er sådan vi måtte gøre da vi stødte på problemet med en udsultet vildkat smiley

• #12   1. okt 2007 Hvor gammel er den?

• #13   1. okt 2007 jeg synes du skal presse på ved kattenes værn, så den kan indfanges og neutraliseres. er den for vild har de nogle steder i landet genudsætning af vilde katte, hvor de fodres dagligt. det er dyremishandling at den skal flakke omkring på den måde.

• #14   1. okt 2007 Jeg ville også sætte foder ud til den ... (og så til sidst evt sætte foderet i en kattefælde eller transportbur eller lign og så få kørt den til dyrlæge...

Ratster - Det er jo lidt svært at se om den er chippet eller øremærket for slet ikke at bestemme alder - når hun slet ikke kan komme i nærheden af den...

Kommentér på:
hjælp, vildkat.

Annonce