{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.078 visninger | Oprettet:

Hjælp - vildkat har fået killing {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for lidt råd og syn omkring "mit" problem.

Vi bor i et lejlighedskompleks (leje) i byen. Udover beboer i område er her masser af vildkatte, de er meget sky og uden menneske kontak af den positive slagst! Men de er meget "holdt af" da de jo holder mus og rotter væk.
I går meget sent kunne jeg høre en miaven af en ganske ung kat, så jeg tog lidt kød i hånden og løb ned af trapperne. Jeg sætter mig bag skraldeskure og mormis kommer hurtigt, men holder sig på afstand. Bag hende kommer den sødeste lille killing, ikke mere end 4-5 uger gammel, som er meget nervøs. Det tager mig en halv time at få den lille kat tæt på mig, da jeg griber om den går mormis helt agurk. Hun hvæser og spytter og jeg lader den lille gå. Killingen så ud til at have det godt, fine store øjne og tyk pels smiley

Problemet er at jeg jo synes det er kanon syndt at den skal vokse op dernede og bliver endnu en vildkat. Jeg tror ikke de har det godt her i området (børn og fulde/syge folk som sparker ovs) Skal jeg lade tingene stå til eller hvordan skal jeg forholde mig til det?Hvad ville i gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp - vildkat har fået killing
  • #2   9. aug 2011 Jeg giver Lone ret..

    HVIS killingen skal have en chance for at blive menneskevant skal det gøres mellem 2.-7. leveuge...

    Og eftersom at du først må tage den når den er 12 uger... Tjaa..

    Og igen, du kan ikke spærre den inde, når den er vant til at være ude..

    Og hvis ellers den har det godt, er der jo ingen grund til at ændre på det..

    Man indfanger jo heller ikke alle de andre vildtlevende dyr, de klarer sig jo helt fint..
    Selvfølgelig falder der nogen fra.. Det gør der altid ude i naturen (gudskelov for det! Ellers ville vi drukne i vilde dyr!)..

    Så jeg synes bare at så længe de ser ud til at have det godt, er der ingen grund til at gøre noget smiley

    Det er min mening !


  • #3   9. aug 2011 min mor fik gjort en vild killing tam, mens den stadig gik sammen med sin vilde mor.

    hun fodrede missemor hver dag og killingen kom jo med. efterhånden så kunne hun komme helt tæt på og kunne få lov til at rører killingen let. Det blev så til mere og mere efterhånden og killingen blev helt tam(dog sky overfor fremmede) og flyttede selv ind i huset da den var ca 6 mdr.
    missemor var meget skeptisk overfor at min mor rørte hende killing, og knurrede i starten af hende når hun gjorde det, men det blive bedre efterhånden som missemor kunne se at killingen nød det og der ikke skete noget grimt.

    Det kræver meget tålmodighed og masser af tid, men det kan gøres.

    Denne killing fik navnet snowie og mine forældre var meget glade for hende. hun lå gerne og puttede hos min far foran fjernsynet hver aften.
    (link fjernet)


  • #4   9. aug 2011 Når beboerne i boligkomplekset er glade for vildmisserne og taknemmelige for, at de fanger mus og rotter, skulle i danne fælles front og få Kattens Værn til at indfange dem med henblik på genudsætning i området.

    De syge katte vil blive aflivet humant, og de sunde tjekket for smitsomme, dødelige sygdomme, hvorefter de vil blive vaccineret og neutraliseret og genudsat i boligkomplekset.

    I vil så have en bestand af sunde katte, der ikke formerer sig.

    Killingen ville jeg lade være, hvor den er, men jeg ville dagligt sætte mad til den og dens mor.



Kommentér på:
Hjælp - vildkat har fået killing

Annonce