{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.082 visninger | Oprettet:

Torben A
Torben A
Tilmeldt:
3. okt 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Ny bruger søger hjælp til at finde sin kommende kat. {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg er ny her på kattegalleri.dk, da min kone og jeg har bestemt os for at vi gerne vil ha' en kat.
Så vil jeg lige høre om i ved hvor der ligger et kattepensionat i nærheden af Herning, jeg har hørt at det skulle være den mest sikre måde, mht. vacsinationer m.m. Er der evt. nogle ting man skal være særlig opmærkson for overfor katten.
Er der noget legetøj der er bedre end andet...kan nogen evt. enbefale noget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny bruger søger hjælp til at finde sin kommende kat.
  • #1   3. okt 2007 hej
    du kan gå ind og søge på nettet ang. kattepensionater i Herning eller omegn.
    Ang. legetøj, så er vores kat vild med de der slagt pinde med fjer for enden.. smiley
    Held og lykke


  • #2   3. okt 2007 Kattens Værn har internat på Herning Dyrehospital: http://www.herningdyrehospital.dk/

    Held og lykke med jagten på et nyt familiemedlem (eller to?)


  • #3   3. okt 2007 hejsa og velkommen til

    der ligger det her internat nogenlunde tæt på herning

    (link fjernet)

    ellers er der det her som ligger i herning

    http://www.herningdyrehospital.dk/

    den eneste sikkerhed du har ved at købe på internat er at dyrene er dyrelægetjekket,vaccineret,øremærket og neutraliseret.

    når i får katten hjem skal i lade den udforske sit nye hjem uforstyrret og samtiddig sørge for at gøre jeres hjem kattesikkert, dvs få lukket vinduer så katten ikke ka komme ud, har i have så få evt hegnet haven ind el byg en kattegård.
    i skal ha fat i en kattebakke,kradsetræ, kattemad(spørg evt der hvor i køber katten om hvad den er vant til at spise) hvad legetøj der er bedst er svært, en kat ka få fornøjelse ud af ingenting, bare en sølvpairskugle ka gi timers morskab, en bordtennisbold er osse sjov, pelsmus plejer osse at være et hit, ja selv en ledningsstrip ka være sjov for katten, men sørg for guds skyld for at katten ikke leger med noget den ka sluge .
    det var sån lige det mest basale, men ellers bare spørg løs


  • #4   3. okt 2007 Torben A spørger:
    "Er der evt. nogle ting man skal være særlig opmærkson for overfor katten".
    Jeg ved ikke lige hvad du mener, men betyder det mon, at I ikke kender så meget til katte? I så fald vil jeg anbefale jer at læse en hel masse om katte, inden i anskaffer jer en.
    Der er KG og andre kattefora på nettet, og her kan man jo lure en del af.
    Hjemmesider for Kattens Værn og Dyrenes Beskyttetlse, Netdyredoktor m.fl. er også værd at kigge på.
    Og så vil jeg anbefale nogle gode kattebøger - (ikke alle bøger er lige gode). Til de bedre hører:
    Kattens pasning og pleje, af Anette Staun
    Kattens adfærd, af Lene Houe.
    Katteejerens håndbog af Ulla Barvefjord
    Træn din kat, af Maiken Lysholm Sten

    God fornøjelse



  • #5   3. okt 2007 og så anbefalder man altid 2 katte da de kan have stor glæde af hinanden samt det kan lege på en helt anden måde end mennesker kan med katte..

  • #6   3. okt 2007 Hejsa og velkommen til :-)))
    Glæder mig til at se jeres kat(te),når den tid kommer smiley


  • #7   3. okt 2007 angelce skriver: "og så anbefalder man altid 2 katte da de kan have stor glæde af hinanden samt det kan lege på en helt anden måde end mennesker kan med katte.."

    Jeg ved ikke lige hvem "man " er. Men jeg synes ikke det du skriver er helt rigtigt. Hvis det er en KILLING, Torben A ønsker, så vil jeg da bestemt også anbefale ham at tage to killinger fra start. Men hvis de henter en voksen kat på internat, gælder to-katte-reglen ikke nødvendigvis. Voksne katte, der er vant til at gå alene foretrækker ofte at blive ved med at være enekat. Og hvis du ser på internaternes hjemmesider, kan du læse at mange af de voksne katte, der søger nyt hjem, formodes at trives bedst som enekatte.


  • #8   3. okt 2007 nå nå bare rette.. mener at torben kan spørge ind til hvis han ville vide mere på dette punkt.. ofte ser man på internater der er 2 i et bur som helst skal flytte sammen og mange gange er det dem som er sværst og afsætte.. men nu var det jo ikk det som var spørgsmålet.. og synes nu mit svar var fint nok som en udgangs punkt..

  • Torben A
    Torben A Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #9   3. okt 2007 Tusind tak for de mange hurtige svar.

    Så snart vi har fundet vores nye kat kommer der billeder og tekst omkring den.

    mvh
    Torben


  • #10   3. okt 2007 det lyder godt torben.. held og lykke med at finde den rette kat..

  • #11   3. okt 2007 angelce: Bevares. Men Torben skrev nu i sit første spørgsmål KAT og ikke KATTE.

  • #12   3. okt 2007 Har sendt dig private beskeder. Vi bor i Herningområdet.

  • #14   4. okt 2007 Jeg kan varmt anbefale Herning Dyrehospitals katteinternat.
    Jeg kommer der ofte, da min dyrlæge ejer hospitalet.
    Kattene er dejlige, velsoignerede, kælne for de er i hænder flere gange om dagen og de er selvfølgelig sunde og raske.
    Finder du ikke hvad du søger, så henvend dig gerne til mig, jeg har mange kontakter i området og du og din kone er hjerteligt velkomne i Studiekredsen.


  • #15   4. okt 2007 her hjemme er en mus der siger pip lyde bare det bedste, chulo var bange for den i starten, men ikke længere, nu får den bare...

Kommentér på:
Ny bruger søger hjælp til at finde sin kommende kat.

Annonce