Sår ved halsen ? Sår ved halsen ?
Vores killing har et mystisk sår ved halsen, det startede med et lille område, og kom 1-2 dage efter loppe kur så tænkte først at hans hud var blevet irriteret af kuren, men det er blevet værre for hver dag, og han klør meget i det ... fra det var kun på den ene side af halsen , går det nu langs halsen , under hagen og over mod højre side af halsen ..
Hans hud er meget tynd og skæl agtigt i området og han klær der meget, og han elsker når vi klør ham der...
Men jeg har alligevel ikke oplevet det før?
Han slåsser/leger lidt med vores anden kat , så jeg har os tænkt det ku være et sår der fra, men det burde ikke formere sig...
Kan det være foder allergi måske ??
Det mærker som sådan nogle små knuder
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.012
dog bliver det ikke bedre så lang tid at han klør sig.
så jeg ville nok sørger for at få ham tjekket når dyrlægen åbner her imellem jul og nytår
han skal have noget kløendestillende
har du noget sårcreme eller lignede?
jeg bruger især alo vera creme- det plejer at være rigtig godt
sep 2016
Følger: 5 Følgere: 227 Katte: 6 Emner: 14 Svar: 124
Jeg har desværre ingen kløe lindrende creme på lager, og det er virkelige svært og se igennem hans hud, for han er meget tyk pelset
Det bliver godt og få det undersøgt for det mærker meget mærkeligt...
jul 2008
så har man også mere ro selv
sep 2016
det har jeg haft en kat der havde , det var mega klamt ...
Det her mærker som om der er små knuder på hans blodårer ... (lyder nok voldsommere end det er)...
Jeg tænker det er foder allergi...
For sådan en killing kan da ikke få nogle form for kræft sygdomme kan de ?
jul 2008
har haft katte med modermærkekræft, lymfekræft + div kræft og det lyder ikke til noget af det
og slet ikke når han ikke er ældre
sep 2016
Mht såret ved halsen mener dyrelægen det er fra at han har været oppe og slås lidt med vores anden kat, hans pelse virkede dog lidt mat og kedelig i det samtidig med han havde lidt skæl, dog kunne jeg fortælle dyrelægen at jeg allerede har bestilt Royal Canin skin og hair foder, da han lidt mener om vores tidligere kat Gry , som os havde sådan en kedelig pels, indtil hun fik det foder
Så nu ser vi tiden an om det hjælper på såret ved halsen
sep 2016
Snøft
Stakkels mis
jul 2008
sikke noget øv.
Sår ved halsen ?