{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
942 visninger | Oprettet:

mishandling af katte! {{forumTopicSubject}}

Jeg hørte lige i radioen i dag at der var fundet en killing, med afklippede ører! Der var også for nylig fundet en kat som var blevet sparket op af en mur af nogle drenge, den var død af sine kvæstelser.
Jeg er ved at brække mig når jeg hører sådan noget. jeg bliver simpelthen så vred og ville ønske at sådan nogle mennesker fik en rigtig hård straf. Hvordan kan man? Har de ikke noget hjerte...
Det gør så ondt inden i mig når jeg hører om sådan noget og jeg får så ondt af de dyr.
Respekt for dyr er en by i rusland herhjemme. Man hører om så meget. Hvor kommer den vrede og hjerteløshed fra? jeg undre mig bare...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mishandling af katte!
  • #1   11. okt 2007 hov... hvad lavede jeg lige da jeg skrev overskriften? det er også bare fordi jeg lader mig rive med smiley

  • #2   11. okt 2007 Det er svært at sige Sofie, men jeg tror at det skyldes kedsomhed fra de unge mennesker og så udfordrer de også hinanden..
    Har du aldrig set det program som hedder dyrepolitiet på discovery? SÅ kan man tale om dyremishandling.. Det skærer mig dybt i mit hjerte hver gang jeg ser det program..

    Vh
    Mikael


  • #3   11. okt 2007 jeg kender alt for godt til den mishandling der forgår af katte rund omkring i DK, men det der ligger mig nærest er at eftersom at jeg er vokset op på landet hvor der er mange vilde katte... og en far der desværre aldrig har kunne li katte... jeg blev til tider så sur at jeg gik hjemmefra når han gik ned på mødingen med endnu en død kat... et er at man bliver nødt til at aflive vildkatte, men måden det gøres på betyder meget... den man oftes høres brugt på landet er drykning... det er i sidste ende nok os mere humant ind at stå og smadre en kat ned i fodregangens betog gulv op til flere gange før den endelig brækkede nakken og kunne slippe for lidelserne. jeg har altid elsket katte og gemte op til flere for min far i det gamle kaninbur, som jeg passede af bedste formåen og solgte til gode hjem... det jeg vil med det her at det på ingen måde er okay at det bliver gjordt... men jeg kan nok godt se landmændenes problem med vildkatte over alt...

  • #4   11. okt 2007 Mikael Miehs --> ser også tit det program og får det så dårligt ved at tænke på at nogen har det godt med at gøre det ved dyr... jeg takker dog ved tanken om at der er nogen der nogen der gør noget ved det... programmet sendes nemlig os på animalplanet som er ynglingskanalen her i huset...

  • #6   11. okt 2007 Jeg hørte lige fra min mors veninde i mandags at der hvor hun bor klipper klipper folk chippen af kattene smiley

  • #7   11. okt 2007 Helene---> tja, desværre er det ikk alle der gør det... men oplever at de knækte fra de omkring liggende gårde ikke har nogen respekt for katte... de har simpelhen lært at det er ok...

  • #8   11. okt 2007 ja jeg snakker bare ikke om aflivning af vildkatte på landet eller syge katte... Jeg snakker om de katte der ikke kan være i fred fordi nogle er så syge i hovdet. Jeg mener... klippe ørene af en kat. Jeg kan nærmest høre katten skrige og det gør virkelig ondt inden i. Jeg tror at michael har ret, men jeg synes bare det er for langt ude at der findes mennesker der ikke har mere hjerte end det.

  • #9   11. okt 2007 Vil nu kalde det mishandling ligegyldig om det er omhandlet drukning eller jagtgevær.. Synes ikke på nogen måde det er humant, sådan er min mening bare..

    <b>Sofie</b> har det på samme måde som dig.. Koger bare af raseri indvendig, men sådan nogen ting er man bare nødt til at se bort fra nogengange.. Vi kan nok ikke rigtig gøre nogen forskel alligevel. Desværre smiley


  • #11   12. okt 2007 Helene *med rød skovtrold* ;P

    Det er muligt, men jeg synes stadig det er mishandling. Den eneste måde at skulle aflive en kat på er ved dyrlægen. Min morfar og svigerfar gør det også selv også med hunde.. Men det er intet jeg har respekt for overhovedet..


  • #13   12. okt 2007 Helene *med rød skovtrold* ;P
    Det er stadig muligt, men jeg synes ikke det er den rigtige måde at gøre det på, og det er så bare min mening..


  • #14   12. okt 2007 lykkegigen.
    Hvordan tror du at det kød du spiser hver dag er aflivet??? Du kan være RIMELIG sikker på at der ikke er en sød, venlig og forstående dyrelæge med en sprøjte og venter tålmodigt ved siden af dyret indtil de har lukket øjene små...
    Stof til eftertanke...


  • #16   12. okt 2007 Fej lige for egen dør før i kommer med de kommentarer. Jeg ved ikke hvordan dyr bliver aflivet - deraf ligger grunden også til at jeg er vegetar...

  • #17   12. okt 2007 AHA. Ja det tænkte jeg nok... Er hermed fejet foran min egen dør..

  • stine m
    stine m Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #18   13. okt 2007 Katten der var blevet brugt som bold af 4 drenge,var ikke død ved ankomst til dyrlæge.. Men så godt som smiley En kvinde fik jaget drengene væk.. Hun havde hørt den skrige.

    Den havde ingen ydre tegn på vold,men havde indre blødninger..
    sagen blev anmeldt med det samme og mener de har fundet de 4 drenge..



  • #19   14. okt 2007 Stine M
    Det lyder godt. De får desvæære ik hva de fortjæner. Hvis de er RIGTIG uheldige, så får de bare en sølle bøde, ellers tror jeg bare at de får en løftet pegefinger !! :0(


  • stine m
    stine m Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #20   15. okt 2007 Michael.. det har du desværre helt ret i smiley

    Samt der hvor killingen er blevet mishandlet, er i forvejen et ghetto miljø...

    Men der var snak om at de sociale myndigheder skulle kontaktes,da børn der mishandler dyr,jo her tendens til at udvikle sig værre end andre..

    Men ved ikke om det er blevet gjort.. Var ved dyrlægen da killingen kom ind smiley


Kommentér på:
mishandling af katte!

Annonce