{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
719 visninger | Oprettet:

Et spørgsmål vedr. tandløse Elvis.. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Ja, han er da blevet en sand ynk siden han fik fjernet 1 - jeg gentager 1 tand!!!
Det er bevist at han kan tygge tørkost dog stoppede jeg med Metacam efter 5 dage som anbefalet.
Han tager en krig om at spise bare ganske lidt!!! Jeg ved ikke om han er en pivskid eller om det bare er sådan for FORL katte.
Min anden FORL kat spiste tørkost i rigelige mængder kort tid efter at der var 2 ved siden af hinanden der var fjernet.

Seriøst: Kan have smerter endnu? Det er 8 dage siden eller er han bare en pivskid??


Kommentarer på:  Et spørgsmål vedr. tandløse Elvis..
  • #1   15. jan 2019 Han kan sagtens have smerter tænker jeg. Vi er ikke alle lige gode til smerter, måske er han bare rigtig dårlig til den slags.

  • #2   15. jan 2019 snak med din dyrlæge.
    er det over eller undermunden tanden er fjernet fra?


  • #3   15. jan 2019 Min fik fjernet sin hjørnetand efter den knækkede hele vejen igennem. Han var på stærk smertestillende de første tre dage og derefter metacam i 10 dage. Dyrlægen sagde til mig at tænderne er noget af det mest smertefulde at få fjernet for katte. Han fik vådfoder i de første dage.

  • #4   15. jan 2019 da sille skulle have sine tænder fjernet ville dyrlægen faktisk i første omgang aflive hende, netop fordi det er meget smertefuldt at fjerne tænder
    heldigvis er jeg stædig.. så hun er her stadig.
    hun var dog totalt ligeglad med manglede tænder. allerede samme dag da hun kom hjem, tog hun sig af tørpillerne.
    men i dag er hun dog mest til vådfoder.

    tænker dog lidt at Elvis burde være på smertestillende lidt endnu. halv dosis. men her skal du nok lige snakke med dyrlægen.
    har dog prøvet det samme og her forsatte vi i nogle dag på halv dosis


  • #5   16. jan 2019 Jeg ville klart forsøge mig med smertestillende i nogle dage endnu. Det er da synd, når han ikke kan spise. smiley

  • #6   16. jan 2019 Har lige snakket med dyrlægen i dag. Han skal starte op på 5 dage mere med Metacam. Så skal vi tales ved i næste uge.

  • #7   16. jan 2019 Det lyder som en god plan. Katte er jo heldigvis også forskellige, og han har åbenbart mere ondt end gennemsnit. God bedring med ham. smiley

  • #8   16. jan 2019 Jo tak smiley Dyrlægen er også lidt af en "pivskid" smiley
    "Jamen jeg har da selv fået tænder ud - uhh det gør ondt". STOP! Du taler med en der har tandlægeskræk - og så grinede vi begge smiley :D smiley
    Godt med lidt ping-pong.


  • #9   16. jan 2019 Oh mine tænder gør ondt længe efter et tandlægebesøg, så jeg er heller ikke begejstret. smiley

  • #10   16. jan 2019 Ja giv da endelig smertestillende.
    Blev der lavet røntgen? Der kan måske være tænder som stadig hør ondt.
    Selv hvis der er lavet røntgen, kan der hurtigt opstå FORL på andre tænder, min dyrlæge har nu og da været chokeret over hvor hurtigt det gik, og lige som om det pludseligt går hurtigere og hurtigere,, begge mine drenge fik de sidste 3 operationer på mindre end et år, hvor de første var ca med 1/2 år mellem operationerne,,, men de har så aldrig, kun fået fjernet en tand, men 3-5 pr gang, og har aldrig givet smertestillende længere end 5 dage, men har været nød til, at give det før operation, fordi jeg har set Mitti gik af maden, og han har så fået smertestillende, indtil hun kunne give mig en tid til operation.


  • #11   17. jan 2019 Så er det konstateret - Elvis var MEGET sulten ca. ½ time efter Metacam - han HAR ondt.
    Jo, der er taget røntgen.


  • #12   17. jan 2019 åhh hvor synd
    godt at han får smertestillende igen.

    men har prøvet det med en af mine, som også fik fjernet en tank. her måtte katten tilbage på smertestillende.
    andre har bare snuppet maden med det samme...
    katte er bare så forskellige

    men godt at du fik det opklaret smiley


  • #13   24. jan 2019 Hold da op! Det var en træg omgang!
    Endelig er han begyndt at spise rigtigt! Dog skal det endnu ikke være Virbac (små kugler) men RC Fit - store flade kroketter. DE kan tygges!
    Så har vi jo også udvidet sortimentet..... så det nu også indeholder Gourmet Mon Petit!!! Det er han HELT vild med - så meget så jeg fik ham til at spise smertestilende igen..... smiley

    Men forkælelse det vil han altså ikke give afkald på, så jeg skal ikke have pasning på foreløbig, for det er da et forhindringsløb når 3 katte skal have 3 forskellige slags i 3 rum smiley Nå, men han er også blevet så frisk, så Lucas får de lussinger han har fortjent smiley


    Hvis det skal være sådan hver gang - puuha!

    Men jeg synes bare, at hver gang der har været krise og det så lykkes at komme over på den anden side igen, så vokser kærligheden til dem - ja det lyder jo nok helt hen i skoven... smiley


  • #14   24. jan 2019 Hvor dejligt at det går fremad! Mine er heller ikke de nemmeste at passe, de skal have vådt 3 gange om dagen (har timerskåle nok) og 4 slags tørt blandet og fordelt i 4 aktivitets dimser hahahaha

  • #15   24. jan 2019 Hvad lavede den kat i grunden inde i mit soveværelse i nat????
    Jeg vil ikke have katte i soveværelset...…..
    Men Elvis smuttede ind under sengen i en lynende fart og så opdagede jeg ikke mere inden han vækkede mig da clockradioen begyndte smiley
    Møg-forkælede hankat smiley


  • #16   24. feb 2019 Nå, men jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg mobiliserer den tålmodighed!
    Han gik relativt hurtigt fra Fit - men BRAVO! Der findes noget til gamle katte - hårde udenpå og bløde indeni.
    Så nu prøver vi da bare RC Ageing 12+ I de seneste dage har de været et hit - og jo, han sover stadig i soveværelset.....
    Jeg må snart have et pengetræ smiley


Kommentér på:
Et spørgsmål vedr. tandløse Elvis..

Annonce