Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vægt på Norsk skovkat?
  • #1   16. okt 2007 det virker da ikke af så meget når det er en norsk skovkat

• #2   16. okt 2007 Nårh da, hun ser bare fed ud, hehe, hun kan ik slikke sig, eller noget, ..

• #3   16. okt 2007 nå men hvad ved jeg har ikke selv en norsk skovkat. men så skal hun nok på kus hvis hun ikke kan slikke sig selv

• #4   16. okt 2007 Hunkattene er ofte elegante med en fuldt udvokset vægt på 3,5 - 4,5 kg fandt det på en side.

http://da.wikipedia.org/wiki/Norsk_skovkat

• #5   16. okt 2007 håber det kan bruges. så måske hun er lidt overvægtig

• #6   16. okt 2007 Mange tak smiley pænt af dig..

• #7   16. okt 2007 Synes ikke Bertha ser fed ud på billederne...

Nu ved jeg ikke lige hvor stor Bertha er, så det er svært at vurdere. Men min egen maine coon hunkat er i den mindre ende, og vejer 4,7 kilo - og hun er bestemt ikke tyk.
    Så hvis de har bare nogenlunde samme størrelse (eftersom min ikke er en kæmpe), er Bertha nok ikke overvægtig... *S*

• #8   16. okt 2007 Bebse vejer lige ved de 4 kg og jeg synes, hun er lige tilpas efter sin størrelse. Hun har vist højden omkring en hun huskat.

• #9   16. okt 2007 det er svært og svare på vægten af din kat efter som den ikke har stamtavle og derfor kan du ikke vide om den er race ren og derfor kan en anden races vægt spille ind så et præcist svar er umuligt og give dig ;o)

• #10   16. okt 2007 Okay, men billederne er oss ved at være rimelig gamle..

• #12   16. okt 2007 Vores Hera (NFO) vejede 4,6 kg da vi var hos dyrlægen sidste gang, det er en passende vægt, da hun er lang. Det hele afhænger jo af, hvordan katten er bygget. Kan hun ikke vaske sig selv, er hun for stor/tyk og skal have light foder.

• #13   16. okt 2007 Du skal ikke så meget se på vægten af hende :o) (Andet for at se om den går op eller ned)

Du skal se på hvordan hun ser ud :o) går hun ind efter ribben og inden hofterne, eller buler hun ud?
    Hvordan er det med at mærke hendes ribben? Kan du mærke dem med flad hånd, eller skal du bruge fingrene? :o)

• #14   16. okt 2007 Jeg må sige jeg er imponeret hvis hun ikke kan vaske sig.. Så har hun altså været lettere overvægtig i lang tid, for en kat skal op på en ret stor størrelse før den ikke kan vaske sig, og så vejer hun ikke kun 4,5 kg, hvis hun skulle være en NFO, for de skal en del højere op i vægt, før de bliver så store så de ikke kan vaske sig.. Hvis man sådan skal gå ud fra en gennemsnitsvægt..

Min største pige vejer 5-5,5 kg. når hun er i fuld pels og er pæn kropsmæssigt.. Når hun er for tynd, så vejer hun omkring 4-4,5 kg... Og hun ligger i den tunge ende af en NFO hun..

Lad være med at se så meget på vægten.. Kig på katten..

Hvordan ser den ud oppe fra når den står på en plan flade (f.eks. et gulv eller bord).. Buler maven ud som en bold, så er den for tyk.. Man må godt kunne se maven bule mere ud en hoftebenene, men ikke helt voldsomt..

Set fra siden må maven selvfølgelig ikke røre gulvet, og er det en semilanghår, eller langhåret kat, så klap lige pelsen op på maven af dem (hold evt. et viskestykke rundt om maven på dem, så de bliver fladmavet), da de tit bliver meget slankere at se på så.. Deres mave skal ikke hænge.. Den skal gå lige hen.. Er de neutraliserede, så må der godt hænge lidt mellem bagbenene, nogen får mere end andre.. Det er ikke som sådan fedme..

En kat er meget atletisk, og den skulle gerne kunne nå næsten overalt på dens krop med tungen.. Kan den ikke det, så kan det være pga. fedme, men måske der er noget andet der har gjort den stiv i kroppen.. Spørg evt. en dyrlæge om hvad grunden kan være..

Har hun reelt et vægtproblem, så skal hun på noget slankende mad, og så skal i motionere hende, ved leg, flere gange dagligt.. Det er ikke nok bare at give hende noget andet mad, og sige, jamen hun taber sig jo ikke, vi prøver alt.. Nej.. I gang med noget motion.. Det er den eneste vej.. Start langsomt ud, og efterhånden som hendes kondition er med, så kan man sætte det op.. Snak evt. med en dyrlæge om det.. Kender en dyrlæge der har hjulpet en meget overvægtig NFO, som slankede sig, og blev en rigtig lækker "lille" dame.. smiley

• #15   17. okt 2007 Okay, mange tak for jeres råd, men altså ja.. svært at sige .. hun er bare kræftig, især, da vi boede her de første år, men hun har taget meget på igen nu.

Kommentér på:
Vægt på Norsk skovkat?

Annonce