14.675 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Rune V
Rune V
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Serval Serval

Hej mit spørgsmål går på en afrikansk kat der hedder en Serval.

Har set sådan nogle prægtige skabninger i Tyskland, hva kræver det at holde dem herhjemme, her tænker jeg på tilladelser.

Jeg har mulighed for at lave et godt stort hus og en stor vouliere/gård til dem, disse dyr kræver meget plads..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Serval
  • #1   18. okt 2007 Hvad vil du dog med dem?? Det er et vildt rovdyr, ikke et kæledyr. Og vel er de da flotte at kigge på, men de hører altså ikke hjemme i en indhegnet have, men ude i naturen, og til nød i en zoologisk have.

Nej, få dig da hellere en Norsk Skovkat eller en Maine Coon, det tror jeg du får mere glæde af.

• #2   18. okt 2007 Åh, nu igen.

Rune V: Prøv at søg på "serval" her på kattegalleri.
    Du kan få svar på dine spørgsmål laaaaaaaaaaaaaangt nede i tråden "savanna F1 lovlig?".

• #3   19. okt 2007 Min kæreste har en bekendt som har en serval :o)

• #4   19. okt 2007 Jeg har altså også stødt på en serval opdrætter et eller andet sted på nettet;)

• #5   19. okt 2007 Natascha: Det er rigtigt at tamkatten har været vild engang, men det er altså ved at være 10.000 år siden smiley

Domesticering er er en meget lang proces og ikke noget, som finder sted på få generationer. Det medfører bl.a. nogle fysiske ændringer, som tilpasser dyret et liv som tamdyr.

Vilde kattearter er fascinerende - ingen tvivl om det. Men respekter dem dog som det de er og nyd dem der, hvor de hører hjemme. Man vil alligevel aldrig opleve dyrets sande adfærd, når det holdes i fangeskab, så hvad er formålet? Er det virkelig nødvendigt at eje en serval alene, fordi man finder den smuk? Gavner det servalen?

Som svar på spørgsmålet, så kan du ikke holde en serval for sjov i Danmark. Det kræver en særlig tilladelse.

Men hvis jeg nu levede af at opdrætte og sælge vilde kattearter og hybrider, så ville jeg næppe skrive om dyrenes negative sider på min hjemmeside;-) Har I tænkt over det? Der er uhyggeligt mange penge i vilde katte og hybrider og de bliver desværre mere og mere populære smiley Hvorfor?

• #6   19. okt 2007 igen tænker men kun på sig selv og ikke dyret.

• #7   19. okt 2007 hvad med at hjælpe alle de katt e på kattehjem osv istedet for

• Rune V
    Rune V Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #8   19. okt 2007 Hvorfor vil jeg have en Serval? Jah fordi de er rigtigt pæne og som sagt bliver der lavet hus og voliere til den/dem. Det er selvfølgeligt noget med at være ved dem fra de er helt små osv. Desuden vil jeg da læse alt materiale jeg kan få fingerene i om dyret.. Det er en drøm jeg har haft længe at eje sådan en, så hvorfor ikke? Kan jeg nu ikke have den som huskat, er det vel ikke værre end folk har fisk, slanger eller skorpioner????

Helle: Du har ret, når du googler en Seval kommer der en dame frem som sidder med dyret.

Charlotte: Jeg har haft mange hus katte, jeg gider ikke have en "alm kat" igen. At der er 1000 på et katte hjem, det skyldes folks uansvarlighed og det er ikke mit problem, jeg kan ikke redde hele verden.. Skal vi tage den diskussion vil jeg hellere sende de penge en huskat kan æde op i sit liv til en sulten afrikaner..!

Men jeg vil lede i det gamle indlæg smiley

• #9   20. okt 2007 Jeg tvivler seriøst på, at dine begrundelser er nok til at skaffe en tilladelse - heldigvis smiley

• #10   26. jun 2008 Hej.. er også på udkig efter en serval.. de er meget smukke og intelligente katte.. håber du har fundet hvad du ledter efter.. *ss*

• #12   2. jun 2009 Den sidste Serval der er givet tilladelse til i privat hjem i Danmark kan ses her sammen med en aby fra mig - bemærk aby'ens blik - og rangordenen - Servalen skulle ikke ha' klinket noget

http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=8590

• #13   3. jun 2009 Lis D - Tak for billedet. Har du flere? Det er lidt fedt at se.

• #14   3. jun 2009 Om jeg har flere billeder, sikkert, men hvor. Har ledt men de popper ikke lige op.

Jeg må indrømme jeg var helt paf da ejeren ringede og sagde nu var de igang med at flaske en Serval op. Jeg tænke det er bare et vink med poten og nakken er knækket på "min" kat. Heldigvis var aby pigen en tuf lille en - hende var der ingen der skulle bestemme over.

Måske det gik så godt fordi aby'en kom føst, de er temmelig territoriale.

Da jeg lavede kontrakten havde jeg ikke lige tænkt at få ind omkring ikke domisticerede katte:-)

Katten fra mig døde alt for tidlig af nyresvigt. Jeg havde ikke selv killinger - så efter henvisning fra mig købte de en aby ved en af mine venner. Den lille fis bestemte også - og på det tidspunkt var servalen voksen. Fantatisk psyke aby'erne er udstyret med:-)

• #15   3. jun 2009 Lis - Ja, det må man da sige. Det er rart sådan lige at høre lidt personligt om det at have serval (og aby) - Heh. selvom jeg nu ikke regner med at skulle have hverken serval eller aby,

• #16   3. jun 2009 Eva K, Serval kan man ikke anskaffe legalt mere i Danmark - det kan man så en aby, hvis man er til den type kat.

Faktisk syntes jeg det er helt iorden man ikke bare som privatperson kan anskafe en Serval - alt for mange facineres uden at vide det mindste om hvad det er de har med at gøre

• #17   3. jun 2009 Lis D - Det er jeg enig med dig i. Jeg vidste bare ikke længere at det ikke var lovligt. Men har hele tiden synes at det var lidt mærkværdigt at det var muligt at anskaffe sig så stort et ikke-domesticeret kattedyr :o)
    Men ja, aby kan man jo. Men jeg tror ikke at min personlighed kan håndtere en aby. Jeg kweppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppp

Nå, kat på tastaturet. Jeg har rigeligt i coon'erne ville jeg have skrevet ;o)

• nadine c
    nadine c Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 1 Katte: 6 Svar: 1
    #18   15. jan 2011 Du skal være opmerksom på at disse dyr kræver en hård hånd og meget plads smiley
    De er jo rov dyr!

• Amy D
    Amy D Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Svar: 1
    #19   7. aug 2012 Ihh den her tråd er gammel,men jeg må alligevel skrive herinde. Jeg forstår godt at folk der ikke har haft med servaler at gøre enten fascineres og tænker sådan en må jeg eje eller omvendt tænker de er vilde dyr der skal leve i naturen. Men sandheden er bare at servaler er ligeså forskellige som andre katte og hunde. Nogle katte vil fungere bedst i naturen og vil altid stikke af, mens andre har det bedst i trygge rammer og i familiens skød. Sådan er det også med servaler og derfor tager man en chance. En serval kan blive ligeså kælen som en alm kat. Det ligger i generne og opdragelsen. Er den vild fra starten vil man aldrig få glæde af den ud over dårlig samvittighed over at den ikke kan slippes løs. Til gengæld er der mange servaler der ikke kan klare sig i naturen og de vil fungere fuldstændig perfekt som kæledyr. De spinder og hopper op i dit skød, er legesyge og fuldstændig fantastiske- Til ham der skrev fra 2007 - jeg håber at du har fundet en serval. Det lyder til at du både har økonomien og redskaberne til at holde sådan en kat. Jeg vil selv købe en serval på et tidspunkt når jeg også har plads og råd til det. Til alle jer andre der er med eller imod det, er det så vigtigt at huske på at hvis I ikke selv har været i kontakt med disse dyr, har I desværre ikke en anelses chance for at vide hvordan disse dyr er. Jeg har arbejdet med servaler tamme og vilde og det er helt vidunderligt.

• #20   7. aug 2012 det er et utrolige smuk dyr sådan en serval ja det er sku en kat der er næsten på størlse med hvores broholmer hund bruno

• Kia P
    Kia P Tilmeldt:
    okt 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #21   3. okt 2014 Ved godt at den her tråd er lavet for mange år siden. Men vis i vil vide noget om servalen og om savannah katten som faktisk er i familie med den så gå ind på denne her side http://www.savannahkat.dk håber det kan hjælpe??

• #22   3. okt 2014 I denne tråd bliver der jo spurgt til Serval.. Ikke en "fortyndning" af dem..

Kommentér på:
Serval

Annonce