{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.020 visninger | Oprettet:

Vejen til succes og hurtige penge ! {{forumTopicSubject}}

Her er lige et par gode råd til stor succes og store hurtige penge i katteverdenen. ( ironisk )

1. Du henter en han gårdkat på en bondegård.
2. Du køber så en "kæle racekat" hunkat, husk at sig til opdrætteren at den kun skal bruges som lege kammerat til din anden kat derhjemme, og at du ikke behøver stamtavlen.
3. Du lader så de 2 katte parre sig når hunkatten er 10 mdr gammel, for nu kan du ikke vente mere.
4. Der kommer 6 killinger i kuldet, hunkatten klare sig selv på lidt madrester, for det i spiser er fint nok til hend også.
5. Killingerne skal dog have lidt ekstra så de får Irmas det bedste.
6. Ormekur... Naaah det er på recept og dessuden også dyrt, men du skriver bare at de har fået ormekur, for det kan ingen tjekke alligevel.
7. Vaccinationer... hmmm nah det er mormissen jo ikke blevet siden opdrætteren gjorde det, og farmissen klare sig jo helt fint uden, sååå det er ikke nødvendigt, de ser jo sunde ud.
8. Du sætter en annonce i den blå avis, gul og gratis, og dit brugt marked, og sætter dem under racekatte..
9. Din annonce tekst "Ægte Skovkat, begge forældre haves, moderen har stamtavle, men faderen er uden stamtavle, killingerne sælges u/stamtavle, har fået ormekur, og er sunde og raske, de bliver langhåret senere, de kommer fra kærligt og ærligt hjem...
10. Du sælger killingerne for 2500 pr stk
11. Du har så scorret 15.000,- minus de 3000,- du gav for hunkatten og de benzin penge du brugte for at hente hankatten... hmmm 11.850,- lige ned i lommen
12. Du gentager så lige succeén 3 gange om året til hunkatten er 8 år - huh woooow det bliver ca 356.850,-
13. Det er så ikke helt nok, så du køber lige lidt flere hunkatte som "kælekat" for mer' skal ha' mer'
14. Nu har du så en lille katteforretning, med minus udgifter og laver 180.000 af de sorte om året X 8 = Uha det er skisme mange penge.
15. Sidder du og bliver fristet af denne læsning ?


16. Vil du sige ja til spørgsmålet i nr 15, eller er du en af dem som har sådan en lille gescheft ? så vær venlig aldrig nogensinde at kontakte mig for at købe kælekat, da jeg er ikke en af dem som bare lader stå til. Hvis jeg finder ud af at en af mine små mislinger bliver misbrugt på den måde, eller at mit opdræt eller jeg selv bliver røvrendt af en kattehandler/avler, så er jeg en af dem som komme og henter min kat, og ligger sag an.

17. Nu ved vi så hvorfor nogle mennesker er katte/hundehandlere, det drejer sig jo "kun" om penge
Og det er jo noget vi alle samme drømmer om at have mange af, men for nogle af os står morale og etik højere, og dyrevelfærd som det absolut højeste.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vejen til succes og hurtige penge !
  • #1   20. okt 2007 Du er en skat, Charlotte. Tak fordi du gider at bruge tiden på at skære det sådan ud i pap, det er jo desværre nødvendigt smiley

  • #2   20. okt 2007 BØØØØØLGE Charlotte ;-)))


    Super godt ,-) OG meget rammende / præcist


  • #4   20. okt 2007 Konklusion - sælg kun neutraliserede kælekatte..


  • #5   20. okt 2007 Christina - Hun joker :o)

  • #6   20. okt 2007 *Klapsalve*

  • #7   20. okt 2007 Natascha - jo det gør man faktisk. Du får bare ikke recepten i hånden - den bliver oprettet ved dyrlægen på din kat, og du betaler skam også for den..



  • #8   20. okt 2007 Man gyser lidt ved tanken om, der rent faktisk er mennekser, der gør dette og ser intet galt i det selv...

    Men kom altså til at grine over sætningen "de bliver langhåret med tiden"... det minder mig om reklamen med den dårlige håndværker der påstod bordpladen blev mahogni med tiden...
    I bund og grund samme koncept... de er nogle fuskere.


  • #10   20. okt 2007 Julie - deet fordi huset er skæv

  • #11   20. okt 2007 Ihhh... Annette... hold så op med at give mig hovedpine... lool

  • #12   20. okt 2007 CHristina - Men det var en smiley smiley? :o)
    Tænkte nemlig også først at du jokede, men den :o( fik mig til at tvivle :o)


  • #13   20. okt 2007 Natascha - jo du betaler for recepten, men det er så ikke sikkert at du ved det. Den koster nu heller ikke så meget... Har du aldrig undret dig over, att den første ormekur var dyrere end nr. 2, 3, 4, 5 .... ?



  • #14   20. okt 2007 Annette - jeg har ikke - så mange gange fik vi slet ikke orm..

    Btw - så fandt jeg lige i min lille kasse med katetmedicin - som jeg stort set Aldrig bruger- en lopekur med udløbsdato til 2006 og en ormekur med udløbsdato i 2004 - tsk tsk - skraldespand med dem da :oD


  • #15   20. okt 2007 Natascha - hvad hed den første pille - og den anden??


  • #16   20. okt 2007 Skal faktisk erkende at jeg ikke tidl. har neutraliseret mine mislinger, har dog heller ikke lavet ski mange kuld de seneste 6 år, har dog hentet 2 katte hjem fra holland engang, ikke pga BYP men de avlede for vildt og helt ude af kontrol dog med stamtavler... bla bla lang historie de fik frataget retten til at holde dyr, og en bøde på 22.000 gyldne ( det var dengang ). Jeg kontaktede den hollandske klub samt lokal politiet i den by de boede i, og sagde at nu kom det røde hidsige apparat og hentede kattene hjem.... og hjem kom de... :o) Har altid haft den politik at jeg afleverer killingerne i deres nye hjem, og jeg kommer på besøg senere for at tjekke at de nu har det godt, og om køberne har det godt med killingen. lige i det Hollandske tilfælde var de anbefalet af nogle Hollandske opdrættere jeg kendte, så jeg kørte dem ikke til Holland... det gjorde jeg jo så senere.....

    Må så også sige at nu da det er så meget oppe i tiden at være katte/hundehandler, så jo vil jeg neutralisere kælekatte i fremtiden....og stadig køre mine mislinger til deres nye hjem.


  • #17   20. okt 2007 Den første pille har kostet 160 fordi du ikke var oprettet i systemet ikke?
    Det vil sige, at du ved den første pille, har betalt for recepten. det er nemlig et engangsbeløb (den "holder" så vidt jeg husker til 5 fornyelser)
    Derfor er pille nr. 2 meget billigere end den første. Også selvom det er et andet mærke.

    Eva - jeg er ikke lige helt med på hvad du mener???



  • #18   20. okt 2007 Annette - Jeg har ikke nået at opdage at det var billigere 2. gang :o)

  • #19   20. okt 2007 Eva - nåååå *GGG* på den måde ,-)))


  • #20   20. okt 2007 Hehe - bare det :o)

  • #21   21. okt 2007 Godt skrevet Charlotte - Håber det rammer nogen på fuld skrue, de hvor de er højest når de plukker jordbær...

  • #22   21. okt 2007 Ja, rigtig godt skrevet Charlotte... Utroligt at nogen mennesker kan finde på at være sådan over for dyr... Jeg kan sidde og blive helt rasende indeni, og forstår bestemt godt, at du henter dine katte/killinger, hvis de ikke har det godt...

  • #23   21. okt 2007 UTROLIGT hvad folk gør for penge...

  • #24   21. okt 2007 Anette du har helt ret mht. recept. hvilket er skide surt når man som jeg arbejder på et apotek. Vi står med ormekure osv osv hver eneste dag, men jeg skal enten bestille recepten hos dyrlægen og så betale for papirrecepten (og kan så få ormekuren billigt) eller også skal jeg gå ned hos dyrlægen og købe det til samme pris som alle andre smiley Og det kan vidst bedst svare sig, når de tager så meget for at skrive deres lille recept og faxe den smiley

  • #26   22. okt 2007 Wow!

    Har lige opdaget, hvordan jeg får råd til at forlænge min forældreorlov for bestandigt.

    Jeg spare pengene ved at neutralisere mine to små, når jeg får dem. De må endda kunne sælges for endnu mere, da de begge er british shorthair.

    De får en self-made stamtavle, man kan jo lave så meget på pc´er og hvem står lige og læser stamtavlen igennem? De opdager da ikke, at de er søskende, jeg skriver det er indavl og hævder til køber at det er en smutter, at der mangler et e og der skulle stå inde-avl. (Så er jeg jo garderet mod salg under falske forudsætninger!).

    Jeg har også en mega stor grund, hvor der er er plads til rigtig mange bure, så hvis jeg beholder et hold killinger fra hver kuld, så er jeg da snart i business. For som jeg kan læse andet sted - politiet griber jo ikke ind!

    Jeg skal bare lige smide min moral og etik omkring kattevelfærd overbord, men hey hvad gør man ikke for penge?


Kommentér på:
Vejen til succes og hurtige penge !

Annonce