{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
493 visninger | Oprettet:

Aldrende kat mister hørelsen. {{forumTopicSubject}}

Vi har gamle Miss Maxi. Jeg har haft hende i 18 år og hun kom til som voksen tilløber.
Det startede med hun holdt op med at komme ud når bilen kørte ind i indkørslen. Her i vinteren er hun holdt op med at gå ud alene. Vi har egentlig regnet med at det mest handlede om hendes gigt i ryggen. (hun har været kørt ned eller lign før hun kom til mig),men nu har vi opdaget hun ikke hører vores godbidkasse raslen, men ser hun det kommer hun rendende. Ergo den gamle frøken er ved at miste hørelsen. Hvad skal vi tage af hensyn til det?
Vi bor på landet med meget land og hun bevæger sig alligevel kun ud på terrassen hvis vi er der. Hun bruger kattebakken indendørs. Hun har ikke adgang til trafik eller andet farligt. Skal vi bare konstatere at sådan er det, eller kan man gøre noget?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aldrende kat mister hørelsen.
  • #1   30. jan 2019 Jeg tror ikke du kan gøre andet end, det hun er vandt til, det vil bare gøre hende utryk, hvis tingene ændre sig.
    Hun har tabt hørelsen gradvist, og er vandt til det liv hun har, og kan jo ikke få høreapparater, så godt hun kan se godbidsdåsen smiley hun lyder til, at have haft et godt og langt liv hos jer, så nyd bare den tid der er tilbage.
    Husk som kat bruger hun lugt og syn lige så meget som hørelsen, og hun aflæser jeres kropssprog, som hun altid har gjort.
    Jeg er selv et ældre døvt spektakel smiley men jeres kat har forstået sine egne begrænsninger, og som du skriver, hun går ikke meget ud, uden i er med, og i ved i ikke kan kalde på hende, men i kan kun få kontakt når hun ser jer,,, når i nærmer jer, så vil hun måske reagere på vibrationer fra jeres trin, og jeres duft kan hun også kende, før hun ser jer, men rør hende ikke før hun kikker på jer, så flyver hun ikke op med et sæt.


  • #2   30. jan 2019 Tusind tak for svar. Kan godt være vi bare skal vænne os til det. Lige nu slår det dog lidt hårdt. Puha jeg har tudet..

  • #3   30. jan 2019 Så længe i kan se hun har livslyst, så glæd dig over det, du vil se det hvis den forsvinder, så fortvivl ikke, men ja hun nærmer jo sig den dag, hvor hun skal have et værdigt farvel, og det er hårdt.

  • #4   30. jan 2019 Jeg ville få undersøgt hendes blodtryk. Min kat på 15 bemærkede jeg ikke altid hørte ting - hendes blodtryk var højt (pga forhøjet stofskifte). Da hun kom i behandling, hjalp det på hørelsen.
    Hvordan er din kats appetit? og vægt?


  • #5   31. jan 2019 har selv haft en som mistede hørelsen i en tidlige alder. her brugte vi det med at stampe i gulvet - selvfølgelig ikke som en elefant, men de bruger de andre sanser meget mere. så det kan godt være en god ide at tænke lidt anderledes

    problemer er så når de render ude for så kan de ikke hører bilerne.
    her kan man vælge at indhegne haven sådan at de ikke kommer til skade

    men husk på at hun har jo tabt hørelsen over en periode så hun er vant til det nu. så for hende er det bare sådan nu.
    det er kun Jer som skal vænne jer til det. også selvom at det er hårdt/svært

    jeg har selv en ældre herre som hellere ikke hører så godt mere. dog har han stadig hørelse men vi skal da hæve stemmen lidt mere end vi plejer


Kommentér på:
Aldrende kat mister hørelsen.

Annonce