{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.685 visninger | Oprettet:

Loppekur {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg et par gange læst i nogle andre tråde at nogle kun giver loppekur når det er absolut nødvendigt hvor andre følger anvisningen med at give hver 4-6 uge.
Jeg ved godt at det er noget giftigt stads, men når man har udekat er det så ikke bedst at følge anvisningen? Når først man har fået lopper ind i huset er de ikke altid sådan lige til at slippe af med.
Hvad mener I?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Loppekur
  • #1   21. okt 2007 jeg giver mine når jeg kan se de har lopper.. er sku så bange for de blir imune over for det

• #2   22. okt 2007 Nu har jeg indekatte, så de får kun når jeg ser de har loppe... synes ikke der er nogen grund til at give dem uden grund.
    Men med udekatte der kan jeg godt forstå folk giver dem med jævne mellemrum, mener også nogle loppekurer holder tæger væk... udekatte er også langt mere udsatte end indekatte.

• #3   22. okt 2007 Her har det (7-9-13) endnu ikke været nødvendigt med loppekur.
    Det er vel lopperne, og ikke kattene, der bliver immune overfor loppegiften, så burde man egentlig ikke kun give det, når kattene har lopper?

• #4   22. okt 2007 mine får aldrig loppe kur men de går os kun inde men kom de ud ville jeg nok sørge for at de fik en regelmessig loppe kur.

• #5   22. okt 2007 Vores får loppekur inden vi bringer nye ind i hjemmet.

• #6   22. okt 2007 Mine er også indekatte... så de har kun haft lopper en gang, og jeg har derfor kun givet dem loppekur den ene gang... det er jo ikke nødvendigt at give dem det, når der ikke er lopper.

Men forstår da godt jer, der har udekatte, at de får regelmæssigt, de har jo meget større chance for at få lopper, og det er jo hverken sjovt at få i huset eller for katten...

• #7   22. okt 2007 Ved udekatte vil jeg klart syntes det er bedst at give regelmæssigt. - og vælge noget der også beskytter mod skovflåter, når man nu er i gang.

• #8   22. okt 2007 Jeg bruger ellers den loppekur som også fjerner flåter, men jeg synes alligevel at min kat kommer hjem med dem. Han kan sagtens komme hjem med 3 på en dag. Jeg har ellers ikke noget imod edderkopper og andet småkryb, men flåter dem kan jeg bare ikke ha'.

• #9   22. okt 2007 Nu der lige er en tråd der omhandler loppekur, vil jeg spørge hvilken jeg skal bruge til 2 katte? Og evt. prisen på den?

• #10   23. okt 2007 Mette S; De kan godt komme hjem med flåter men jeg har læst et sted at de ligesom skrumper ind og dør, når de begynder at suge, ved ikke om det er korrekt.- Og hvis de skal beskyttes mod flåter så skal det gives hver 4 uge, ellers beskytter det ikke mod flåter kun mod lopper.

Oliver & Zira smiley ` Vi bruger - fordi vi har 6 katte - Frontline pour on vet til hunde 40 - 60 kg. (Helt samme indholdsstof som i de til katte)
    Derfra trækker vi 0,5 ml ud med en 1 ml sprøjte og giver hver kat 0,5 ml hver 4 uge.
    Det er den billigste løsning når du har 6 katte og giver regelmæsigt loppekur.
    Resterne trækker vi op i 1 ml. sprøjter, lægger i en pose i lågen på køleskabet, så så de ikke "fordamper" og gemmer til næste måned.
    Når du har 2 så ville jeg nok købe til mindre hunde - stadig billigere, end til katte, - og så regne om til 0,5 ml, Fipronil af en 100 mg/ ml opløsning til hver kat.
    Håber det gav mening..

• #11   23. okt 2007 Det kan da godt være at det passer at flåterne tørrer ind. Jeg har ind imellem fundet nogle små indtørrede flåter, men ikke tænkt mere over det. Jeg finder da også indimellem nogen som ikke har bidt sig fast, men bare kravler i pelsen. Men der er stadig en del som bider sig fast.

Kommentér på:
Loppekur

Annonce