{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.568 visninger | Oprettet:

genia K
genia K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Mine naboer truer min kat {{forumTopicSubject}}

Naboerne og jeg er blever uvenner da jeg fandt ud af at de lader deres hund ( undskyld) skide... i min indkøresel... jeg blev vildt sur og skældt dem ud, så begyndte de at sigeat min kat generer dem og at de vil vride halsen på den hvis den nogensinde kommer på deres grund ... de er meget mærkelige mennesker og er psykisk syge...
jeg er virkeligt bange for at de vil gøre noget ved mine katte, specielt fordi en af dem bor udenfor da han har været hjemmeløs da vi fandt ham, og hans mad står udenfor...
Hvad kan jeg gøre for at beskytte mine katte?!
Var inde og læse på lovgivninger om katte, og kan ikke finde nojgen love der kan hjælpe mig...
Er der måske nogen herinde som ved havd jeg kan gøre???

Tusind tak på forhånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mine naboer truer min kat
  • #1   25. okt 2007 Hej smiley

Nogle folk har bare ufattelig ondt i røven.. Tror ikke de vil gøre noget, hvis jeg skal være ærlig.. Du kunne evt prøve og tale med dem igen og fortælle hva det de har sagt gør ved dig.. og at hvordan du har fået din ene kat og du har ikke mulighed for at fortælle et dyr at det græs der må de ikke gå på.. Håber du finder en løsning.. smiley

• #3   25. okt 2007 Et eller andet sted er du lidt dobbeltmoralsk smiley Du bliver sur over at din nabo ikke holder sin hund fra din grund, men kan ikke sætte dig ind i at naboen ikke vil have katten på sin grund. (Deres trusler om mord på katten er jo selvfølgelig lidt langt ude) Men i princippet er det jo forkert at lade din kat gå på deres grund når ikke du vil have hunden på din grund.

• #4   25. okt 2007 ja, du skal holde dine katte på egen matrikel, men din nabos hund må squ ikke rende og skide i din indkørsel.
    du skal gå til din nabo og fortælle at du ikke vil finde dig i det og hvis det fortsætter vil du anmelde ham.
    men du er så nød til at sørge for at dine katte bliver på din grund, evt sætte hegn op el lign.

mellem os sagt
    jeg ku så godt finde på hvis det var mig at samle din nabos hunds efterladenskaber op og putte i en pose og så aflevere en ugentlig leverance ved hans hoveddør

• #5   25. okt 2007 Johnny - det var en sjov idé, men knapt så spændende hvis man får alle sine kattelorte retur....

• #6   25. okt 2007 Som sagt: Jeg synes virkelig du skal tænke dig om inden du farer op med politianmeldelse osv. Man skal jo ikke kaste med sten når man selv bor i et glashus. Du kan nemt risikere at ramme dig selv hårdest. Hvis du ikke vil have hund på din grund, må du først finde ud af hvordan du holder katten på din grund (hvilket bestemt ikke er nemt hvis den er vant til at gå frit ude. Det er ikke sikkert at den vil være tilfreds med en indhegnet løbegård)

• #7   25. okt 2007 en kat og en hund kan ikke samlignes man kan ikke holde en kat på egen grund som en kat en kat er frier

• #8   25. okt 2007 terndrup: det er muligt man ikke ka holde sin kat på egen grund, men iflg dansk lovgivning så SKAL man holde sine dyr på egen grund

• #9   25. okt 2007 ja det er rigtigt nok men det er fandme en rådden lov

• #10   25. okt 2007 Du får lige den smørre her så du ved hvorn du skal forholde dig

"Man har pligt til at holde katten på egen grund
    Ifølge lov om mark og vejfred har man pligt til at holde katten på ens eget område.
    Dette vil man kunne få problemer med, hvis man lader sin kat gå frit ud og ind. Man skal derfor være klar over, at ens nabo har ret til at indfange og tilbageholde katten, hvis han eller hun snarest muligt og senest inden for 24 timer efter indfangningen, underretter dig om det.
    Man kan desuden blive gjort ansvarlig for den skade, som ens kat laver, for eksempel ved at ødelægge andres ting eller angribe husdyr. Har ens kat ødelagt noget, og bliver man dømt ansvarlig, har man økonomisk erstatningspligt."
    Det er taget herinde fra : (link fjernet)

Der findes desværre ikke som for hunde (hundeloven) en særlig lovgivning vedrørende katte.

• #11   25. okt 2007 Terndrup. - Hmm, har du hørt om begrebet 'indekatte'? Selvfølgelig er det muigt at holde kat på egen grund. Men jeg vil give dig ret i at det er ret svært når man først har ladet dem løbe frit.
    Det ændrer bare absolut ikke ved at det kan være lige så generende at have fremmede katte løbende på din ejendom. Hvis man tillader sig at have udekatte, må man altså tage et ansvar.

• genia K
    genia K Tilmeldt:
    okt 2007

#12   25. okt 2007 Det var selvfølgeligt forkert af mig at blive vred på dem med det samme, men til mit forsvar vil jeg sige at jeg hundeafføringer har jeg fundet i flere mndr. nu ca. en gang om ugen i gnm...Specialt fordi hun har den i snor og holder oje med hunden da den gik på toilet, det så jeg med mine egne øjne.
    Jeg vil ikke anmelde nogen, og har slet ikke lyst til at skændes med dem, vil bare prøve at beskytte mine katte. Har prøvet at holde en af mine katte inde ( da den anden kat aldrig har været i huset før, den tør ikke....) men den er ikke til at holde ud... den mjaver dagen lang og slapper kun af om natten når den sover da han er vandt til at være ude om dagen og hjemme om natten.
    Jeg har ikke lyst til at gøre noget imod dem overhovedet... er bare nervøs smiley

• #14   25. okt 2007 har selv haft et par fremmede rendene i min gamle have de åd mine fisk det var jeg træt af eller ikke de må gerne komme ind

• #15   25. okt 2007 Vi er alle forskellige. Bare fordi man selv gerne vil have fremmede dyr rendene i haven, er det ikke sikkert at andre vil. Man må respektere at ikke alle er katte-elskere.

• #16   25. okt 2007 genia K.

Du spørger hvordan du kan beskytte dine katte: Lav en løbegård!

Jeg har også en nabo her på vejen, hvis hund skider udenfor min hæk. Men det er intet at regne imod alle de kattehøm-høm´er jeg finder i mine græsplæner og i mine blomsterbede. Har endnu aldrig set en katteejer samle op efter sin kat. Gad vide om de overhovedet findes!

• #17   25. okt 2007 Det står i det link jeg satte ind længere oppe Gallaxe.

sad but true smiley

• #18   25. okt 2007 du kunne evt sætte hegn op rundt om din have så katte bliver på din grund. så er den jo stadig udekat men kun i din have.
    og selvfølgelig kan man holde sin kat på sin egen grund også uden en løbegård. bare hegn haven ind. 180 cm over jorden og ca. ½ meter unden jordoverfladen. evt sæt strøm i øverst. eller sæt et lille stykke hegn på som går skrådt ind mod haven.
    det korster da godt nok penge og tid. men heller det end at finde sin kat dør.

• #19   25. okt 2007 Genia K.
    Hvis det kun er én gang ugentlig du finder hundehøm i din indkørsel, er det så næsten ikke smartest at du bare fjerner den skide høm?
    Prøv at få forbedret forholdet til naboerne - sådan på en neutral måde, så du ikke skal gå og være bekymret over om de kan finde på at gøre dine katte noget.

• #20   25. okt 2007 Cecilia - Du siger at du bliver 'skide harm' over det jeg skriver. Min pointe er IKKE at man skal spærre kattene inde. Jeg ved godt at udekatte ikke kan blive indekatte fra den ene da til den anden. Og det har jeg heller ikke sagt spor om. Noget helt andet er at der står i loven at man skal holde sine dyr på sin grund. Så min pointe er at man ikke kan tilade sig at blive sur på naboen, som ikke overholder loven, når man heller ikke selv gør det! Jeg er ligeglad med at folk lader deres dyr løbe frit, min pointe er bare at det er dobbeltmoralsk at klage over at andre gør det samme.

Hvad mener du med at jeg er dobbeltmoralsk?

• #21   25. okt 2007 Okay, fair nok, læste det bare som en besked til mig.

• #22   25. okt 2007 Kan godt forstå at hun sagde noget til dem. Andet med at hendes kat løber frit og man kan lige som ikke forklare sin kat at den ikke må løbe ind til naboen....

..... Men Man kan godt bede en hund om ikke at "holde sig"?

For mig at se drejer det sig om, hvor ansvarlig ejerne af dyrene føler sig, over for det deres dyr gør.

Hvorfor skal hundeejere samle deres dyrs efterladenskaber op, når katteejerne lader deres katte overskide ens have, krasse i ens havemøbler, ligger på ens biler, osv.osv.

Respekt og Tolerance kræver det ikke gensidighed?

• #23   25. okt 2007 Mai T - det var også min pointe, men der er åbenbart nogen der mener at man kan tillade sig alt når man har fritgående kat....

• #24   25. okt 2007 Ville skrive "skide" derfor står der ikke, men besindede mig og ændrede det til "holde sig" fik ikke fjernet "ikke".
    Der skal naturligvis stå..

Men - Man kan godt bede en hund om at "holde sig".

-Træls at man ikke kan gå ind og rette ens fejl i selve indlæget!

• #25   25. okt 2007 Tidligere måtte man godt skyde katte der kom ind på ens grund - forudsat altså at man havde jagttegn eller våbentilladelse. Det må man ikke mere.

Men man kan indfange katten, kontakte politiet og aflevere katten på et katte-hjem. Ejeren skal så betale en bøde og efter gentagende gange, kan katten krævet aflivet.

Jeg kan da godt frygte at nogle mennesker får nok af løse katte og benytter sig at denne mulighed. For min erfaring er desværre, at man kan ikke få den slags katteejere til at forstå og respektere man altså ikke gider deres katte.

• #29   25. okt 2007 Natascha F.
    Den lov er forældet. I dag kan du "kun" efter gentagende klage, kræve katten aflivet!

Dyr er da heldigvis ved lov sikret en human aflivning!

• genia K
    genia K Tilmeldt:
    okt 2007

#32   26. okt 2007 mange tusind tak for alle jeres svar, det er virkeligt dejligt at der er nogle folk som gider at hjælpe, tror at jeg vil finde ud af det der med hegnet... det er selvfølgeligt træls for det koster penge og jeg er bare en studerende, men mine katte er vigtigere end penge...
    Har nemligt prøvet at snakke fornuft med naboerne, men de vender bare hovedet...
    Mange mange tusind tak for jeres tid og hjælp

• genia K
    genia K Tilmeldt:
    okt 2007

#35   26. okt 2007 ja, men spurgetsmål er jo om advarslen SKAL være skriftlig eller er muntlig nok.....

Kommentér på:
Mine naboer truer min kat

Annonce