{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
810 visninger | Oprettet:

Kat ude {{forumTopicSubject}}

Min kat var for første gang ude i går, det var et kort smut fordi det blæste og kun på terrassen med mig. I dag blev hun lukket ud igen, igen sammen med mig. I dag smuttede hun ud fra haven, da jeg var inde og hente grus til at strø med var hun væk. Lidt tid efter sidder hun meget højlydt og miaver, hos naboen... (jeg bor i rækkehus, så husene ligner hinanden). Hvad kan jeg gøre for at hun bedre kan finde hjem? Og kan jeg forvente det er sådan det første stykke tid? Vil jo helst ikke ha hun bliver væk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat ude
  • #1   10. feb 2019 Hvor gammel er din kat?
    Jeg hørte på et tidspunkt, at kattens indre GPS først er fuldt udviklet, når de er 8 mdr. De sætter jo duftspor, så de kan finde hjem, men hvis katten bliver forskrækket og løber (uden at sætte duftspor), så har jeg hørt, at de kan blive væk og ikke kan finde hjem, på selv korte afstande. Den risiko skulle være mindre jo ældre katten er, når den kommer ud første gang. Du kan hjælpe med "duften" ved at strø grus fra kattebakken i kanten af din have. Så ved andre katte også, at der er ny kat i området smiley


  • #2   10. feb 2019 Min kat er skudt til at være 3 år, hun er fra et internat smiley har strøet grus smiley

  • #3   10. feb 2019 jeg ville holde hende på terrassen lidt endnu til at starte med også indtil det er varmere. Jeg tror mere hun kalder på dig end at hun tager fejl af huset. Det er alt for hurtigt efter min mening at hun render selv efter få gange ude på terrassen. Det kan også blive en svær tid for hende, hvis du ikke sikkert ved hvad der er af andre katte , naboer,løse hunde mm som hun jo vil møde . Du kan også bedre fortryde hvis der er problemer når katten ikke først har rendt frit. Kommer der en stor han kat efter hende risikerer du hun spæner og måske ikke finder hjem nu. Har hun heller ikke egen indgang eller åbent vindue som hun har lært at bruge kan hun nemt forsvinde længere væk end godt er.

  • #5   18. feb 2019 Katte husker meget godt. men som snak er hun et nyt sted så nye dufte er helt nyt jeg anbefaler hun er inde et stykke tid til hun er vant til huset smiley og indspærret din haven så hun ikke kan går ud der fra men man kan lave katte huse med hegn og skur til smiley hvis det regner

Kommentér på:
Kat ude

Annonce