{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.170 visninger | Oprettet:

Min kat taber sig {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu fodret med Royal Canin intense hairball i 6 måneder, da min hunkat havde tabt sig meget pga hårboller i maven som ikk ku komme ud. Foderet har været fantastisk til hende og hun er bare blevet så flot. Men nu er min hankat, som er halvt norsk skovkat, begyndt at tabe sig og hans hale er bare blevet så lille og tynd. Han kaster op flere gange om dagen. Jeg har ikk observeret orm hos hverken ham eller de andre. De kommer kun ud i snor, så jeg tror ikk det er noget han har spist. Så ville jeg ha set det. Har I nogen forslag inden jeg tar ham med til dyrlægen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat taber sig
  • #1   28. okt 2007 begynd og blande det op med noget andet foder feks inndoor fra RC eller fit 32 eller måske lidt kitten så kan ud da fede dem lidt op med at blande 1 eller 2 produkt sammen..

• #3   28. okt 2007 hvornår begyndte han at kaste op? for måske skulle du prøve arion eller et andet godt mærke..

• #4   28. okt 2007 Jeg havde også problemer med en af mine katte som led af vægttab.Jeg skiftede foder og det hjalp..Inden da var hun blevet undersøgt for evt sygdom.

Tror du skal smutte forbi dyrlægen og få konstateret at han ikke evt er syg,inden du skifter foder..

God bedring med ham ;o)

• #5   28. okt 2007 Sorry...hun *S*

• #6   28. okt 2007 Hjalte havde også tabt sig. Vi er begyndt at give ham Hills c/d (til kastrater) og han er nu begyndt at tage på. Han fik ormekur for 2 måneder siden, men vi blev anbefalet at give ham en kur igen, og det har vi gjort. Jeg tror dog, at det er foderet som er rigtig godt for ham. Heldigvis holder pigerne sig stort set fra det, for ellers ville de vist blive for tykke.

I den ene skål har vi kun Hill's c/d og i de to andre en blanding af 1/4 RC Main Coon, 1/4 RC intensive hairball og 1/2 Diafarm, som også er et godt kvalitetsfoder.

Vi lader Main Coon foderet udgå efterhånden, da vi først og fremmest har det fordi Hjalte var vant til det. Men det er ikke godt til kastrater.

• #7   28. okt 2007 Det kan måske være foderet, men en kat, der taber sig og kaster op flere gange dagligt, bør efter min mening undersøges hos dyrlægen.

• #8   29. okt 2007 Ja jeg vil nu også sige en tur til dyrlæge, når der er vægttab og opkast over længere tid, katten kan jo også være dehydreret af opkast, samt grunden til vedvarende opkast er jo ikke gode tegn, en smut til dr. dyr er mit råd!!!!!
    Puls

Kommentér på:
Min kat taber sig

Annonce