931 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

ville I købe en kat med FIV? ville I købe en kat med FIV?

Ville I købe en kat med FIV?

jeg spørger fordi jeg har lige opdaget en annonce med en, faktisk ret smuk kat, men ejeren skriver at den har FIV. Pris ca 250 kr
den ser ikke syg ud på billederne. Men alligevel....

i mit hovede så tænker jeg at katten nok ikke ville have godt af at flytte. stress og FIV har det jo ikke så godt sammen

men hvad tænker I? ville I gøre det?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ville I købe en kat med FIV?
  • #1   23. feb 2019 NEJ - med store bogstaver!
    IMO sælger man heller ikke en HIV positiv kat - det er bare et spørgsmål om tid inden du kan rende til dyrlæge i tide og utide med alverdens symptomer.
    Hvis jeg var ejer og skulle af med en kats med katte AIDS så blev den aflivet.

Du skal for Guds skyld heller ikke introducere sådan en kat i din flok, de bliver syge på stribe.
    Bid og parring er synderen.

• #2   23. feb 2019 Jeg mener FIV smiley

• #3   23. feb 2019 bare roligt
    jeg tager kun katte ind som er testet. og er de postive ja så kommer de ikke længere

men at man kan finde på at sælge en syg kat..... ???
    ja her står jeg altså af

• #4   23. feb 2019 Jeg ville aldrig købe en kat, som jeg på forhånd vidste var syg og med FIV slet slet ikke. Den kan iøvrigt heller ikke komme i nærheden af andre katte grundet smitterisiko, så hvis den har været vandt til at være frit-løber, og er blevet smittet på den måde, så er det måske synd at gøre den til indekat. Tænker også, at alle sygdomme forværres ved stress. Hvis jeg havde en kat med FIV og af en eller anden grund ikke længere kunne have den selv - så ville jeg få den aflivet.

• #5   23. feb 2019 jeg kunne også se at der var en tidligere køber som var sprunget fra - dog pga allergi

det er en smuk langhåret kat, så tænker at man mener at der er nogen som hopper på den...
    bare synd for katten og evt ny ejere

• #6   23. feb 2019 Ja man kan jo altid bruge den med allergi...…..

• #7   23. feb 2019 Ja langhårskatte går desværre rigtig godt, så det man godt kan sælge en syg kat smiley

Og langhårskatte er da også smukke, men man burde aldrig købe en syg kat.

• *Berit *
    *Berit * Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 494 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #8   23. feb 2019 selvfølgelig skal man ikke købe en kat med Fiv ,i det hele taget burde sådan en kat heller ikke færdes ude,da den kan smitte andre.

• #9   23. feb 2019 har faktisk lige nu opdaget at det faktisk er kattehjælp.dk som sælger katten

ENDNU mere usmageligt!!!! smiley

• #10   23. feb 2019 de har tidliger solgt 3 katte med fiv - alle som indekat
    denne kat bliver også solgt som indekat

men alligevel....

• #11   23. feb 2019 Ja nogen vil redde alt med en puls smiley
    Afliv nu syge dyr i stedet for.
    Syntes det er frygteligt folk ikke kan tage ansvar.

• #12   23. feb 2019 da jeg var på kv blev katte aflivet hvis de blev testet positive
    og det bruger jeg også

man skal ikke købe en syg kat. man skal nok få lov til at betale for div dyrlægebesøg i forvejen

• #13   23. feb 2019 undskyld min uvidenhed hvad er fiv ?

• *Berit *

#14   23. feb 2019 ane V: det er katte AIDS....

• *Berit *

#15   23. feb 2019 eller ihverttilfælde hiv positiv,som med tiden bliver til AIDS..

• #16   23. feb 2019 Der er så mange katte som mangler et hjem, så jeg ville aldrig rede en kat med fiv, og det ville jo også betyde, at den ikke kunne få selskab eller komme ud i haven, for det smitter jo.
    Jeg ved ikke helt hvordan jeg ville forholde mig, hvis min egen blev smittet, man kan jo ikke vaccinere mod det,,, men jeg ville nok holde dem inde, hvis de vil finde sig i det, og så aflive hvis de viser sygdomstegn, de bliver jo ikke syge af fiv, men med almindelig sygdomme, som de så ikke kan bekæmpe.

• #17   24. feb 2019 Jeg så for vel nogle måneder siden der var en dyreværns sag med flere katte . Mange af kattene manglede også tænder. De havde været ret syge med calici og FIV men gik nu ud til salg. Jeg kan ikke huske hvilket internat det var men der stod tydeligt de ikke måtte sælges til hjem med andre katte pga smitte. Går ud fra de har solgt dem som indekatte. Man kunne tydeligt se de havde været en del igennem .

• #18   24. feb 2019 Aldrig om jeg ville købe en kat, som jeg vidste på forhånd, at den var syg. Afhængig af sygdom og mine andre dyr kunne jeg dog godt tage en kat ind gratis, hvis det ikke smittede.

• #19   24. feb 2019 Selvfølgelig kan en kat være FIV positiv i en periode inden det går i udbrud.
    Det er en anden sag, hvis ens kat erhverver den sygdom og man vælger at den skal leve isoleret så længe den er symptomfri, men ligefrem sælge den?? Og så et internat???

Ingen kat flytter ind her uden test - heller ikke fra internat - om jeg så selv skulle betale den (400 kr. ca.)

Kommentér på:
ville I købe en kat med FIV?

Annonce