{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
432 visninger | Oprettet:

Hvorfor gør Fie dette? {{forumTopicSubject}}

jeg har jo bette Fie som snart bliver 1 år
en sød og kærlig kat

men ......
hun bider når vi hygger.
altså man kan nusse med hende, og det første fruen gør er at spinde, og så bider hun en i fingerne eller i næsen. det er altså sådan at hun tygger på ens fingere med kindtænderne
ALT i mens man spinder....

så er hun glad og det med at hun bider, er bare noget hun mener er godt, eller hvad?

hun gør det meget om natten. hun vægger hun en for at komme under dynen. spinder altid. Og så når hun kommer under dynen ja så bider hun en i næsen
hun har gjort det hele tiden fra hun flyttede ind

umiddelbart er det som om at hun mener at bidningen er lige med noget godt. i hendes øjne

det skal siges at jeg aldrig leger finger-leg med killinger.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor gør Fie dette?
  • #1   24. feb 2019 Det er da kærlighed smiley
    Blob napper ofte i min hals når vi nusser og Holly napper ofte i min bluse eller kind. Jeg tænker at det er kærlighed.


  • #2   24. feb 2019 kan forstå hvis de napper

    men Fie gnaver simpelhen i ens fingere. lige som når de spiser tørkost... smiley
    og det gør s... ondt pænt sagt

    men hun bliver virkelig ked af det hvis man fjerner fingeren.. smiley


  • #3   24. feb 2019 Det er den eneste fordel ved mine tandløse katte smiley de er begge kærlighedsnappere, først bliver der slikket og så nappet, nu er det så knapt så slemt, når jeg bare bliver gummet, men ser du katte sammen, som pudser hinanden, så bruger de også tænder, vi har jo så ingen pels smiley

  • #4   24. feb 2019 jeg har flere som kærligheds-napper.
    men syntes nu ikke at Fie er så kærlig.... hun bruger bevist kindtænderne
    og det har jeg altså ikke prøvet før

    en dag sad jeg på toilet og her forsøgte hun at gå med min finger...


    det der er værst er når hun bider en i næsen
    jeg har set virkelig flænset ud på næsen. det er nemlig dumt at dreje hovedet når hun bider.. for hun holder fast. så hun river med sine hjørnetænder.
    men her kan jeg godt mærke at det er napperi.

    så derfor kan jeg jo sige at der er forskel på hvad hun bider i


  • #5   24. feb 2019 Trine bider aldrig på den måde, men hun sutter indeni min hånd, som var jeg hendes mor, hun spinder også vildt mens mens hun gør det, det er helt ok og hyggeligt, hun bruger jo ikke tænder. Mine gamle katte degnene på maven og bed i næsen, det gjorde ondt, men det var med hjørnetænderne. Det er helt bestemt kærlighed, men det er ikke altid rart, når det gør ondt.:)

  • #6   25. feb 2019 Bounty gør præcis det samme, han rykker bare ikke til så det gør ikke ondt, men jeg har også opdraget ham til at man ikke bider rigtigt, man må kærligheds-smage men det må ikke gøre ondt.
    Jeg har simpelthen pevet som en anden kat ville gøre hvis den ene bider for hårdt i leg.
    På den måde har Bounty lært hvor hårdt han må gnaske smiley


  • #7   25. feb 2019 man følger sig mere som en tyggepind end som madmor smiley

  • #8   25. feb 2019 Ja sådan har jeg så ikke lige set det smiley
    3 ud af mine 6 katte, har haft den mani, den første var Dee Jay, jeg vidste han havde nogle særheder med sig, som havde gjort, at han blev fravalgt til avl, selvom han stadig er den smukkeste bimse jeg har ejet eller set.
    Han var uld æder/ alt æder, og ville gerne hapse ud efter en, og den første gang han gjorde det hos mig, tog jeg det valg, at det ville jeg ikke leve med, så jeg stak en finger i munden på ham, i stedet for at trække den til mig, og sørme om han ikke pænt spyttede den ud, og gav sig til, at slikke og små nappe den, og så var problemet løst.
    Jeg brugte samme metode på Røde og Mitti, men ikke helt med samme resultat, Røde var det helt ved uheld, når der gik hul, for han var forsigtig, men havde meget skarpe hjørnetænder, Mitti bider kun hårdt i højre side af munden, og kan give blå mærker med gummerne smiley men det er heller ikke planlagt eller med onde hensigter, og kan være rigtig forsigtig og blød, bare det ikke er højre side, de har alle 3 set helt salige ud, når de har været igang, de 2 sidste er så uden tænder nu, pga FORL, har nu og da tænkt om der var en sammenhæng?


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #9   27. feb 2019 Du må gerne sige "AU-lad være" eller tilsvarende - Hun kan jo ikke vide, at det gør ondt på Dig, når det er så rart for hende!

    Har Du prøvet med noget mere sejt hun kan tygge i, når I hygger - hvad med et lille stykke kyllinge-kråse, dentastiks eller andre egnede tyggeting?

    De allerbedste hilsener


  • #10   27. feb 2019 hun elsker tyggepindene - især hvis hun kan stjæle dem fra Kalle....
    hun er lidt kræsen

    siger nu også "av -fy" men hun lager ikke til at syntes at det er nødvendigt at lade være.
    og fjerner man fingerne ja så bliver hun helt sur, og kigger på en som om man har slået hende eller sådan noget.

    det skal altså siges at hun er blevet meget bedre til at lade være med at bide. og især at bide hårdt. det har været meget værre i starten da jeg fik hende.
    så man kan jo håbe at hun helt holder op


Kommentér på:
Hvorfor gør Fie dette?

Annonce