{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.454 visninger | Oprettet:

Hjælp min hus kat tisser indenfor. {{forumTopicSubject}}

Hej..
Min hus kat Fie er begyndt at tisse indenfor, og ved overhovedet ikke hvorfor hun gør, det for det har hun aldrig nogen siden gjort før. Hun kan godt finde på at tisse på min kærestes tøj, også selvom at hun godt kan komme nede under på toilet.

Håber i har mange gode svar. På forhånd mange tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp min hus kat tisser indenfor.
  • #1   2. mar 2008 Er hun neutraliseret?

  • #2   2. mar 2008 ligger tøjet og flyder ?
    kan hun være i løbetid ?


  • #3   2. mar 2008 Nej det er hun ikke, men hun har aldrig været i løbetid før overhovedet, men hun tisser på min kærestes tøj, hvis det ligger på tøjet

  • #4   2. mar 2008 Jamen, så få hende neutraliseret smiley
    Det er jeg sikker på vil hjælpe


  • #5   2. mar 2008 men hun tisser på min kærestes tøj, hvis det ligger på tøjet
    forklar ? det kan godt være jeg ikke lige forstår hvad du mener......


  • #6   2. mar 2008 Ja, en gang imellem ligger det og flyder, hvis min kæreste ikke lige har flyttet det

  • #7   2. mar 2008 Så er det jo bare med at få det væk...
    Hvis vores tøj bare ligger og flyder, kan Zira også godt finde på at tisse på det, hvis kattebakken ikke lige er gjort rent efter hendes hoved.
    Men så må man jo bare sørge for at rydde op


  • #8   2. mar 2008 ja, og det kan katte ikke stå for...... you ask for it

  • #9   2. mar 2008 Jamen det er helt fint :)) , det er altid godt med gode svar

  • #10   2. mar 2008 Det kan jo også være en løbetid på vej også kan katten godt blive "urenlig".

  • #11   2. mar 2008 Oki, jamen det kan det da godt være, men har kun set det en gang. At hun har tisset på m in kærestes tøj og ikke andre gange.

  • #12   2. mar 2008 Det er nok en god idé at få hende neutraliseret inden, det tager til.

  • #13   2. mar 2008 Ja, det ved jeg godt. Men hun har vist hun tisset en gang, hvor jeg selv har set det. Tror det er den eneste gang. Hvis jeg skal være helt ærlig

  • #14   2. mar 2008 Det er også engang for meget smiley
    Og hvis det kun er begyndelsen, kan det blive rigtig irreterende, hvis det pludselig bliver til flere gange om dagen. I sofaer, sko, osv...
    Husk også på at hunkatte også kan finde på at stå op og strinte smiley


  • #15   2. mar 2008 Ja, det ved jeg godt :)) , Men skal også finde ud af hvornår de alle sammen måske kan blive neutraliseret. Men vil have det bliver på samme tid alle sammen

  • #16   2. mar 2008 Ja, det er bare irriterenderne, at de begynder på det. Man skulle tro at de mangler opmærksomhed..

  • #17   2. mar 2008 Jamen Julia, så er det jo bare om at få hende neutraliseret også. Det er ikke normalt at en kat går og tisser alle steder.

  • #18   2. mar 2008 Det er billigere end at have killinger smiley

    Det koster nok et sted mellem 1000,- & 1300,-
    Der er jo forskellige priser hos forskellige dyrlæger.



  • #19   2. mar 2008 Jeg tror nemlig også at min hun gør det pga opmærksomhed..

  • #20   2. mar 2008 Det tror jeg ikke, sådan fungerer katte nemlig ikke.

    Enten er det pga. hormoner, hvilket passer med jeres kattes alder og årstiden.

    Ellers er det pga. sygdom, urinvejsinfektion eller lign.

    Det kan også være fordi katten er utryg eller stresset.

    Men det er med stor sandsynlighed det første og det vil kun blive være....


  • #21   2. mar 2008 Sandra A skrev: ***hun har aldrig været i løbetid før overhovedet, men hun tisser på min kærestes tøj, hvis det ligger på tøjet***

    Jeg undres.
    Prøv lige at kigge på den tråd du startede d. 3/2 "Min hun-kat er blevet meget mærkelig"
    og den tråd, du startede d. 15/2 "Hun-kattens mens" Tager du pis på os eller?....

    Nå, i hvert fald synes jeg, du skulle ringe til dyrlægen og bestille til neutralisation af katten(e).


  • #22   3. mar 2008 Nå så har jeg regnet den ud. Du har flere katte. Mit svar er dog stadig det samme. Neutralisation.
    Hvis du har tre katte på et værelse, så kan det nu også være stress. Sørg for ekstra (ren) bakke, og brug evt. Feliway (kan fås hos dyrlægen).


  • #23   3. mar 2008 Tinka D - Hvis du ikke kan snakke pænt til mig, så synes jeg bare du skal holde dig langt væk. Jeg spørger meget pænt. så derfor synes jeg også du skal snakke pænt til mig.

    Jeg stillede det her spørgsmål fordi jeg var meget usikker på havd det var med hende. og det er overhovedet ikke den sammen kat, som jeg har spurgt med de andre ting.


  • #24   3. mar 2008 Sandra - jeg synes sådan set, du har fået mange gode svar på dit spørgsmål. Sagen er jo bare den, at du har fået meget ens svar, nemlig "tag din kat til dyrlægen og får den checket for sygdom og/eller neutraliseret" og "sørg for aldrig at have tøj liggende på gulvet". Alligevel bliver du bare ved med at køre rundt i "jamen, det er kun én gang, hun har gjort det".

    Undskyld mig, men - og hvad så? Hvis det er én gang, er det én gang for meget og derudover er du der vel heller ikke 24/7 til at se alt, hvad hun gør?

    Ved urenlighed er det smartest først at udelukke sygdom, derefter at neutralisere (og hvis man ikke vil neutralisere, så må man ærlig talt leve med markeringer) og så derefter kan man se på stressfaktorer.


  • #25   3. mar 2008 Sandra, det kan godt være du søger gode råd, men det virker ikke til at du vil lytte alligevel.

    Det sidste du skrev igår, var at du var sikker på hun gjorde det pga opmærksomhed, selvom der er flere som skriver noget andet.

    Katte der ikke er neutraliseret, kan blive urenlige, da du så har flere som, så vidt jeg kan forstå, har været i løbetid var det så ikke en idé at komme afsted med hele bundet og få dem alle neutraliseret.

    Hunaktte, der ikke bliver parret, bliver stresset og frustreret og har det rigtigt skidt. Desuden kommer løbetiden oftere og oftere. Så på et tidspunkt vil du have katte i løb hele tiden.


  • #26   3. mar 2008 fint fint..

  • #27   3. mar 2008 Jeg vil foreslå neutralisering uanset, men også en urinprøve for at sikre, at det ikke skyldes urinvejsinfektion. Det er let at gøre, og så ved man, at det ikke er det, der er årsagen. Er det en urinvejsinfektion, så kan I kæmpe forgæves i rigtig længe og i risikerer at infektionen bliver kronisk.

Kommentér på:
Hjælp min hus kat tisser indenfor.

Annonce