{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
869 visninger | Oprettet:

Hjælp min kat besøger uønsket naboen?? {{forumTopicSubject}}

Vi har tre skønne og meget menneske glade katte den ene af dem er nu begyndt at genere en af vores naborer?? den render konstant ind i hendes hus og det er nu blevet en stor gene for hende ( hvilket vi absolut godt kan forstå)! Hvordan afvender vi katten fra dette hvis det overhovedet er muligt?

Forhistorie:
Da vi fik katten som helt lille killing var den (som alle andre killinger) utrolig sød og dejlig i naboens øjne og da de ikke viste det var vores kat, og vist troede den var rent langt væk hjemme fra og ikke kunne finde hjem igen tog de den ind! Ungerne legede med den og gav den mad! Vi fik hurtigt hentede den hjem igen og sagde at de for fremtiden bare skulle smide den ud hvis den kom igen! Dette gjorde de dog ikke helt ungerne tog den ind legede med den og gav den også mad en gang imellem! På trods af at vi gentagne gange bad dem stoppede??
Nu er den snart 2 år og de er ikke længere interesseret i at havde den rendende!

Hvad gør vi vores nabo er virkelig ved at være træt af os og vores kat vi forsøger og holde den inde men det er en udekat og den slipper ud en gang imellem når ungerne render ind og ud i dette fine vejr! Og 10min efter den er rent ud har vi en vred nabo der kommer med vores kat?? Det har nu stået på i en uge?? øv vil virkelig ikke skabe dårlig stemning på vejen??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp min kat besøger uønsket naboen??
  • #1   10. apr 2019 Www.katteindhegning.dk

  • #2   10. apr 2019 Hej Signe A smiley
    Kan godt forstå du er ked af den dårlige stemming på vejen. Ja naboen har jo ikke gjort det let ved først at tage sig lidt af katten. smiley
    Mit forslag er at du køber en eller flere vandforstøver eller ligende til naboen. Og beder dem om at sprøjte vand på katten hvis den kommer - og hæver hænderne over hovedet og klapper hårdt/højt og råber/siger nej - jager katten ud af deres have. smiley
    Det kan godt være at naboen ikke vil det sidste men vand hjælper og den vil være væk fra naboen efter en uges tid.


  • #3   10. apr 2019 Hold dine katte på egen matrikel.



    profilbillede
  • #4   10. apr 2019 Hold katten på egen matrikkel, præcis som loven foreskriver smiley

  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #5   10. apr 2019 Der findes - i hvert tilfælde i USA meget effektive luft-sprays, der skræmmer katte væk fra de steder, de ikke må være. Mon ikke Jeres naboer gerne vil have sådan én stående ved dén dør, Din kat går ind ad?

    De allerbedste hilsener


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #6   10. apr 2019 Bemærk især næstsidste punkt i den gamle mail fra Natur- og Erhvervsstyrelsen: "Mark- og vejfredsloven omfatter alene husdyrs skader på beplantninger og afgrøder m.m. samt skade på andre husdyr" - og det er der forhåbentligt ikke tale om...

    De allerbedste hilsener


  • #7   10. apr 2019 I dette tilfælde dække mm. over mange ting. Og jo jeg har oplevet skader på egne dyr pga. andres biiiiiip fritgående katte.

  • #8   11. apr 2019 løbegård eller indhegning af jeres have.

    man risikere at politiet kommer ind over.
    har selv løbegård og har haft det i over 25 år


  • #10   12. apr 2019 Det kan være nærmest umuligt at jage en kat væk når den først har haft sin gang et sted. Jeg har selv besøg af en kat på min ene side dagligt og han er jaget væk flere gange og løber da også ved mindste klap eller et højt gå hjem men den kommer bare troligt igen . Der er ikke andet at gøre end at hegne haven ind og holde din kat på egen grund .

  • #11   12. apr 2019 Signe A.
    Gustav gik tit ind til vores gamle nabo som snakkede og kælede med ham men nu har vi fået ny nabo som både har en lille hund og en kat.
    I starten gik han der ind og én gang slog han deres kat smiley .
    Jeg undskyldte og sagde hun kunne smide en spand vand på ham næste gang han kom derind men det brød hun sig ikke om.
    Men efter han var derinde igen spurgte jeg om hun ikke ville være sød at gøre det og det har hun så gjort.
    1 spand vand og nu har han ikke været der siden. smiley smiley


Kommentér på:
Hjælp min kat besøger uønsket naboen??

Annonce