524 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

bedste pleje - sterilisation bedste pleje - sterilisation

Nu er mine katte ved at blive steriliseret og jeg sidder her neglebidende og venter på at jeg må hente dem hjem!
Men har I nogle gode råd til hvad jeg gør når de kommer hjem? Skal de ligge et varmt sted, have mad og vand med det samme, skal jeg sætte den ældste kat, som også er meget sky, ind i badeværelset, så hun får helt fred, eller er det bedst at hun kan mærke, at der er trygge rammer omkring hende? Bløder det fra såret når de kommer hjem? Uhh har så mange spørgsmål! De startede sterilisationen her kl. 12. så forhåbenltig kommer de snart hjem!
Hvad gjorde/gør I for at gøre opvågningen så blid som muligt, når jeres katte har været under narkose?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bedste pleje - sterilisation
  • #1   31. okt 2007 Okay... Ihhh, bare de snart kommer hjem! Har tænkt mig at ligge den ene ovenpå sådan en slags bænk vi har, hvor varmeledningerne går nedenunder, den er varm... Hun skal selvfølgelig ligge på et tæppe... Og den anden kan ligge hende i en kurv vi har, der står lige ved siden af radiatoren.... Så er de ihvertfald varme!

• #2   31. okt 2007 begge mine fik mad og vand efter neutralision. jeg holdt dog øje for at de ikke blev kvalt, for de var mega sultne.

og de skal ligge lunt og godt. og det er også en god ide at have bakken i nærheden. Hubert gik ind i deres (lukket) bakke og jeg ku ikke forstå han var så længe om det, så var det fordi han var faldet i søvn derinde:) synd, men det så godt nok sjovt ud...

• #3   31. okt 2007 Hvis de stort set sover, når du kommer hjem med dem, vil jeg anbefale dig at sætte dem et roligt sted, hvor der er lunt. Et badeværelse med gulvarme er super. Jeg har også lagt et tæppe henover transportkassen, så det kun er der ved lågen, der ikke er dækket til.

Men måske er de friske (det var Bebse), så hun fik bare lågen åbnet med det samme og så dinglede hun ellers rundt og efter kort tid, var hun stort set ovre det.

Du kunne for en sikkerheds skyld lige sætte en rolator, så de har noget at støtte sig til :-)))

Hjalte og vores gamle kat kastede op nogen tid efter narkose, når de havde spist, men de var så også voksne, da de på de tidspunkter havde været i narkose. Killinger kommer helt anderledes hurtigt over narkosen.

• #4   31. okt 2007 Jeg plejer at lade dem få vand og mad når de kommer hjem. Hvis de har kvalme har de heller ikke lyst til at spise. Men jeg holder selvfølgelig øje med dem.

Mht. såret plejer det ikke at være blodigt. Da min hunkat blev steriliseret i sidste uge kunne man næsten ikke se at hun var blevet syet. Hun blev syet med indvendige sting, så der stak kun 2 tråde ud i den ene ende med en knude på.

Du skal dog være opmærksom på at hun ikke slikker i såret eller bider i trådene. Så skal hun have krave på. Du skal også være opmærksom på om såret bliver rødt, varmt eller begynder at væske. Det kan betyde at der er ved at komme betændelse i.

Din anden kat kan godt hilse på din hunkat, men hold øje fordi hun har jo ikke kræfter til at slås eller forsvare sig. Min hankat hvæste resten af dagen af min hunkat. Han kan simpelthen ikke døje dyrlægelugten. Dagen efter er der ingenting.

Kommentér på:
bedste pleje - sterilisation

Annonce