{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.150 visninger | Oprettet:

Ida H
Ida H
Tilmeldt:
3. mar 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14

Kat har mistet stemmen {{forumTopicSubject}}

Er der nogle herinde der ved hvorfor en kat mister stemmen?
Da vi flyttede for 4-5 år siden stak vores kat af og var væk i næsten 1 år. Da vi endeligt fandt ham havde han mistet stemmen fuldtstendig og kan ikke sige miav længere. Han åbner munden som om han miaver, men der kommer ingen lyd andet end et lille støn. Vi troede stemmen ville komme igen, men nu er der gået nogle år, og han kan stadig ikke miave. Han er sund og rask og opføre sig ellers normalt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat har mistet stemmen
  • #1   3. mar 2019 Han taler i et for katte normalt leje - i et højere toneleje end det menneskelige øre kan opfatte.
    Når vi kan høre deres mjav, taler de meget dybt (i deres opfattelse).


  • #2   3. mar 2019 sådan sker det bare nogen gange
    på internattet fik vi også en missemor ind (putte) med sin killing (per).
    hun blev tjekket hos dyrlægen men der var ikke noget galt med hende. bort set fra at hendes stemme var væk - og den kom ikke igen
    Babyen per havde sin stemme



  • #3   3. mar 2019 Det kan også være luftvejsinfektion. Det har jeg prøvet.

  • #4   3. mar 2019 fik I den tjekket dengang den kom retur? eller på et andet tidpunkt efter?

  • Ida H
    Ida H Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #5   3. mar 2019 Nej det gjorde vi godt nok ikke.. han var rask da han kom tilbage - godt nok lidt tyndere - så vi tænkte ikke så meget over det da det jo "bare" var stemmen han havde mistet. Vi tænkte han nok bare var hæs eller havde miavet for meget og at stemmen derfor ville komme tilbage, men det har den ikke gjordt endnu.

    har læst lidt om at katte kan miste stemmen hvis de har halsbetændelse, men så ville stemmen vel komme tilbage igen?


  • #6   4. mar 2019 jeg ved det ikke men det kunne jo godt være at en halsbetændelse som ikke har været behandlet har sat sig helt på stemmebånden.
    tænker at jeg nok lige ville snakke med dyrlægen. men der er nok ikke meget at gøre så lang tid efter


Kommentér på:
Kat har mistet stemmen

Annonce