{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
650 visninger | Oprettet:

At si kattegrus? {{forumTopicSubject}}

Ja, altså nu så jeg at nogle folk herinde sier deres grus en gang om måneden for ligesom at få de små klumper som ligger i gruset. MEN hvordan kan det gøres? Med en ganske almindelig si? For den sys jeg er meget lille i forhold til hvor meget grus der kan være i en kattebakke *Ggg*

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At si kattegrus?
  • #1   2. nov 2007 Har prøvet med en alm. si og det kan godt lade sig gøre, men det tager en evighed...
    Havde overvejet at købe sådan et dørslag eller hvad den nu hedder, som har lidt større huller...

• #2   2. nov 2007 Jeg købte en speciel si, hvor siderne er hele og hullerne i bunden passer til det fine kattegrus.
    Så har jeg en spand, hvor sien hænger på, så det rene grus falder ned i spanden...

det går enormt hurtigt at tømme bakkerne...

Jeg købte den i Randers (for et par år siden, men jeg kan ikke huske hvad forretningen hedder) og jeg gav 50 kr. for den... (mener jeg det var) men den er alle pengene værd

• #3   2. nov 2007 Ej * ^ ~ Annette ~ ^ * • - SÅHN en vil jeg ha' !!!
    Gad vide hvor den kan købes henne...
    Gerne på nettet smiley

• #4   4. nov 2007 Øh, det forstår jeg ikke!

Har set at man kan få en "skovl" med huller, som ja - fjerner lorten og hvor gruset falder igennem.

Men hvorfor si gruset? Smider man ikke det ud efter behov?

• #5   4. nov 2007 Ved du om de stadig sælger sien Tina? Jeg bruger selv den grønne skovl med små huller fra Extreme Classic. Men det er en noget møgsommelig smiley proces.

Mai T. Jo, hvis der er behov for det smider man gruset ud. Men det er sjældent nødvendigt, for EC opsuger jo efterladenskaberne i en klump som er lige til at fjerne og smide væk. Resten af gruset er så "rent". Det med at si, er hvis der alligevel er en smule rester af "urent" grus tilbage, når man tømmer gruset over i en spand, for at vaske bakkerne af.

• #6   4. nov 2007 May-Britt S.

Jeg har da vist meget at lære endnu!

Jeg ved at min opdrætter bruger Extreme Classic, så jeg vil da lige se efter en si, når jeg skal ud og købe grus.

• #7   4. nov 2007 Jeg vælger at bundskifte bakkerne med jævne mellemrum - ca. en gang om måneden. Dvs. smide alt gruset ud, vaske bakkerne og hælde nyt grus op.

Jeg ved godt, at producenterne påstår, det ikke er nødvendigt, men det synes jeg nu det e r:-) Bakterie-/virusspredning til det rene grus kan ikke undgåes, selvom man fjerner klumper regelmæssigt. Men det er nok især noget, man skal være opmærksom på i multikattehold (5+ katte).

• #8   4. nov 2007 Jeg er helt enig i det, du skriver Katrine. Selvom gruset er "rent", så tror jeg også, det i nogle tilfælde er godt at skifte alt grus ind imellem.

• #9   4. nov 2007 Har i dag set at man kan få et kattetoilet der gør det I snakker om.

Der står:
    ....... giver en hurtig og enkel metode at sortere på og dermed spare kattegrus. Det brugte kattegrus kan fjernes helt fra bakken ved at løsne de to låse, der holder bakkerne sammen. Den nedre del består af tre bakker, der passer ind i hinanden og separerer det rene grus fra det brugte. På denne måde kan du spare på kattegruset og samtidigt let rense toilettet.

Det er da genialt!

• #10   4. nov 2007 Jeg skifter også alt gruset ud et par gange om måneden. Når jeg har vasket og rengjort bakke, så kan jeg ikke få mig selv til at hælde brugt grus i. Selv om gruset bliver siet og ser rent ud, så vil der jo uundgåeligt være bakterier i. Mon ikke kattene kan lugte det også?....

Kommentér på:
At si kattegrus?

Annonce