650 visninger
|
Oprettet:
At si kattegrus? {{forumTopicSubject}}
Ja, altså nu så jeg at nogle folk herinde sier deres grus en gang om måneden for ligesom at få de små klumper som ligger i gruset. MEN hvordan kan det gøres? Med en ganske almindelig si? For den sys jeg er meget lille i forhold til hvor meget grus der kan være i en kattebakke *Ggg*
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.547
Havde overvejet at købe sådan et dørslag eller hvad den nu hedder, som har lidt større huller...
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Så har jeg en spand, hvor sien hænger på, så det rene grus falder ned i spanden...
det går enormt hurtigt at tømme bakkerne...
Jeg købte den i Randers (for et par år siden, men jeg kan ikke huske hvad forretningen hedder) og jeg gav 50 kr. for den... (mener jeg det var) men den er alle pengene værd
apr 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Katte: 8 Emner: 22 Svar: 308
Gad vide hvor den kan købes henne...
Gerne på nettet
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 72 Svar: 1.348
Har set at man kan få en "skovl" med huller, som ja - fjerner lorten og hvor gruset falder igennem.
Men hvorfor si gruset? Smider man ikke det ud efter behov?
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
Mai T. Jo, hvis der er behov for det smider man gruset ud. Men det er sjældent nødvendigt, for EC opsuger jo efterladenskaberne i en klump som er lige til at fjerne og smide væk. Resten af gruset er så "rent". Det med at si, er hvis der alligevel er en smule rester af "urent" grus tilbage, når man tømmer gruset over i en spand, for at vaske bakkerne af.
okt 2007
Jeg har da vist meget at lære endnu!
Jeg ved at min opdrætter bruger Extreme Classic, så jeg vil da lige se efter en si, når jeg skal ud og købe grus.
sep 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 6 Svar: 551
Jeg ved godt, at producenterne påstår, det ikke er nødvendigt, men det synes jeg nu det e r:-) Bakterie-/virusspredning til det rene grus kan ikke undgåes, selvom man fjerner klumper regelmæssigt. Men det er nok især noget, man skal være opmærksom på i multikattehold (5+ katte).
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
okt 2007
Der står:
....... giver en hurtig og enkel metode at sortere på og dermed spare kattegrus. Det brugte kattegrus kan fjernes helt fra bakken ved at løsne de to låse, der holder bakkerne sammen. Den nedre del består af tre bakker, der passer ind i hinanden og separerer det rene grus fra det brugte. På denne måde kan du spare på kattegruset og samtidigt let rense toilettet.
Det er da genialt!
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
At si kattegrus?