628 visninger
|
Oprettet:
Første løbetid hvornår ? {{forumTopicSubject}}
Hej med jer
Hvornår kommer en hunkat første gang i løbetid ? Jeg har selv læst mig frem til at det kan ske fra den er 5 måneder, men kan dette passe ? For vores Mille er godt nok ved at blive noget tyk, men hun spiser ikke mere end normalt.
Håber på I kan gøre mig lidt klogere
Mvh. Sandra
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Det er altså ikke løgn, og du har jo set det flere steder kan jeg forstå.....
Om din kat er gravid (hvilket jeg virkeligt ikke håber - for kattens skyld) eller hun har orm, kan jeg ikke udtale mig om, men du kunne tage en afføringsprøve med til dyrlægen og få den testet. Har hun orm, vil en kur hjælpe. Er hun gravid så hjælper "kun" en kastration..
Hun er alt for lille til at få killinger nu..
dec 2005
Følger: 15 Følgere: 15 Katte: 10 Emner: 91 Svar: 570
Ja det var netop det jeg var bange for, hun skulle godt nok helst ikke have killinger nu, det er alt alt for tidligt ! Jeg vil straks få undersøgt om det er orm hun har. Tak for hjælpen.
dec 2005
okt 2006
Jeg kan se du er 16 år gammel. Prøv at spørg dig selv, om du er klar til at få børn. Om du er i stand til at varetage den opgave det er, at være mor.
Prøv så at spørg dig selv, hvordan det ville være, hvis du var 14 år gammel..
Selvm en kat (killing) kommer i løbetid, så er det ikke ensbetydende med, at hun kat varetage opgaven, samt hun vil sikkert være så umoden, at hun afviser killingerne allerede når de er 3 uger gamle... Så står du og skal flaske dem op...
Det er et stort ansvar at have killinger - og i mine øjne er det bestemt ikke et ansvar en baby (killing) skal have...
okt 2006
JA du kan godt få killingerne fjernet, men det indebærer at hun bliver kastreret..
dec 2005
Tak for hjælpen, jeg kan godt se hvor du vil hen ad, jeg mener nemlig også selv at det er alt for tidligt for hende. Jeg vil få det undersøgt med det samme
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 3 Emner: 120 Svar: 957
okt 2006
en sterilisation er "blot" en underbinding af ægleder eller en kappet sædstreng, men der kan ske en svipser, så en kat kan sagtens blive gravid, eller gøre en anden gravid.
Ved kastration fjernes hankattens sten og hunkattens livmoder. Der kan derfor ikke ske et uheld i forhold til uplanlagt graviditet..
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 3 Emner: 120 Svar: 957
Nastacha: jeghar fået samme info som dig
Første løbetid hvornår ?