{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.360 visninger | Oprettet:

Opfedning af seniorkat {{forumTopicSubject}}

Halløjsa smiley

Jeg har en knap 14 år gammel hunkat der vejer lige til den smalle side.
Hun er sterilliseret og sund og rask!
Fine tænder, ingen orm osv.
Hun er blot blevet meget mere aktiv efter vi er flyttet i hus med min kæreste og hans katte ( og hendes vante kattesøster Kiwi)
Hendes aktivitets niveua er nok 4 dobbelt af hvad det har været i årevis.
Hvilket jo er skønt når vi snakker en gammel kat. smiley
Jeg ville blot gerne have hun vejede et par hundrede gram mere, så hun har lidt og stå imod med hvis hun sgu' blive syg.


De har alle adgang til tørkost døgnet rundt og hun spiser 2 breve vådfoder dagligt .

Jeg har igår købt Bozita fuldfoder vådkost som hun nu får når de andre får alm vådkost.
Vi har nemlig ikke mulighed for at fodre særskilt med tørkost. Og de 4 andre vejer det de skal eller 2-300 g mere end de burde.

Hun får rå kød når jeg laver mad.
Men diverse snacks osv gider hun ikke.
Har forsøgt med mere eller mindre alle slags igennem årene.


Har i kloge hoveder andre gode råd jeg kan afprøve eller er fuldfoder vådkost nok?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opfedning af seniorkat
  • #1   17. mar 2019 Hun får rigeligt at spise smiley
    Har dyrlægen tjekket hendes stofskifte (T4) ved en blodprøve? Mange ældre katte får for højt stofskifte = vægttab på trods af god appetit.


  • #2   17. mar 2019 ja ikk?
    ja hun fejler absolut ingenting smiley heldigvis...
    men fra og bare ligge og sove det meste af dagen da vi boede i lejlighed, er hun i bevægelse meget af dagen nu.. Selv når det er dårligt vejr og hun ik gider ud render hun rundt i hele hytten og op og ned af trapperne... hun er livet SÅ MEGET op efter vi er flyttet og hun har fået muligheden for at komme ud...
    Og slås med alle de store hankatte der tror de skal gå i hendes have smiley


  • #3   17. mar 2019 Hvilket tørfoder fodres de med, og hvorfor er det ikke en mulighed at fodre seperat? Hvor mange katte har i?

  • #4   17. mar 2019 Jeg vil også sige, at din smukke kat ikke får for lidt at spise, medmindre selvfølgelig, At den
    ikke spiser af sit tørfoder, så skal den have mere vådfoder. Mon ikke, det er den voldsomme øgede aktivitet, grundet nye spændende omgivelser og forår, der gør, hun ikke kommer sig


  • #5   17. mar 2019 Jeg vil foreslå et foder med mindst 20% fedt.
    Men ellers tror jeg bare, at hun lige skal finde balancen i hvad hun spiser og hendes aktivitet.


  • #6   17. mar 2019 De får Arion foder med en fedt procent på 13,5%...
    De er inde på forskellige tidspunkter og andre gange samtidig. Bytter skåle midt i spisningen. Vi har skiftende arbejdstider så vi kan ikke sådan kontrollere spisetiderne og de har derfor altid fri adgang til tørkost.
    Hun spiser tørkost som altid (samme mængde tænker jeg) + lidt mere vådfoder end førhen... Men er som sagt også meget mere aktiv. Fra sofaløve til at tulle rundt hele tiden..
    Jeg nøjes med det fuldfoder vådkost og ser om ik der kommer lidt på vægten når hun er vandt til og rende mere ude.


  • #7   17. mar 2019 Fedtprocenten er alt alt for lav. Og proteinindholdet er garanteret ligeså.

    Fedt skal lægge på mindst 20% og protein på mindst 30% vel at mærke fra kød og ikke fra korn.


  • #8   17. mar 2019 jeg har selv en ca 14 års ude hankat. Og han spiser vel 4-5 poser om dagen. han spiser rc exgient (som er til kræsne katte) og han har da fået en pæn rund mavse smiley

    så prøv evt at sæt en pose mere på hendes daglig foderplan.

    hvad bruger du af vådfoder?

    det skal lige siges at exigent ikke som sådan federe men det smager godt så der ryder mere ned. bruger det også som godbidder til mine inderovdyr smiley


Kommentér på:
Opfedning af seniorkat

Annonce