Tisseri!! {{forumTopicSubject}}
Ja nu er jeg simpelthen ved at være træt af tisseri i mit hjem. Men ældste kan Bølle har tisset mange gange i sengen og også et par gange i sofaen. Men han har nu været lidt undskyldt fordi han blev taget fra sin mor alt alt for tidligt. Dog bruger han også kattebakken?
Men nu er den yngste Becca sku os begyndt at tisse både i seng og sofa!! det er simpelthen så irriterende jeg hele tiden jeg vaske dyner, sengetøj, sofa og top madras...
Jeg aner ikke hvad jeg skal stille op. Jeg tømmer deres kattebakke hver evig eneste dag og alligevel gør de det.
Håber virkelig nogen har nogle råd til mig for er helt på herrens mark!!
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 274 Svar: 2.740
feb 2005
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 3 Emner: 101 Svar: 748
aug 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 45 Svar: 106
Jeg har netop bandlyst katte i soveværelset men nu kaster de sig så bare over min sofa. Men de tisser ikke direkte i sofaen. Kun hvis der ligger en dyne der eller et lammeskindstæppe
aug 2006
feb 2005
Det kan købes hos dyrelægen eller hos nogle dyrehandlere.
Og ja elles vask tingene i rodalon det kan også hjælpe meget.
feb 2005
Så det er hver at prøve
aug 2006
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 13 Katte: 7 Svar: 52
At han har tisset så længe kan i nogen tilfælde tyde på at katten er syg... Og den anden måske prøver at tage territoriet tilnage.
Min ene kat Pjevz tissede på gulvet i servicerummet og fik hende neutraliseret da dyrlægerne mente at det var grunden. Det viste sig umiddelbart at hendes livmor var helt betændt... Så jeg er glad for at jeg fik hende neutraliseret.. Men det kan være så meget, som nævnt ovenover kan det være at feliway kan afdæmpe det, men synes mere at du skulle tage en urinprøve på dem og få testet om de evt. kunne have en infektion.
Mvh. Stella
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 13 Katte: 7 Svar: 52
http://www.dyrlaegevagten.dk/shopframe.cfm/cms/id=420/sprog=1/item=yes/
Fik også at vide jeg kunne bruge det først, men jeg valgte urinprøven, hvilket jeg er lettet over jeg gjorde, for inden den betændte livmor havde hun betændelse i nyren og tabte proteiner....
Håber du finder svar på det hele...
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Feliway kan måske hjælpe. Ekstra bakke kan måske hjælpe, Måske skift af grus kan hjælpe. Men det hjælper ikke, hvis årsagen er sygdom og/el. hormonkuller.
Bølle kan have en urinvejslidelse, og det er det første du bør få tjekket. Måske følger Becca bare trop, fordi det lugter af toilet, der hvor Bølle har tisset. Men det kan nu også være fordi hun er fertil. Eller begge kan have blærebetændelse.
Dyrlæge må være det første skridt.
Tisseri!!