{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
537 visninger | Oprettet:

Hun tisser i sengen {{forumTopicSubject}}

Så er den gal igen, nu må jeg endnu engang forhøre mig om nogle af jer har erfaringer med dette emne.

Vores MC, Ziska, er begyndt at tisse på min dyne om natten, eller også vores sengetæppe. I denne uge har det stået på 5 gange (inkl. i dag da hun tissede på en ekstra madras til overnattende gæster).

Hun tisser INGEN andre steder, kun på dynen/sengen. Vi ordner kattebakke hver 2. dag, og har to normaltstr. kattebakker med låg til. Vi bruger kattegrus fra Bonnies af mærket BTG Classic Cat. Vi har tidligere brugt den helt dyre kattegrus fra Bonnies (den med lilla indpakning - kan ikke huske navnet), men så er der kattegrus OVER ALT i lejligheden fordi det er så fint.

Det der undrer os er at hun ikke tisser andre steder, og kun gør det i sengen. Hvad kan det skyldes?

Vi overvejer endnu engang at skifte grus, skifte en af kattebakkerne ud med en kæmpe kattebakke, tage hende til dyrlægen, men vi ville lige høre hvad I synes.

Mvh. to bekymrede katteelskere..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hun tisser i sengen
  • #1   10. nov 2007 Når din kat har tisset i sengetøjet, lægger du det så blød i noget rodalon? (Hvis du ikke gør det kan det muligvis være derfor den bliver ved)..

Det kan måske også være stress?

• #2   10. nov 2007 ellers må du lukke hende ude af soveværelset.. men ellers mine råd er det samme som de andre har skrevet..

• #3   10. nov 2007 Katja J: Ordne kattebakke hver ANDEN dag!!! De må da være fyldt godt op så! Jeg kan faktsik ikke forstå at man kan nøjes med én gang HVER dag.

Ellers søg på tisseri - emnet er oppe snart sagt lige så tit, som du ordner bakke.

• #5   10. nov 2007 Jamen vi har også tømt dem hver dag, uden nogen forbedring.

For vores katte har det fungeret med hver 2. dag, og ved godt at nogle katte er sarte, men det er tydeligvis ikke pga. kattebakkerne at hun tisser i sengen (da problemet stadig er der).

Hun går i kattebakken uden problemer, både med det ene og det andet.. Vi har snakket om hvorhvidt hun afmærker territorium.

Vi har besluttet at ringe til dyrlægen på mandag, og så må han kigge på hende.

Tak for jeres råd/kommentarer smiley

• #6   10. nov 2007 Hun er i sin første løbetid pt. Det er den forandring i hendes liv.

• #8   10. nov 2007 Vi har faktisk 3 katte, og de motiverer hinanden meget godt.. smiley

• #10   10. nov 2007 Kan jeg selv tjekke det? Har aldrig haft katte med de her problemer, så ved faktisk ikke hvordan man gør..

• #11   10. nov 2007 Sandsynligvis har du selv skrevet svaret: løbetid.
    Få hende neutraliseret og skift bakkerne FLERE gange dagligt. Vask dynen i rodalon og skyl ekstra med rent vand.

• #12   10. nov 2007 Som det nok fremgår af de mange tisse-emne-tråde, kræver det dyrlæge at få tjekket kattens urin.

• #14   11. nov 2007 Kamilla V, Tak for oplysningen, har aldrig hørt/læst om det før (mærkeligt nok med alle de tisse-tråde, der jævnligt er her på KG).

Katja, hvis kattene er indekatte, så er det altså ikke nok at tømme bakke hver anden dag. Nu har I så prøvet at tømme bakke en gang om dagen et par dage i træk, og ja, hun har alligevel tisset i sengen. Men I kan ikke derudfra konkludere, at katten ikke er generet af snavset bakke, og slet ikke, hvis sengen har lugtet af tis.

Men bakkerensning (og behandling for evt. urinvejslidelse), er ikke nok, hvis tisseriet skyldes løbetid. Så må der også neutralisation til.

Kommentér på:
Hun tisser i sengen

Annonce