{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
335 visninger | Oprettet:

Giftige planter i haven {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg kigget på listen over giftige planter siamis.com , som Kirsten har henvist til i en anden tråd herinde.
Lige nu er Tinka kun i haven i snor - så jeg har fuld kontrol smiley men inden længe bliver haven kattesikret, og så kommer hun ud på egen pote. Nu tænker jeg så, om mine hortensiaer på terrassen skal fjernes. Kan se de er på listen over giftige planter, men hun har nu aldrig vist interesse for dem. Hvad har I andre gjort i jeres haver, da I fik kat? Har I minutiøs fjernet alle planter fra listen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Giftige planter i haven
  • #1   24. mar 2019 Gustav interesserer sig ikke for planter overhovedet. Kun græs og her er han meget selektiv. Det er ikke hvilket somhelst græs han gider gnaske i, han udsøger det nøje. smiley
    Og der hvor han drikker ude drikker han ikke hvis der er alger..
    Jeg tror de ved/kan fornemme hvad der er godt eller ikke godt smiley


  • #2   24. mar 2019 Ja, det er også min første tanke Morten, men hvis nogen har dårlig erfaring med planterne på listen, så hører jeg gerne om det. 'Better safe than sorry'... men alt med måde, hvis det ikke er en reel risiko, fordi katte slet ikke spiser hortensiaer eller andre haveplanter.

  • #3   24. mar 2019 Min mors kat har lige været til dyrlægen fordi den havde spist noget giftig udenfor og kastede op. De fandt så noget planteagtigt snask i hans afføring, og dyrlægen tror han har spist noget giftig plante.
    Mine egne gnasker selv på alt og jeg har måttet fjerne mange planter fordi min dreng synes planter skal bides i altid, med resultat at han så kaster op - så jeg tror det er meget individuelt om de er interesserede eller ej


  • #4   24. mar 2019 Tak for dine meget relevante oplysninger Ida. Det lyder ikke godt med din mors kat. Håber den er kommet sig.
    Det kan godt være hortensiaerne ikke kan være på terrassen så... jeg havde bare aldrig hørt om katte med forgiftning af have-planter, troede i min naivitet, at det mest er stueplanter de kan finde på at gnaske i, når de keder sig.


  • #5   24. mar 2019 Jeg har aldrig fjernet giftige planter i haven, jeg er ellers ret hysterisk, men indtil videre har der ikke været problemer der. Jeg tror,det er fordi, de kan vælge græsset derude. Jeg har i 25 år haft hortensia uden problemer.men jeg kan jo ikke vide, om de kan finde på at æde noget derude. Det er bare umuligt at fjerne alt derude, så skal man også slå alt ukrudtet op og fjerne det giftige.

  • #6   24. mar 2019 Vi har ikke fjernet planter - Men det er vel forskelligt fra kat til kat - vores katte har jeg kun set været interesseret i græs og det er jo for at få hjælp til opkast hårboller. De syntes ikke engang purløg kunne være gode at tygge i - som for os ligner lidt græs - de kan vel lugte løg lugt. Vi har også hortensiaer i haven - kattene ligger og gemmer sig under dem.
    Vi holder os fra liljer både ude som inde (de er meget giftige og ligner græs lidt)
    Vores ene han kat Balou kan godt komme ind med en mælkebøtte til mig, eller en gren han har fanget (han tygger aldrig i dem - vil bare vise sin fangst). Også kommer jeg så altid til at tænke på tyren ferdinand, han har samme farver. (Hi HI) smiley smiley


  • #7   24. mar 2019 da jeg havde udekatte har vi ikke flyttet noget
    nu hvor jeg har indekatte ja så flytter jeg stadig ikke noget
    det som er vigtigst er at katten får det den vil have. nemlig græs så den kan komme af med det den har i halsen.

    er din kat en som i forvejen går efter planter indenfor så ville jeg nok overveje hvad man har i haven.


Kommentér på:
Giftige planter i haven

Annonce