{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny forskning omkring katte
  • #1   5. apr 2019 Ja mine kommer når jeg kalder, og hvis jeg siger skal du ud, så løber de til havedøren, og " er du sulten" så bliver der miave koncert, til de har fået mad.
    Røde går faktisk til havedøren, som om han skal i haven, og når jeg letter mig, så løber han til fordøren, det betyder han vil ud der og at jeg skal plukke græs til ham smiley
    Ingen tvivl de forstår meget, og også at kommunikere med de dumme mennesker, som er lidt langsomme i betrækket.


  • #2   5. apr 2019 ud over at mine godt ved hvad de hedder
    så kender de : mad, ned, nej, fy
    og nogle af dem ved også godt hvad Pind betynder

    min udekat Basse hører dog kun hvad han selv syntes er nødvendigt. Dog ved han hvad han hedder og så hvad "morgemad" betyder


  • #3   6. apr 2019 Ja alle vores katte er da kloge - det er bare dens natur at reagere langsomt fordi der er andre ting den lige er optaget af nu. smiley
    Såsom at kigge- slikke sig - sove - lege døveleg - se på fugle - og mange andre ting. smiley

    Navn ; Vores kender godt deres navne og reagere.
    Mad; når jeg råber ud i haven at der er mad - kommer de alle løbende.
    Leg; Vi råber tid til leg - De samler sig hver aften ved den samme tid når er det tid til leg inden de skal ind for natten. smiley
    Nej; Her stopper de og prøver at se uskyldige ud.
    Fløjt; kan de høre på lang afstand og de kommer hurtigt (vi fløjter på bestemt måde)
    Kæle; Hvem vil op og kæle - så kommer de hurtigt ligger sig klar med maven opad. Og siger ja du kan bare gå igang. smiley

    Kender lyden på skraldevognen - der kommer de altid ind.


  • #4   6. apr 2019 Gustav kommunikerer meget:
    Han kan sit navn, spinder og misser med øjnene når vi siger det.
    Han kommer når jeg fløjter selvom han er langt væk.
    Når jeg siger " kom " stikker han halen op, går rundt om mine ben og siger brrrr.
    Han kender lyden af min bil.
    Han forstår:
    Skal vi gå tur, skal du have en pind, nej, stop, hop og vi skal hjem.
    Selv kan han sige:
    Vent på mig , kom efter mig, jeg skal på wc, jeg gider ikke ind, hvor blev du af, leg med mig, stop det regnvejr. Alle med forskellige miav lyde.
    + han har en masse pludre lyde når han er begejstret, laver skin angreb, får godbidder eller vil børstes.
    Når jeg skal løbe efter han går han ned i knæ, vrikker med numsen og siger brrr brrr.
    Jeg vil sige at katte er utroligt kloge, det er bare os der ikke altid forstår deres sprog.
    Jeg synes det er sjovt og sødt at kommunikere med ham og forsøge at lære sproget men det er nok nemmere når man kun har en kat.
    smiley smiley


  • #5   6. apr 2019 Mine ved godt, at kalder jeg dem deres rigtige navn og ikke deres kælenavn, ja så er den helt gal, og så kan de pludselig høre. smiley

  • #6   6. apr 2019 susanne: det kender jeg godt. lige så snart at man bruger deres "rigtig" navn så bliver de lige pludselig helt søde. de ved godt at så er den helt galt det de laver


Kommentér på:
Ny forskning omkring katte

Annonce