1.399 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Strøm-apparat til top-tråd på hegn Strøm-apparat til top-tråd på hegn

I påsken starter vi på at kattesikre en stor del af haven. Har købt hegnstråd 5x5 cm, stolper, div. beslag mm. så vi også kan bygge låger. Har også købt tråd til strøm (galvaniseret alubelagt) og isolatorer. Ud over strøm, skal der også være indfald på hegnet i toppen.

Har endnu ikke købt strømapparat, og vil derfor gerne høre om, hvilke apparater I har gode erfaringer med (gerne også hvilket mærke) .
Er i tvivl om, hvor mange joule det skal levere. Så jeg vil meget gerne have jeres hjælp.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Strøm-apparat til top-tråd på hegn
  • #1   9. apr 2019 Jeg har ikke forstand på strømmen men har det nok til stramt med strømhegn til katte. Har du set de ruller man kan få til at sætte på toppen af hegn så de ikke kan klatre over? smiley

• #2   9. apr 2019 Tænker egentlig også, at det er lidt at overdrive med strøm i hegnet, når det er til katte smiley

• #4   9. apr 2019 Hippie uden kat, jeg synes bestemt heller ikke om strøm i hegnet, det er i toppen det skal sidde, som en ekstra sikkerhed, hvis indfaldet ikke er tilstrækkeligt, og så skulle det samtidig gerne forhindre fremmede katte i at komme ind i haven.

Jeg har undersøgt noget på løsninger, og netop katte er vanskelige at hegne inde, medmindre man også lukker foroven med tag/net, og det er ikke en mulighed. Derfor både indfald og strøm, og måske kommer hun aldrig i kontakt med strømmen, hvis indfaldet er tilstrækkeligt, og det vil selvfølgelig glæde mig. Men hellere et lille rap i poten end den risiko der er ved friløb.

Har set de ruller der kan monteres på hegn Luna, men har også hørt, at kattene kan finde fodfæste ved samlingerne. Ellers ser de altså smarte ud.

Tak for links Anja.

• #5   10. apr 2019 Jeg kender en del med strøm i toppen af hegnet, og hegnede jeg haven ind engang, så blev det helt sikkert MED strøm om ikke andet så for at holde andres katte ude.

• #6   10. apr 2019 Iøvrigt har strøm lige så meget en præventiv effekt, da kattene kan fornemme spændingen.

Li Lot, når du vælger spænding, så husk at du har en tykpelset race. Jeg har hørt om de opdrættere, der har valgt for lav en styrke, så kattene kunne kravle igennem strømtråden pga. deres lange/tykke pels. smiley

• #7   10. apr 2019 Tak Susanne. Det er et meget brugbart råd. smiley
    Jeg kan se at nogen apparater har en udgang på 1 joule og jeg har nu læst andet sted på nettet (måske i en gammel tråd her på KG) at nogen tilråder 1,8 eller 1,4 joule. Vil jo helst ikke have højere joule end nødvendigt, men nu du skriver det med den tykke pels Susanne, så indtænker jeg også det faktum.
    Håber stadig at nogen herinde har strøm i toppen på jeres hegn, og vil fortælle, hvor mange joule jeres apparat giver.

Kommentér på:
Strøm-apparat til top-tråd på hegn

Annonce