Strøm-apparat til top-tråd på hegn Strøm-apparat til top-tråd på hegn
I påsken starter vi på at kattesikre en stor del af haven. Har købt hegnstråd 5x5 cm, stolper, div. beslag mm. så vi også kan bygge låger. Har også købt tråd til strøm (galvaniseret alubelagt) og isolatorer. Ud over strøm, skal der også være indfald på hegnet i toppen.
Har endnu ikke købt strømapparat, og vil derfor gerne høre om, hvilke apparater I har gode erfaringer med (gerne også hvilket mærke) .
Er i tvivl om, hvor mange joule det skal levere. Så jeg vil meget gerne have jeres hjælp.
maj 2018
Følger: 4 Følgere: 211 Katte: 6 Emner: 33 Svar: 842
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 560
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.008
https://elmaterial.dk/El-Artikler/Elhegn/El-hegn-til-hunde-og-katte
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 344 Katte: 1 Emner: 74 Svar: 1.424
Jeg har undersøgt noget på løsninger, og netop katte er vanskelige at hegne inde, medmindre man også lukker foroven med tag/net, og det er ikke en mulighed. Derfor både indfald og strøm, og måske kommer hun aldrig i kontakt med strømmen, hvis indfaldet er tilstrækkeligt, og det vil selvfølgelig glæde mig. Men hellere et lille rap i poten end den risiko der er ved friløb.
Har set de ruller der kan monteres på hegn Luna, men har også hørt, at kattene kan finde fodfæste ved samlingerne. Ellers ser de altså smarte ud.
Tak for links Anja.
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 805 Katte: 20 Emner: 117 Svar: 7.348
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 805 Katte: 20 Emner: 117 Svar: 7.348
Li Lot, når du vælger spænding, så husk at du har en tykpelset race. Jeg har hørt om de opdrættere, der har valgt for lav en styrke, så kattene kunne kravle igennem strømtråden pga. deres lange/tykke pels.
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 344 Katte: 1 Emner: 74 Svar: 1.424
Jeg kan se at nogen apparater har en udgang på 1 joule og jeg har nu læst andet sted på nettet (måske i en gammel tråd her på KG) at nogen tilråder 1,8 eller 1,4 joule. Vil jo helst ikke have højere joule end nødvendigt, men nu du skriver det med den tykke pels Susanne, så indtænker jeg også det faktum.
Håber stadig at nogen herinde har strøm i toppen på jeres hegn, og vil fortælle, hvor mange joule jeres apparat giver.
Strøm-apparat til top-tråd på hegn