Har jeres kat også haft lampeskærm på? Har jeres kat også haft lampeskærm på?
Se ..... Min kat havde fået en "lampeskærm" på, fordi den var blevet steraliseret (Ved ikke hvordan det staves.) og så flippede den mega meget ud da den fik den på. jeg havde det ikke godt. Den pinte jo sig selv for den flippede ud og den kradsede mega meget pels af rundt om halsbånd's området. hvor længe skal den gå med det ???? Tak på forhånd.
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 33 Svar: 96
sep 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 50
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Da May så skulle steriliseres (ved samme dyrlæge) bad jeg om indvendige sting. Det var bare super, såret generede hende slet ikke og hun havde ikke krave på, på noget tidspunkt :o)
sep 2007
sep 2007
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 20 Svar: 260
Efter 5 dage væskede såret stadig, så forbi dyrlægen endnu engang. Dyrlægen mente igen at det nok skulle gro sammen, og så fik jeg penicillin til endnu 5 dage. Dyrlægen mente også at det var en allergisk reaktion overfor trådene.
Men allerede samme aften lukke såret sig helt. Efter et par dage tog vi kraven af hende.
Men efter såret havde været groet sammen i en uge gik såret helt op, og hun måtte endnu engang til dyrlæge, men denne gang skulle hun sys. Krave på igen, men efter et par dage havde hun kraven af når vi var hjemme, og om natten og når vi ikke var hjemme havde hun den på. Efter 1 uge tog vi den helt af.
Det er nu 14 dage siden at hun blev syet sidst. I onsdags fik hun taget stingene og det ser endelig rigtig fint ud :o)
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
En krave stresser alt for meget, og stress betyder langsom heling af såret.
Hundene havde et "forklæde" på (lånt hos dyrlægen), og kattene ingen ting.
Det gør ikke noget, at katten småslikker på såret, men nogle katte udvikler på ca. 3. dagen en allergisk reaktion på de tråde, de er syet med. Såret bliver rødligt og væsker. Det både klør og svier, og så begynder katten at "pille".
Det bedste er at give den noget smertestillende (f.eks. Metacam). De fleste dyrlæger giver det med hjem i forvejen til et par dages behandling, og begynder såret at væske og hæve op, skal man bede dyrlægen om noget kløestillende, f.eks. Medrol. Det hjælper omgående.
Mine katte blver altid syet med indvendige sting, så der er ikke så meget at pille i, men jeg ved, at mange giver deres katte en "bodystocking" på i form af enten tubegaze eller et ærme (bomuld), hvor der er klippet huller til benene, eller en babydragt, hvor arme og ben er klippet af.
Man kan også købe en stofkrave. Den er i hvert fald bedre end dem af plastik.
Jeg synes, det er synd for katten ikke at give den medicin, der kan <b>fjerne</b> symptomerne, frem for en plastikkrave, der tilmed stresser den endnu mere.
maj 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 26
maj 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 26
jun 2006
sep 2007
Men vores nabos kat , blev steraliseret ved den samme dyrelæge men den skulle ikke have krave på.
(Vores SKULLE have den på i 10 dage!) Hmm !?
jun 2006
sep 2007
Men ja . Lidt af samme historie med mig , hun kom bare ikke til dyrelægen to gange!
Har jeres kat også haft lampeskærm på?