3.099 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Har jeres kat også haft lampeskærm på? Har jeres kat også haft lampeskærm på?

Se ..... Min kat havde fået en "lampeskærm" på, fordi den var blevet steraliseret (Ved ikke hvordan det staves.) og så flippede den mega meget ud da den fik den på. jeg havde det ikke godt. Den pinte jo sig selv for den flippede ud og den kradsede mega meget pels af rundt om halsbånd's området. hvor længe skal den gå med det ???? Tak på forhånd.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har jeres kat også haft lampeskærm på?
  • #1   16. nov 2007 Vores katte har aldrig haft skærm på, selvom de er blevet steriliserede, vi fik dem med hjem, til hvis de skulle irritere deres sår, men det har de ikke gjordt, så vi gav dem ikke skærmen på (:

• #2   16. nov 2007 Nå okay! Men vores bliver ved med at stikke hovedet ned til såret! Så vi gav den den på her i forgårs . Hehe :b

• #3   16. nov 2007 Ja. Mea havde dengang hun blev. Hun blevet syet med udvendige sting, og de generede hende. Men det var rigtig synd med den skærm.
    Da May så skulle steriliseres (ved samme dyrlæge) bad jeg om indvendige sting. Det var bare super, såret generede hende slet ikke og hun havde ikke krave på, på noget tidspunkt :o)

• #4   16. nov 2007 hvor længe havde mea skærm på ?

• #5   16. nov 2007 Min hunkat er også lige blevet steriliseret. Til og starte med havde hun ikke krave med hjem. Jeg synes heller ikke at hun slikkede vildt i det, men efter 2 dage gik det lidt op (på størrelse med en lillefinger negl). Dyrlægen lavede en kontrol på hende og hun mente det nok skulle gro sammen. Hun fik penicillin til 5 dage og krave med hjem. Hun havde krave på hele dagen på nær ca. 2x15 min. hvor hun fik lov til at vaske sig, mens hun sad hos mig. Hun havde intet imod kraven og kraven var ingen hindring for at kravle i vores gulv til loft træ.

Efter 5 dage væskede såret stadig, så forbi dyrlægen endnu engang. Dyrlægen mente igen at det nok skulle gro sammen, og så fik jeg penicillin til endnu 5 dage. Dyrlægen mente også at det var en allergisk reaktion overfor trådene.

Men allerede samme aften lukke såret sig helt. Efter et par dage tog vi kraven af hende.

Men efter såret havde været groet sammen i en uge gik såret helt op, og hun måtte endnu engang til dyrlæge, men denne gang skulle hun sys. Krave på igen, men efter et par dage havde hun kraven af når vi var hjemme, og om natten og når vi ikke var hjemme havde hun den på. Efter 1 uge tog vi den helt af.

Det er nu 14 dage siden at hun blev syet sidst. I onsdags fik hun taget stingene og det ser endelig rigtig fint ud :o)

• #6   17. nov 2007 Hverken mine katte eller hunde med for den sags skyld har haft krave på, når de er blevet neutraliseret.

En krave stresser alt for meget, og stress betyder langsom heling af såret.

Hundene havde et "forklæde" på (lånt hos dyrlægen), og kattene ingen ting.
    Det gør ikke noget, at katten småslikker på såret, men nogle katte udvikler på ca. 3. dagen en allergisk reaktion på de tråde, de er syet med. Såret bliver rødligt og væsker. Det både klør og svier, og så begynder katten at "pille".

Det bedste er at give den noget smertestillende (f.eks. Metacam). De fleste dyrlæger giver det med hjem i forvejen til et par dages behandling, og begynder såret at væske og hæve op, skal man bede dyrlægen om noget kløestillende, f.eks. Medrol. Det hjælper omgående.

Mine katte blver altid syet med indvendige sting, så der er ikke så meget at pille i, men jeg ved, at mange giver deres katte en "bodystocking" på i form af enten tubegaze eller et ærme (bomuld), hvor der er klippet huller til benene, eller en babydragt, hvor arme og ben er klippet af.

Man kan også købe en stofkrave. Den er i hvert fald bedre end dem af plastik.

Jeg synes, det er synd for katten ikke at give den medicin, der kan <b>fjerne</b> symptomerne, frem for en plastikkrave, der tilmed stresser den endnu mere.

• #7   17. nov 2007 Jeg mener min tidligere kat havde den på i 3 uger/1 måned:-) Kan godt huske jeg også følte mig som en dyreplager fordi man var BANGE for den XD

• #8   17. nov 2007 `fordi min var bange for den´ Ups stavefejl...

• #9   17. nov 2007 Mea havde den på i 7-8 dage. Og jeg er helt enig med Mega i hendes udtalelser om at indvendige sting, samt smerte og kløestillende hvis nødvendigt er meget bedre end at stresse katten yderligere ved en krave. Mea hadede den i hvert fald, og hun havde den også kun på når jeg ikke var hjemme til at holde øje med hende, May som blev syet med indvendige var der jo bare ingenting ved, og det var langt mindre stressende for både hende og mig.

• #10   17. nov 2007 Okay. Tak alle sammen! Min kat's sår gik ikke ud i væske og den slags! Dyrelægen sagde at det var RIGTIG flot!
    Men vores nabos kat , blev steraliseret ved den samme dyrelæge men den skulle ikke have krave på.
    (Vores SKULLE have den på i 10 dage!) Hmm !?

• #11   17. nov 2007 Camilla - Lyder spøjst? Ved du om der var forskel på stingene, eller?

• #12   28. nov 2007 Trolde - Det sidste der . Uuuh ! Det lyder ikke godt .
    Men ja . Lidt af samme historie med mig , hun kom bare ikke til dyrelægen to gange!

Kommentér på:
Har jeres kat også haft lampeskærm på?

Annonce