{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.108 visninger | Oprettet:

Svar på giardia prøve {{forumTopicSubject}}

Min killing er ved at få noget afføring testet for giardia. Er der nogen som ved hvor lang tid der går inden man får svar på prøven? Den blev sendt afsted i onsdags.

Og hvis prøven er positiv (hvilket jeg regner med), hvor lang tid går der så inden medicinen virker, og er det begge mine katte som skal have medicinen, selvom min hankat ikke har diarré?

Vi har bare så ondt af vores killing som nu har haft diarré i de 2½ måned vi har haft hende. Hun er ved at være godt øm i numsen :o(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svar på giardia prøve
  • #1   17. nov 2007 Prøven er sendt til Vet lab.

    Jeg har været rundt på KG for at studere lidt om bakterien og kan forstå det er en svær bakterie og komme af med. Jeg ved heller ikke om det er den bakterie endnu, men eftersom at vi har prøvet alt andet, tror jeg kun det kan være giardia. Hun har det fint, leger, spiser og drikker, men har voldsom diarré. Hun har også svært ved og holde på afføringen så hun går og lækker. Jeg har simpelthen så ondt af hende :o(


  • #2   17. nov 2007 Afføringen er nærmest karrygul. Det er meget vandigt, men selve afføringen har samme konsistens som en slimet bussemand. Jeg synes ikke det stinker, men det har en lidt anderledes lugt end normal afføring.

    (Dejlig samtale :o) )


  • #3   17. nov 2007 Hvis det ikke er giardia, så ved jeg snart ikke hvad det kan være?
    Vi har prøvet foder skift, Zoolac, Prokolin, Skånekost (ris, kogt kylling og A38), I/D, allergi foder, ormekur (Milbemax) og penicillin (Zitromax) i 10 dage. Penicilinen virkede i 4 dage og så fik hun diarré igen. Synes snart der er ved at være tømt for muligheder. Hvad siger du? Har du nogle forslag til hvad det kan være?


  • #4   17. nov 2007 Hun tager fint på. Vejer 3,1 og er 6 måneder.

  • #5   17. nov 2007 Hendes pels er utrolig blank.

    Har du nogen idé om havd det så kan være?


  • #6   17. nov 2007 Jeg regner da med at min dyrlæge nok skal finde årsagen. Jeg synes jo bare ikke det kan gå hurtigt nok, da jeg har så ondt af min lille pus :o)

    Hun er købt på Inges Kattehjem og da jeg fik hende var hun lidt forkølet. Hun fik noget penicillin og så gik det hurtigt over. Jeg har spurgt min dyrlæge om der var andre katte på kattehjemmet som led af diarré, men det var der ikke. Jeg bruger samme dyrlæge som kattehjemmet.


  • #8   17. nov 2007 Først fik hun Science til killinger, derefter Royal Canin til killinger, dernæst Prescription I/D og nu får hun RC hypoallergenic

  • #10   17. nov 2007 Nej, har ikke prøvet alm. voksenfoder. Dyrlægen mente at hun skulle blive på allergi fodret til vi får svar tilbage på afføringsprøven. Allergi fodret skulle også være rigtig godt da der er så mange fibre i, at det skulle være med til og samle afføringen. Hun har kørt på det i 2½ uge nu og indtil videre har det ikke hjulpet....endnu.

  • #12   17. nov 2007 Hmmm, jeg vil da håbe at det bare er det. Det ville da være dejligt :o) Jeg er ved og være lidt desperat, for jeg synes efterhånden at jeg har prøvet alt. Men nu må vi lige se hvad afføringsprøven viser. Jeg har betalt 1000 kr. for prøven så den skulle meget gerne vise et eller andet.

  • #14   17. nov 2007 Jeg takker for rådet :o) Det er da et forsøg værd hvis prøven er negativ.

  • #15   18. nov 2007 Lis D

    Tusind tak for linket. Det lyder også som en sandsynlighed. Hvis det er en bakterie som er langt mere alm. end man skulle tro, er det da underligt hvis man ikke tester for det i Europa? Men jeg er virkelig spændt på om prøven viser noget.


  • #16   18. nov 2007 Det lyder som et spændende projekt. Jeg kan heller ikke forstå at der ikke er flere dyrlæger som bruger disse testkits. Jeg læste også et eller andet sted at man kan få testkits til giardia. Det må da være lettere lige og teste det selv, mens prøven er helt frisk, end og sende prøven til Tyskland.

  • #17   20. nov 2007 Jeg har fået svar på afføringsprøven idag og den var negativ for alt hvad den blev testet for. Nu skal jeg så køre videre på allergifoder i 2-3 måneder, og hvis der stadig ingen ændring er skal hun have taget en biopsi af tarmen. Der står også på foder pakken at det kan tage op til 8 uger før fodret virker, og indtil videre har hun kun fået det i 3 uger. Så nu må jeg se hvordan det går, og forsøge og have lidt mere tålmodighed :o)

Kommentér på:
Svar på giardia prøve

Annonce