{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med gigt på kat
  • #1   20. maj 2019 JA!
    Freddie har nu haft konstateret gigt i 4 år og flg. har haft god effekt:
    Canosan (indtil han ikke gad dem længere)
    Flexadin (smagte skønt i lang tid)
    Glucoflex (Ikke noget for Herren)
    Fortiflex. (Begrænset effekt)
    For Freddies vedkommende skal han tabe sig og der er VirbaC tørkost godt og der er også glucosamin i.
    Endelig, så kan han næsten holdes smertefri ved at komme til kiropraktor hver md.
    Laser er også godt.


  • #2   20. maj 2019 Hills har lavet et tørfoder der hedder J/D
    Royal Canin har en der hedder Mobility smiley


  • #3   20. maj 2019 jep 4 styks pt. de 3 er stadig i ganske levende live

    prøvede med speedy at give ham mobility. det virkede kun lidt. men så startede jeg ham op på canosan, og så kom der gang i den gamle kat

    de tre jeg har nu(to på 14 og 1 på 17), får så kun canosan. Men det virker faktisk rigtig godt på dem
    to af dem gider dog ikke at spise pillerne, så til dem knuser jeg dem, og blander den i mayonaise (ja fy ved godt at det ikke er sundt for kattene - men så rydder pillen ned , og det er jo ikke engang ½ teske fuld.)

    men jeg ved at der gerne snart skulle komme et nyt produkt på markedet. Og selvfølgelig kan jeg pt ikke huske hvad det hedder, men det skulle være et produkt som skulle være rigtig godt. muligvis i løbet af året så vidt jeg kunne forstå.
    så indtil videre behøver de ikke smertestillende.


  • #5   20. maj 2019 Morten R, lidt svært da katten bruger et babybadekar da han drikker samtidig med at han tager et bad smiley .

  • #6   20. maj 2019 det kommende nye produkt hedder Duralactin
    men jeg ved ikke hvornår det kommer på markedet


    tænker at det er mere sikkert at give katten en pille fremfor at blande noget i vandet. man skal jo helst være sikker på hvor meget den får og skal have


  • #7   20. maj 2019 Helle A.
    Det kan jeg godt se men det kan også blandes i eller drysses på hans mad.
    Har bare god erfaring med det, både fra katte, hunde, heste og mig selv. Jeg drikker 3 flasker vand med det i dagligt og har hverken smerter i ryg eller led som jeg havde før jeg begyndte.
    Der er selvfølgelig mere i end jeg anbefalede til katten.
    PS. Det er ikke farligt for hverken dyr eller mennesker. Der skal 10 gram til at slå en mus ihjel har (forfærdelige) forsøg vist.
    Og så er der meget billigere end alt andet man kan få.
    Man kan også købe det specielt til hunde og katte men det er det samme som jeg linker til men prisen er ikke


  • #8   21. maj 2019 Jeg synes det er vildt den prisforskel der er på Hills J/D til henholdsvis kat og hund, det er nærmest det dobbelt til kat.

    Katten får i forvejen foder der er beregnet til ældre katte hvor der er det samme aktive stof som i Canosan, men det kunne være det værd at se om det hjælper hvis jeg også giver Canosan.


  • #9   21. maj 2019 Flexadin hjalp så bedre på min kat. Den indeholder også Djævleklo som er en plante man bruger i Afrika for at lindre smerter smiley

  • #10   21. maj 2019 vil lige sige at fra man begynder at bruge canosan til det begynder at virke rigtigt, går der vel 2-3 uger
    og man skal huske at give den rigtige mængde.


  • #11   21. maj 2019 Det samme er gældende for samtlige kosttilskud som jeg har nævnt. Fortiflex tog længst tid. Flexadin og han var smertefri efter 14 dage.

Kommentér på:
Erfaring med gigt på kat

Annonce