{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.308 visninger | Oprettet:

Korsbånd {{forumTopicSubject}}

Ja øv altså. Blob er kommet til skade og har revet korsbåndet over i højre bagben.
Han skal opereres på tirsdag på Faxe dyrehospital.
Han skal efter operationen holdes helt i ro i 6 uger. Dyrlægen siger at bur er den bedste løsning.
Er der nogen der har fået opereret deres kat for et ødelagt korsbånd?
Nogen der har prøvet at holde deres kat i ro i 6 uger.
Nogen der har brugt bur? Hvilket bur?
Synes ikke jeg kan finde så meget om det når det drejer sig om en kat.
Glæder os til det hele er overstået og han igen kan løbe rundt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Korsbånd
  • #1   22. maj 2019 Kender ikke til et ødelagt korsbånd desværre - eller bare den kæmpe store udfordring at skulle holde sin kat i ro i 6 uger smiley smiley (nærmest helt umuligt- men det kommer vel til at lykkes)

    Vil bare ønske ham en god bedring og håbe på at alt kommer til at gå som det skal smiley


  • #2   22. maj 2019 Tak smiley
    Ja det bliver en kæmpe udfordring smiley men han er bare en skønt kat, og selvfølgelig skal han ikke gå og have ondt.
    Dyrlægen sagde at de har rigtig gode erfaringer med at operationen og ro i 6 uger, gør at problemet ikke kommer igen, og at han kommer sig helt.
    Må da også sige at det nok bliver en udfordring med ro i 6 uger.
    Er da også glad for at vi har tegnet forsikring på vores katte smiley


  • #3   22. maj 2019 Det helt sikkert ikke billigt, så godt du har forsikring smiley
    Held og lykke med ham smiley


  • #4   22. maj 2019 Tak Jette smiley

  • #5   22. maj 2019 Jeg er ikke god til at huske navne, men der er tråde med en som har været turen igennem.


  • #6   22. maj 2019 Tak Jette, jeg ser om jeg kan finde dem.

  • #7   22. maj 2019 godt nok ikke helt det sammen men om ikke andet så kan du jo spørger hende vedr det at holde en kat i ro i en længere periode
    https://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/177899-3_uger__1_uge_tilbage


    tænker dog at det er vigtigt at du selv går 100% ind for det. det vil sige at det er vigtig at overholde det at katten skal holdes i ro. for det bliver hårdt for både dig og katten.


  • #8   22. maj 2019 Tak Anja.
    Ja det bliver en stor udfordring, men som dyrlægen sagde: hvis han ikke holdes helt i ro i 6 uger, så er det meningsløst at operere. Han må ikke hoppe op/ned, ikke løbe og ikke lege med de andre katte, så det er ikke en mulighed at have ham på et værelse. Vi har et bur/hvalpegård der er 125 x 80 som vi ligger en plade over som tag. Der er plads til både kurv/pude, kattebakke og mad/vand.
    Tænker at når den første kritiske tid er ovre, at vi måske kan give ham sele og snor på og gå lidt rundt med ham i kattegården og i huset.
    Det bliver hårdt for både ham og os, men det er trods alt kun 6 uger af hans forhåbentlig meget lange liv smiley


  • #9   22. maj 2019 det skal jo være skidt før det bliver godt - er det ikke sådan man siger

    tænker at I har styr på det. og ellers så er dyrlægen der jo til det samme

    jeg har ikke prøvet det. men kender et par stykker som har prøvet at katten har haft brækket benet. min dyrlæges kat fik ødelagt hoften/bækkenet pga påkørsel, og han var også i bur i en periode. 3 mdr efter kom han hjem med en kaninunge som han valgte at spise (ikke særlig lækkert)

    Og når man bare ved at det bliver bedre så tænker jeg at man nok skal klare 6 uger


  • #11   23. maj 2019 Hej Kathrine
    Tak for at du deler din erfaring.
    Det lyder jo som om at det gik godt for jer. Jeg krydser fingre for at det går ligeså nemt for os.
    Anja ja du har helt ret, det skal være skidt før det bliver godt smiley


  • #12   27. maj 2019 Buret er så småt ved at være klar. Der skal lige fyldes kattegrus i kattebakken. Der skal selvfølgelig også mad og vand derind, men lige nu er Blob fastende til i morgen. Der står vand andre steder i huset.
    Buret er dog blevet indtaget af den forkerte kat, nemlig Orlando smiley


    profilbillede
  • #13   27. maj 2019 jeg skal nok krydse finger for jer i morgen smiley


    men så er buret da godtkendt - godt nok af den forkerte kat smiley


  • #14   28. maj 2019 Held og lykke - håber alt går som det skal - Buret ser godt ud smiley smiley smiley

  • #15   28. maj 2019 Så er Blob hjemme igen.
    Det viste sig at hans forreste korsbånd var medtaget men ikke revet over. Desværre var det bagerste korsbånd revet over. Dyrlægen sagde at det var meget sjældent og især hos en kat. Hvis de så det var det hos påkørte katte. Meget mystisk da han jo er indekat.
    Nå men efterbehandling er den samme. Ro i 6 uger og han må godt gå lidt rundt i kort snor.


    profilbillede
  • #16   28. maj 2019 Et billede af såret

    profilbillede
  • #17   28. maj 2019 Orlando stjæler mad, selvom det samme er i hans skål

    profilbillede
  • #18   28. maj 2019 Godt det gik godt hos dyrlægen smiley Han ser træt ud og det har også været en hård omgang smiley Rigtig god bedring til ham smiley

  • #19   28. maj 2019 god bedring til det bette pus

  • #20   28. maj 2019 Tak.
    Ja han er træt og gør også mærkelige ting. På et tidspunkt lagde han sig i kattebakken og rullede rundt, det har han godt nok aldrig gjort før. Måske bliver man lidt småtosset efter sådan en omgang.


  • #21   28. maj 2019 det er ulempen ved narkose. det forsvinder først i løbet af et døgns tid
    har oplevet mange mærkelig ting

    bare han passe godt på sit ben


  • #22   28. maj 2019 Indtil videre har han slet ikke lagt mærke til benet. Jeg har lagt en madras ved siden af buret så jeg kan sove der i nat. Godt jeg har fri de næste 5 dage.
    Han stikker ofte poten ud igennem tremmerne og kalder på os, når vi så sætter os ved siden af ham og nusser poten, eller stikker hånden ind og nusser ham, så ligger han helt stille og spinder.


  • #23   28. maj 2019 Nååhr, hvor er det en sød beretning. I har vist et tæt bånd smiley Han ved I passer godt på ham.
    God bedring til Blob smiley


  • #24   29. maj 2019 Jeg har oprettet et album der hedder Blobs operation korsbånd.
    Her ligger jeg også billeder ind med jævne mellemrum.
    I dag har Blob været lidt ude med snor på. Han nød at komme lidt ud men synes også at den snor var lidt irriterende.
    Billedet er fra i dag.


    profilbillede
  • #25   29. maj 2019 At han lægger sig i bakken, er fordi en dufter trygt, og han er stadig omtåget.
    Det er oftest utrygge katte som læger sig i bakken.
    Godt det er gået godt så langt, jeg håber resten af turen også går godt.
    Når han er lidt friskere, kan han måske få besøg af medkatten smiley


  • #26   29. maj 2019 Jamen Holly er skam altid i nærheden smiley

    profilbillede
  • #27   29. maj 2019 smiley skønt, men gerne uden tremmer nu og da, under opsyn smiley

  • #28   29. maj 2019 Ja i dag har de også hilst på hinanden da han var i snor. Hun var dog mest interesseret i at komme ind i buret og spise af hans mad, tossede kat smiley

  • #29   29. maj 2019 det er da godt med selskab smiley

    det bedste mad er jo det man stjæler - sådan er det også her i huset


  • #30   30. maj 2019 I går var Holly på besøg hos Blob

    profilbillede
  • #31   30. maj 2019 I dag har Blob været lidt ude af buret. Han vil ikke rigtig gå rundt med selen på, men han vil gerne ligge på skødet og blive nusset smiley

    profilbillede
  • #32   30. maj 2019 Fantastisk, ja venskab mellem kattene skal bevares, og friheden at side på skødet uden krave og få nus, det er bare fantastisk, når man nu har lidt ondt og ikke er vild med krave og bur smiley

  • #33   30. maj 2019 det er da hellere ikke sjovt for Holly. Hun forstår sikkert hellere ikke hvorfor Bob ikke vil/kan lege med hende

  • #34   31. maj 2019 Det lykkedes at få plastret af med hjælp fra lidt olie. Synes faktisk at såret ser ok ud.

    profilbillede
  • #35   31. maj 2019 det ser da rigtig fint ud smiley

  • #36   1. jun 2019 Dagens billede

    profilbillede
  • #37   4. jun 2019 Så er der gået en uge siden operationen. Det går rigtig fint. Han har ingen interesse i såret og han finder sig fint i at være i buret. Når han er ude er det med sele og snor.
    Han hader selen og foretrækker at være i buret fremfor selen.
    Jeg synes dig at han skal lidt ud i den friske luft så jeg må bære ham ud i kattegården smiley


    profilbillede
  • #38   4. jun 2019 han ser da godt ud smiley

  • #39   4. jun 2019 Tak smiley ja han ser nu lidt sjov ud med han lille kyllingelår hi hi, men sig det ikke til ham smiley

  • #40   4. jun 2019 min mund er lukket smiley

  • #41   7. jun 2019 Holly er ude og gå tur med Blob smiley
    Det går stadig fint. Blob er ikke vild med at have sele på men det lykkes dog at få ham lidt ud i den friske luft. Han går selv ind i buret når han ikke gider mere.


    profilbillede
  • #42   7. jun 2019 hvor er holly da dygtig. lige sådan at sørger for at han får lidt motion og frisk luft smiley smiley smiley

  • #43   8. jun 2019 Jep det er super smart med en lille hjælper smiley smiley

  • #44   17. jun 2019 I morgen er der gået tre uger, så er vi halvvejs

    profilbillede
  • #45   17. jun 2019 Det ser flot ud, det må være dejligt at I nu er halvvejs - smiley smiley

  • #46   17. jun 2019 det ser da rigtig flot ud
    hvordan har han det? går det stadig godt med at være begrænset ?


  • #47   17. jun 2019 Det går stadig fint med at være i bur. Han er ude tre gange om dagen i snor. Han er stadig ikke vild med sele/snor, han er MEGET lavbenet, nærmest som en gravhund når han går, fjollede kat.
    Han fik smertestillende de første to uger, og det går fint uden.


  • #48   17. jun 2019 det er godt at hører smiley
    så må vi håbe at de sidste 3 uger går lige så hurtigt så han kan blive helt frisk igen. Og så Holly kan få sin legekammerart igen


  • #49   17. jun 2019 Skønt at det går så fint smiley

  • Ninna S
    Ninna S Tilmeldt:
    mar 2021

    Følger: 1 Svar: 6
    #50   20. mar 2021 Kære Kristina
    Dejligt at kunne læse med og at det er gået godt med jeres smukke dreng. Står i samme situation, med en dejlig dreng med beskadiget korsbånd. Vi har fået besked på operation og pt er der 10 dage til forundersøgelse. Han er blevet røntgenfotograferet i dag og han kan pt. Gå 4 skridt og så er han helt udmattet og lægger sig på siden og søger helst i skjul. Han har prøvet at gå på kattebakke men det virker til at gøre for ondt at stå op så længe så han har opgivet for nu (lige nu er det nat, så må ringe og få hjælp til ham hvis det fortsætter). Oplevede i også voldsomme smerter og at han slet ikke havde lyst til at bevæge sig? Mit hjerte er ved at gå helt i stå over at han skal gå så længe på den måde. Vi har fået smertestillende med, men jeg synes ikke at det lader til at hjælpe. Vores kat er normalt meget nysgerrig.
    Tak på forhånd smiley
    Kærlig hilsen Ninna


  • #51   20. mar 2021 Jeg kender intet til den skade, men10 dage?! smiley Er der ikke et andet dyrehospital, der kan tage ham ind før?

  • Ninna S
    Ninna S Tilmeldt:
    mar 2021

    Følger: 1 Svar: 6
    #52   20. mar 2021 Jeg ved det ikke endnu Tinka - vi fik beskeden fra røntgen i går og jeg kunne kun lige nå at få fat i Faxe dyrehospital før de gik hjem. Jeg ringer i deres dyrelæges telefontid på mandag og håber at hun kan skubbe ham frem. Ellers prøver vi at se på andre muligheder. Heldigvis lader det til at det smertestillende hjælper lidt mere i dag så han har lige kunne tisse for første gang siden han kom hjem i går (lettelse).

  • #53   20. mar 2021 Der går lige noget tid inden de er ordentlig smertedækken
    Et godt råd er at bruge en varmepude. Sær den på 1 og læg katte på sådan at han får varme på det syge ben. Gør det nogle gange om dagen.
    Jeg har brugt det nogle gange og hver gang er det endt med at katten selv har lagt sig på den når det var tiden. Det virker på smerterne
    Har haft en med meniskenskade og et par stykker med gigt


  • Ninna S
    Ninna S Tilmeldt:
    mar 2021

    Følger: 1 Svar: 6
    #54   20. mar 2021 Tak Anja. Han er glad for at ligge på uldtæpper så måske er det varmen der også hjælper lidt der - jeg får fat i sådan en varmepude. Tak for godt råd smiley og godt at skrive ang. smertedækning - det er virkelig godt at vide, at det bliver bedre.

  • #55   20. mar 2021 Faxe har, så vidt jeg ved, et godt ry, så de ved nok, hvad der er forsvarligt. Jeg synes bare det lyder af lang ventetid ...... og derefter er der hårde uger at se frem til. Pyha.

    Jeg krydser fingre for det bedst mulige forløb! God bedring!!!!

    Og lige et PS (fordi jeg selv er så nervøs for noget, der kan gå ild i) et alternativ til varmepude kan være et Back on Track-minitæppe . Det virker (og varmer smiley ).


  • Ninna S
    Ninna S Tilmeldt:
    mar 2021

    Følger: 1 Svar: 6
    #56   20. mar 2021 Ja vi hører også at Faxe skulle være gode - heldigvis. Vi synes også at det er lang tid med 10 dage og så er det jo kun forundersøgelse - men vi har ikke haft brug for et dyrehospital før, så det er også lidt svært at vurdere. Mange tak for de krydsede fingre og for tippet. Jeg undersøger begge dele smiley

  • #57   20. mar 2021 TInka
    det skal jo ikke være hele tiden at der skal være varme på
    bare 10-20 min af gangen. mere gad mine ikke at ligge på den

    jeg startede faktisk med at tage en pose med varmt vand som jeg lagde ved siden af katten- Men efter at hun lavede hul på posen 2-3 gange ( 1 l varm vand på gulvtæppe er ikke helt hvad min mor syntes om) gik jeg over til varmepuden
    og det fungede rigtig godt


  • #58   21. mar 2021 Kære Ninna
    Øv hvor er det synd for jeres lille mis. Blob var ikke så påvirket af smerter, og heldigvis fik han hurtigt tid til operation. Han blev også opereret i Faxe.
    Ring til dem i morgen og beskriv situationen, måske kan de tage ham lidt før.
    Vores Blob har overhovedet ingen problemer med sit ben i dag, så vi er så glade for at vi fik ham opereret.
    Tiden efter operationen var meget bedre end forventet. Han tog det helt roligt at være i bur. Jeg sov de første nætter ved siden af buret, så stak han poten ud og lagde den i min hånd.
    Krydser fingre for at din lille kat kommer ligeså nemt igennem det.


  • Ninna S
    Ninna S Tilmeldt:
    mar 2021

    Følger: 1 Svar: 6
    #59   21. mar 2021 Kære Kristina,
    Tusind tak for dit svar. Det er virkelig godt at høre at din Blob er kommet sig helt. Og det giver et godt skud håb og tro på at vi gør det rigtige. Jeg ringer til Faxe så snart de åbner i morgen. Han er meget udfordret af smerter selv på de smertestillende og han er ikke meget for at besørge. Jeg håber meget at han kan komme til med det samme.
    Venlig hilsen Ninna


Kommentér på:
Korsbånd

Annonce