{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
508 visninger | Oprettet:

Kat nr. 3 ? {{forumTopicSubject}}

Hvilke overvejelser skal vi gøre omkring kat nr. 3?
Det er noget vi har snakket om lidt tid, også mens Oliver og Zira ikke er så gamle endnu..
Jeg synes bare det er svært at stoppe igen, når først man har fået katte :o) Nyder dem hvert sekund, så kunne kun forestille mig hvor dejligt det kunne være med en mere.
Men vil det ødelægge Olivers og Ziras gode forhold? De leger simpelthen så godt sammen. Vil det kunne skabe "splid" at få en 3. kat? Hvordan er mulighederne for at de alle tre vil kunne lege sammen? Er der en der vil kunne føle sig udenfor?
Det er nogle af de tanker jeg har gået med.
Vi bor i en 1 værelses lejlighed på 40 kvm. så plads er ikke det vi har mest af, men jeg er sikker på vi sagtens vil kunne klare en kat mere. Plus vi leder efter noget større pt. så vil I anbefale at vente til vi allerede er flyttet? Vi har endnu ikke fundet noget og ved heller ikke om det bliver inden for det næste halve års tid da der er meget ventetid.
Hvad med kattebakker? Lige nu har vi to store lukkede bakker med lem i. Det fungerer fint, men vil det være nødvendigt med en mere?
Og så en sidste ting.. Vi ved ikke om det skal være en pige eller dreng.. Vi ved ikke om Zira og Oliver skal neutraliseres endnu, det er noget vi stadig går og snakker om.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat nr. 3 ?
  • #1   5. dec 2007 Vi fik kat nr. 3 da de andre var lige knapt 1 år. Det gik helt problemfrit og de blev ikke mindre knyttede til hinanden af den grund smiley


  • #2   5. dec 2007 To ikke-neutraliserede katte på 40 kvm ... og så overvejer I kat nummer 3?!
    Hvis I absolut vil have en kat til, så vent dog, til I har fået noget større at bo i og kattene er blevet neutraliserede.


  • #3   5. dec 2007 Vi havde Cæsar og Cleo på ca 89, m2... En måned før vi flyttede kom lille julie til.... Så flyttede vi i hus på ca 200 m2 og de kom 4 kat så... Nemlig romeo.... De nyder alle hinandens selskab.. Ingen problemer.... Men ville nok lige overveje pladsen inden i anskaffede den næste....

  • #4   5. dec 2007 Det er svært at sige om det vil give problemer, men det kan det meget nemt.... Synes i skal vente til i har noget større at bo i... jeg har tre katte og bor på 80 m2, og synes at det er lige trængt nok...

  • #5   5. dec 2007 Jeg ville helt klart få begge neutraliseret men det opdager I nok selv. Jeg går ud fra at det er en han og en hunkat. Hvis det er 2 hanner vil de når de bliver kønsmodne begynde at strinte indenfor.. og det stinker skulle jeg hilse at sige. Bare det at de tisser i kattebakkerne lugter forfærdeligt. Hunkatte kommer i løbetid ca. hver 2-3 uge og render og hyler i et væk. Desuden lever neutraliserede katte ofte længer end ikke neutraliserede.

    I kan sagtens få en kat nr. 3. Jeg har i mange mange år haft 3-4 katte og de har så megen glæde af hinanden.
    Dem jeg har nu er 3-2-1 år og ligger altid sammen i en stor bunke.


  • #6   5. dec 2007 Tak for rådende, vi har nu bestemt os for at vente med kat nr. 3. til vi har fået en større lejlighed. Men jeg vil nu sige at med to katte på den størrelse vi har nu overhovedet intet problem har været.
    Men vi vil vente til vi har fået noget større.


Kommentér på:
Kat nr. 3 ?

Annonce