1.097 visninger
|
Oprettet:
miaver konstant .. {{forumTopicSubject}}
som skrevet, så går min kat og piver konstant hvis vi lukker en dør eller går fra huset.. Han er værre end min hvalp som godt kan opfører sig ordentlig..
Jeg vil oprette et video klip som viser lidt af det.
Og det er hver dag. Jeg har intet imod at han går og snakker, det kært og elsker det. Men går vi i køkkenet, miaver han igen. og igen, det vil ingen ende tage.
Skal siges det er den killing som jeg havde fra den var 5 uger gammel, den jeg opflaskede noget af tiden.
lavede en tråd om det tidligere.
Nogen der har et råd eller to?..
nov 2004
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 5 Emner: 90 Svar: 363
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
nov 2004
Ignorer det er også svær, fo det bliver højere og mere hjereskærende..
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
May "tuder" også i en halv evighed hvis Mea og jeg går uden hende. Men hun stopper da til sidst :o)
nov 2004
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
"han er jo med hele tiden, vi har bare ikke lyst til at han skal rende ude om natten, derfor kommer han ikke med ud."
Hvor med ud? I er vel ikke ude om natten?
Du skal tænke på, at han jo er helt overbevist om, at du er hans mor, fordi du flaskede ham op, og så vil han være, hvor du er. Når du lukker døren, tror han, du har forladt ham.
I forvejen hader katte lukkede døre.
Han mangler helt sikkert også en jævnaldrende at lege med: rulle rundt med, ligge på lur efter og lege fangeleg med. Også at sove sammen med!
Jeg er overbevist om, at han vil holde op med at pive så meget, hvis han fik en legekammerat på sin egen alder.
Ellers må du trøste dig med, det fortager sig med tiden.
nov 2004
Og jeg mente at han var med hele tiden, men om aften når vi lufter hunden har vi ikke lyst til at han skal rende med ud. om dagen er det okay at han er ude i de 10-40 min han nu ønsker, men om natten skal han forblive inde.
Han har jo hunden og lege med. men det er ikke nok / havd hans behov?
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Han er stadig for lille til at undvære sin "mor" (dig)
Jeg kan se, Mikkel er 2 år, men jeg kan ikke se, hvor gammel lille Frygtløs er nu? Tager Mikkel sig af ham eller ignorerer han ham? (Han lyder ellers til at være en dejlig mis, ham Mikkel, til trods for den starte på tilværelsen, han havde).
De to hittemisser, jeg har lige nu, er 13 uger, og jeg har haft dem, siden de var ca. en uge gamle. Jeg ved, det har betydet meget for dem at være to i stedet for én. De har fået varme og tryghed fra hinanden, når jeg ikke var der, og da de begyndte at stavre rundt, var de også altid sammen, selv om jeg har mange andre katte, og i dag kan de heller ikke undvære hinanden. (De biver aldrig skilt ad med min gode vilje).
Jeg har også to små hunde, som er glade for kattene, men en hund som selskab for en kat vil med min erfaring altid være i mangel af bedre, og voksne katte gider altså ikke lege killinge-lege.
Du skriver om ham, at han er en lille hidsidprop, der elsker at lege vildt. Han er jo, som små drenge er. De tumler rundt og leger slås med hinanden.
Men, men, men: Han skal IKKE lege vildt med dig og dine hænder. Det kan give bagslag. Hvis du leger vildt med dine hænder, betragter han dem som en "medkilling", men han ved bare ikke, du ikke har det samme tykke skind. Du kan forresten læse om legeaggressioner hos Netdyredoktor. Der råder man også til at have to killinger.
Som sagt, hvis du har mulighed for det, synes jeg, du ret hurtigt skal finde en killing på samme alder som Frygtløs. Det vil også helt sikkert hjælpe på hans kontaktbehov for dig, for selvfølgelig kan du ikke være om ham hele tiden.
Lige igen: Hvor gammel er han nu?
miaver konstant ..