Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klipning af kløer - hvor tit?
  • #1   18. dec 2007 Jeg gør det ca.hver 3-4 uge,så bliver spidsen (2-3 MM)klippet af.

• #2   18. dec 2007 Okay, tak for dit svar.. Jeg skal ind til dyrlægen en af de nærmeste dage, og have klippet negle på begge to, så jeg kan se hvordan jeg gør.. Men jeg er bare tæt på rædselsslagen for at klippe for langt ind.. Jeg ved jeg vil være så forsigtig at jeg ikke gør det.. Men stadig.. Uhh..

• #3   18. dec 2007 Hvorfor vil du klippe negle på dine katte? Har tit spekuleret på hvorfor nogen gør det?:-)

• #4   18. dec 2007 sorry.. Klør self.

• #5   18. dec 2007 Jeg gør det fordi mine katte er indendørskatte og dermed ikke slider kløerne på normal vis og så for at skåne mine møbler !

• #6   18. dec 2007 Nej det er fejlagtigt at tro at katte bruger kradsetræ for at skærpe neglene.

Katte sætter kløerne i møbler af forskellige grunde. For det første vil de fjerne de gamle, sløve kløer og få nye, skape kløer frem, der sidder nedenunder. Katten bruger et sæt kløer og går så til sættet nedenunder, som var det en lommekniv med flere ekstra knivblade i hylstret.

Det er vanskeligt at fjerne dem, Derfor har katten brug for et kradsetræ - eller mere korrekt et "klo-kræ"

Kradsetræer skærper ikke kløerne som en fil eller et stykke sandpapir. De hjælper katten med at fjerne de gamle kløer.

Jeg kunne godt nok aldrig finde på at klippe mine kats kløer. Det er jo et redskab som de har brug for. Dels til at forsvare sig med og dels til at holde fast med, hvis de er ved at falde ned. Kun hvis de havde problemer med at de han fast i gulvtæppet ville jeg fjerne den aller yderste spids.

At klippe kløerne for at de ikke kan skade hinanden er lidt hysterisk mener jeg, for så skal man jo også fjerne deres hjørnetænder da de kan gøre mindst lige så megen skade. Det er yderst sjældent at 2 eller flere katte der ellers har det godt, bevidst vil skade hinanden.

• #7   18. dec 2007 da vi fik tyson klippede vi hans klør på forbenene fordi han havde til dens til at sætte dem i møblerne som var de kradse træer men da han holdt op med det og kun brugte de rigtige redskaber til klørerne stoppede vi med at klippe fister bider de gamle negle af for at få de ny frem

hilsen martin

• #8   18. dec 2007 Tina D - Jeg ved ikke om du så min tråd dengang hvor johnson og putti havde været oppe og slås.. der var blod på stuegulvet/gulvet i gangen/papirer/gulvtæppet og blodstrint på min lænestol.. Johnson havde fået en kæmpe flænge i munden, det var ét stort åbent sår.. Jeg kunne have risikeret at han skulle i narkose og opereres, fordi tandkødet var rykket fra en kindtand.. Heldigvis groede det fint sammen.. Og for ikke så længe siden havde han fået en rift igen..
    Det var meget meget væmmeligt, og kan jeg sørge for det ikke sker igen ved at klippe deres negle, så gør jeg det helt sikkert..

• #9   18. dec 2007 Paulus hænger fast med kløerne i gulvtæppet, hvis ikke hans bliver klippet.. Og det ser altså ret så fjollet ud, så jeg har også en klo-klipper.

Jeg klipper dem cirka hver 3.-4. uge.

Man trykker på tæerne, så kommer kløerne frem. Og så skal du bare klippe der hvor de er hvide, man kan tydeligt se hvor de er hvide og hvor de er lyserøde. Hvis du er nervøs for at klippe for tæt, så bare klip den yderste spids af. Kunsten er nok mest at få dem til at ligge stille..

• #10   18. dec 2007 Mine kattes klør bliver også klippet fordi de er inde og udstillings katte..
    Det er et krav på en udstilling at de er klippet..
    -og så er det ret træls med et sæt klør i låret når der lige skal sættes af efter endt nussetime?? *GG*
    De bruger dem jo heller ikke når de dasker ud efter hinanden i ny og næ -det er bare lige poten der får en tur ud i luften mod den anden kat når der skal markeres at her går grænsen smiley

• #11   18. dec 2007 Jeg gør det os fordi det er et krav når man udstiller samt så har jeg både hund og en kat mere at tænke på som helst ik skal komme til skade igen.. og så fordi Caya har en vane til at daske ud efter en når man går forbi og det gør mega ondt hvis hun lige får fat med klørene..

• #12   18. dec 2007 Jeg har da købt en klosaks, i fald nogle kløer skulle vokse sig generende lange, men har endnu ikke brugt den. Kattene bruger kløerne, når de klatrer.
    Det med at de bider kløerne, tror jeg ikke nødvendigvis skyldes at de er for lange, de gør det nok også for at skærpe kløerne.

Kommentér på:
Klipning af kløer - hvor tit?

Annonce