5.701 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Klippe kattekløer helt ned? Klippe kattekløer helt ned?

Jeg har lige et spørgsmål ang. klipning af kattekløer. Jeg har ofte klippet mine kattes kløer - bare lige det yderste af dem. Men kan man klippe dem helt ned? Grunden til at jeg spørger, er fordi min ene kan hat tilbøjelighed til at kradse i alt hvad der er tættest på ham når han er helt oppe at køre og leger. Det går desværre ud over mine møbler.
Nu vil jeg så gerne købe en ny sofa, men vil være meget ked af hvis den om 1 mdr. ligner en gammel slidt sofa igen.
Er det synd at klippe kløerne helt korte? Kan de overhovedet klatre så? For det skal de i hvert fald kunne!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klippe kattekløer helt ned?
  • #1   22. jan 2012 der er blodårer så nej det er helt klart dyreplageri, og så må du jo købe et stort kradsetræ til dem og så aktivere dem

• #2   22. jan 2012 De har to gulv-til-loft kradstræer herhjemme, så kan vidst ikke have flere og jeg aktiverer dem flere gange om dagen. Men når han selv leger, eller leger med den anden kat er han helt oppe at køre og løber rundt - også i sofaen med kløerne ude.
    Okay tak, det var egentlig bare det jeg skulle vide. Ku' jo aldrig finde på at gøre de to små ondt smiley Jeg synes bare jeg har hørt om folk der har klippet kløerne helt ned på deres kat smiley

• #4   22. jan 2012 Det lyder da også fuldstændig umenneskeligt at gøre det ved sin kat smiley
    Når jeg spørger om man kan klippe sin kts kløer ned, mener jeg jo altså ikke helt ned til pelsen, men langt nok til at de bare ikke kan kradse i møbler. Men det kan vel ikke lade sig at gøre, samtidig med at de stadig skal kunne klatre i deres kradsetræer?

• #5   22. jan 2012 Tøffe får klippet klør, hver tredie uge med stor forsigtighed, ellers hænger han i alt, men godt at det ulovligt at fjerne klør i DK, ja køb en god lædersofa, vores har holdt i 20 år og holder endnu, den er slidt, men det er patina. (griner)

• #6   22. jan 2012 Nej, det kan du ikke, og du skal i det hele taget passe på ikke at klippe for tæt på nerven. Katten bliver ømbenet og når den dækker til i kattebakken eller skraber i jord, kan der vandre bakterier op i give klobensbetændelse.

Og Linda - Nej declawing har længe været forbudt i Danmark, så det er IKKE en mulighed - heldigvis.
    Det er for øvrigt ikke kun kloen, men det yderste tåled, der bliver fjernet, og mange katte i udlandet, der har fået det gjort, har fantomsmerter resten af livet.

• #7   23. jan 2012 Hvis du endelig klipper kløerne helt ned, så kan du se frem til en kat, der kradser i alt, i forsøget på at gøre kløerne spidse igen.

• #8   23. jan 2012 Ja jeg nøjes altså ikke bare med at tage spidsen af mine kattes klør. Jeg klipper helt op til den hvide kant (den der kommer umiddelbart inden nerven), dog ikke over denne. Det har jeg altid gjort, og jeg har aldrig haft problemer med det. Det passer med der i forvejen er et skarpt knæk på kloen. Sørger selvfølgelig for ikke at klippe for langt op, og har endnu aldrig nogensinde klippet i nerverne eller blodårerne.

Vil sige at mine sagtens kan klatre.

• #10   23. jan 2012 Tak for svarene alle sammen.
    Det ku godt være man skulle anskaffe sig en lædersofa. Men selvom det er ægte læder kommer der vel mærker og huller i?

• #11   23. jan 2012 Ikke hvis det er ÆGTE læder..
    Der kan nok komme ridser, men de lukkes nemt med lidt læderfedt. Desuden får lædermøbler "patina" ved at fremstå lidt slidte, hvorimod slidte stofmøbler ikke er pæne.

Jeg har haft mine lædermøbler (sorte) i seks år og selv med 11 katte er de ikke ridsede. Kattene foretrækker også at ligge på de tæpper, jeg har lagt i sofaerne.

• #12   23. jan 2012 Okay. Jamen det kan da godt være jeg skal ud og kigge på en lædersofa så. Selvom det lyder lidt dyrt smiley

• #13   23. jan 2012 Kig i Gul og Gratis, Den blå Avis og QXL.
    Du kan få rigtigt flotte lædermøbler for næsten ingen penge.
    Jeg gav 3.000 kr. for en 2- og 2-personers sofa og de så spritnye ud.

• #14   23. jan 2012 Plus at man kan dække eventuelle skader med skosværte!!!

smiley ;.)

En lædersofa er genial til et kattehjem. Min er hamrende hærget, men kan man ikke se det, takket være min nye bedsteven hr. skosværte.

• #15   24. jan 2012 Når man nu ikke har råd til lædersofaer eller plads til at tapesere væggene med kradsebræt, så er "gå væk" spray altså en god ting. Cossie er ved at pille tapet ned på 1. sal, men det er afhjulpet med et lille sprøjt. Bruger så catnip spray de steder han gerne må kradse smiley

Kommentér på:
Klippe kattekløer helt ned?

Annonce