{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.773 visninger | Oprettet:

Hvorfor anskaffe kat trods forbud? {{forumTopicSubject}}

Ja endnu et surt juleopstød... :o/

Men fatter virtterligt ikke hvorfor folk anskaffer sig killinger når de ikke må ha dem i boligen ??

Nåhmen så gir vi den da bare væk igen...

Det er for F**DEN et dyr - ikke en VANDREPOKAL!


Ihhhh nu er jeg snart gnavpot!!!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor anskaffe kat trods forbud?
  • #1   22. dec 2007 Jeg synes nu ikke du er en gnavpot smiley
    Jeg er helt enig i dit "sure opstød"
    Den type mennesker, er klart ikke deres ansvar voksne, og de burde slet ikke ha dyr.........
    Bare min mening.....


  • #2   22. dec 2007 Jamen Tinna det er ikke alle der har den mulighed bare at flytte.

    Jeg synes også at hvis man ved man ikke må have dyr i lejligheden så er det forkert at anskaffe sig et.

    Jeg er helt enig med trådstarter. Det er forkert.


  • #3   22. dec 2007 Jeg forstår det heller ikke; jeg kan godt lide, at f.eks. Kattens Værn vil se kopi af lejekontrakt før de sælger internatkatte til folk! Ellers ender de jo ofte bare samme sted igen... Og der er mange, der vælger at have "ulovlige" kæledyr, og der er desværre mange salgsannoncer, der bekræfter dette... :o(

  • #4   22. dec 2007 Jeg kan kun give dig ret Majse...



  • #5   22. dec 2007 Jeg må ikke have kat her hvor jeg bor..
    Og hvis det blev opdaget så jeg skulle af med enten dem eller lejligheden, er der ingen tvivl i verden om at jeg ville flytte.. Men jeg går ud fra det ikke er "sådan nogen som mig" du er sur på..

    Det er vel dem som bare skiller sig af med katten hvis der bliver fundet ud af det.. Og det synes jeg også er fuldstændig vanvittigt.. Jeg kan også blive så gal ved tanken om dem der bare er ligeglad med om de skal af med katten.. Og hvis man afskaffer sin kat pga det, så er man efter min mening en del mere ligeglad end man burde.. Men jeg "godtager" heller ikke ret mange grunde til at skille sig af med sine dyr..


  • #6   22. dec 2007 Jeg har to katte selvom der står i vores lejekontrakt at man ikke må holde husdyr. I ejendommens husorden står der nemlig følgende under punktet 'husdyr': "Af hensyn til dyrets tarv og ejendommens øvrige beboere er det ikke tilladt at holde hund". Jeg kan derfor ikke forestille med at nogen har noget i mod at vi holder indekatte. De larmer jo altså ikke mere en naboens unger.

  • #7   22. dec 2007 jeg måtte helle ikke have nogen dyr der hvor vi boede før. men vi havde 3 fritter og 2 katte. og vi havde så bare aftalt at så måtte vi jo finde noget andet at bo i hvis det blev et problem..

    men er både og ening med det du skriver. for hvis man ikke må have dyr der hvor man bor og ikke har mulighed for at finde et andet sted at bo hvis man for at vide man ikke må have sine dyr. så syne sjeg det er dybt uansvarligt at gøre det. men hvis man ved at bare kan finde et andet sted. så kan jeg ikke se noget problem i det..

    undskyld hvis det blev lidt forvirrende


  • #8   22. dec 2007 Jeg synes at det er lidt groft at dømme alle på forhånd. Bare fordi man har kat, selvom lejekontrakten forbyder det, behøver man da ikke være et uforsvarligt og uanstændigt menneske.

  • #10   22. dec 2007 Jeg kan kun følge dig!
    Men noget der kan gøre mig endnu mere harm, er når folk har anskaffet sig en kat og så vælger de en lejlighed hvor de IKKE må have husdyr.. Så skal de til at sælge deres kat, fordi den ikke må være der.. Ligemeget hvad ville jeg aldrig skaffe mig af med mine små guldklumper for at bo lidt billigere eller hvad det nu skulle være..


  • #11   22. dec 2007 Da jeg fik mine første 2 katte boede jeg i en lejlighed hvor man ikke måtte have husdyr. Efter et halvt år blev vi enige om og søge en større bolig og nede ved jorden så kattene kunne komme ud. Så fandt vi et rækkehus gennem en boligforening hvor man måtte have 1 kat. Vi tog chancen og flyttede alle ind. Efter vi havde boet der 1 år var der nogen som klagede over at vi havde 2 katte, og blev derfor nødt til og afskaffe den ene kat eller flytte. Vi valgte selvfølgelig det sidste og flyttede. I dag sidder vi en skøn andelsbolig hvor vi må have ligeså mange husdyr vi ønsker og kattene har stadig mulighed for og komme ud :o)

  • #13   23. dec 2007 Jamen det er da fint nok hvis man har mulighed for atr finde et nyt hjem hvis man bliver smidt ud ...

    Det jeg bliver harm over er folk der skaffer sig af med dyrene når "bordet brænder" ....


  • #14   23. dec 2007 Alle jer der mener at hvis det bliver opdaget at i har "ulovlige" dyr, så vil i da bare flytte.

    Hvorfor så ikke se at få flyttet inden man anskaffer sig det kære dyr???

    Det forstår jeg ikke? Det må jo åbenbart være nemt bare at flytte!?!?!

    Hilsen Dorte og de 15 nusse-misser.


  • #15   23. dec 2007 Dorthe H - Fordi det er meeeeeeeeeeeeeget nemmere at finde en lejlighed hvor man ikke må have kat..
    I den boligforening jeg bor i, er der kun et sæt lejligheder hvor man må have dyr (der er så også en masse rækkehuse, men de er en del dyrere), og i de lejligheder må man også have hund.. Og der vil jeg være rigtig træt af at have hund..


  • #16   23. dec 2007 Jamen Zabrina, hvad så hvis du bliver opsagt for at have "ulovlig" kat?

    Så er du jo nød til at komme af med dem, for du skriver at det er for svært at finde lejlighed hvor du må have dem?

    Så er du jo ikke bedre end dem der bare kommer af med dem med det samme.

    Eller hvad???????

    Hilsen Dorte og de 15 nusse-misser.


  • #17   23. dec 2007 Ja det er sgu en plat undskyldning Zabrina ....

  • #18   23. dec 2007 Tinna det jeg mente med mit indlæg var ikke folk der har husdyr ulovligt - men folk der når det blev opdaget - bare giver katten væk som en genstand - tror du har misset noget der...

  • #19   23. dec 2007 Yes yes - Så du læser normalt ikke hvad folk skriver udover overskriften ?

  • #20   23. dec 2007 Natasha det er heller ikke der jeg vil hen.... Fint nok at i er opdaget og at i leder efter noget nyt....

    Det jeg synes er synd er når man anskaffer sig en kattekilling for så at give den væk igen pga forbuddet...
    Så må man jo hellere lade være med at få katten i begyndelsen ... - Hvis man siger A må man også sige B...

    Tror ikke lige i forstår hvad jeg mener med min tråd... smiley


  • #21   23. dec 2007 Jeg har så ikke anskaffet mig kat under forbud. Eller, dvs jeg har to mere end den ene jeg startede med.
    Tog hende jeg havde i forvejen med på forsøgsbasis og nu har vi boet her i 3 år uden problemer.
    :o)
    Og opstår der problemer - så må jeg bide i det sure æble og acceptere enten en bolig uden for byen; i et dårligt kvarter eller i dårlige bolig forhold (vist noget med vand og mug).



  • #22   23. dec 2007 Jeg trækker skam ikke i land - overhovedet ...

    Det er fint nok med mig hvis folk har katte hvor de ikke må ha det - det har jeg selv haft...
    Og hvis det var blevet opdaget på givende tidspunkt, så var jeg skam også flyttet...

    Men du synes det er ok at folk giver deres dyr væk som en vandrepokal fordi de ikke må have dyr hvor de bor ?


  • #23   23. dec 2007 Mit budskab Tinna og nu skærer jeg det lige ud i pap er at det er forkert at anskaffe sig en kat hvis man ved at chancen er at man bliver sat på gaden - og NÅR det så bliver opdaget så vælger man at afskaffe sig katten...

    Det har ikke noget at gøre med at have kat hvor man ikke må ....


  • #24   23. dec 2007 Majse- Der bliver vi nemt enige :o( Det er sørgeligt så let mange menensker tager på de dyr de har i deres varetægt :o(

  • #25   23. dec 2007 TAK Eva - Endelig en der forstår mit budskab.. smiley

  • #26   23. dec 2007 Jeg synes da, det er dumt at anskaffe sig en kat, hvor der er forbud mod husdyr, men hvis folk har en nødplan, og er villige til at flytte, hvis det bliver nødvendigt, så kan jeg nu ikke få ondt i røven over det. Derimod får jeg ondt bagi, når folk prioriterer deres bolig og alligevel anskaffer sig en kat med den indstilling, at går den så går den, går den ikke, så ryger katten. Så skulle de ikke have anskaffet den kat.

    Hvis man skulle blive sagt op. pga. kat, så tror jeg at der i praksis vil gå en del længere tid end de 5 dages varsel, Felis nævner. Boligforeningerne klager i hvert fald tit over, at det ikke er til at få folk sat på proten, medmindre de ikke har betalt deres husleje.

    Jeg vil anbefale alle med ”forbudte” katte, at de sikrer sig ved at købe boligbreve til boliger, hvor kat er tilladt. Som flere har nævnt er det slet ikke let at finde lejeboliger, hvor katte er velkomne.


  • #27   23. dec 2007 Jeg har to killinger, der er søskende. Reglen her er at man må have en kat og en hund, men ikke f.eks. to katte, eller to hunde. Jeg Har valgt at kattens tarv skulle komme først og derfor har vi taget to. Desuden mener jeg at reglen er ulogisk..hvordan kan en hund og en kat være bedre end to katte? Ved godt at regler ikke nødvendigvis behøver være logiske for at man skal følge dem, men helt ærligt synes jeg ikke vi har været uansvarlige, selvom det selvfølgelig var med i overvejelserne da vi købte de små.

Kommentér på:
Hvorfor anskaffe kat trods forbud?

Annonce