{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.748 visninger | Oprettet:

Kattestank (grus) {{forumTopicSubject}}

**** Nogle der kan hjælpe mig lidt? ****

Jeg er den stolte ejer(kvinde) af to dejlige katte. Jeg har dog et lille problem så at sige
HELE MIT HUS STINKER!! Og ja, det er i hvertfald ikke af blomster her lugter af. Nej det er af katteurin o.l.

Jeg spurgte min dyrlæge til råds, og han anbefalte jeg prøvede katteperlerne ** Men om den unge herre Trisse ville bruge bakken så?? Nah! han vælger istedet at sove i kattebakken og tisse i stuen.

Jeg skiftede ret hurtigt tilbage til det kattegrus jeg brugte før, men nu lugter her igen igen! Er ved at blive sindssyg af den lugt. Tør jo ikke engang have gæster med hjem før her har været en ordentlig omgang rengøring før, så lugten ikke er så gennemtrængende.

*** Potedask // TroldePus ***

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattestank (grus)
  • #1   26. dec 2007 ***Denise Yamina R***
    Jeg fodre KUN mine katte med royal canin, og her i julen har de smagt lidt julemad - men ikke ret meget.
    Desuden har det med lugten stået på ret så længe efterhånden! Og det er ikke til at holde ud.

Trisse er Kastreret og Freya har kun været her i nogle uger. Med ved selvfølgelig ikke om Trisse har tisset andre steder i huset uden jeg har opdaget der?

• #2   26. dec 2007 *Hovsa*
    Ret lige selv eventuelle stavefejl, var lidt hurtigt på tasterne.

• #3   26. dec 2007 Det kan være han har sit lille tissested bag sofaen eller under noget smiley hvor du ikk kan se det..
    det var mit problem med Bøffe.. hehe.. men hun er blevet bedre :b

hold øje når han ska tisse eller lave stort smiley også¨brug en lukket kattebakke.. hjælper en del smiley

Du kan få kattegrus med duft i ?.. har du prøvet det smiley

• #4   26. dec 2007 ***Susan L***
    Vil helst ikke for meget ud i de der (noble mærkevare der kun er til gavn for sælgeren) da vi købte Litter Pearls var det at Trisse brugte bakken som seng istedet for toilet.

Jeg bruger nu et andet mærke som jeg også brugte før vi afprøvede det nye. Men lugten er der stadig!
    Syntes ellers jeg har et vågent øje med Trisse altid, for at se om at laver ulykker (det er han mester i)
    Men har dog ikke set ham tisse andre steder.

• #5   26. dec 2007 Jeg tømmer altid bakken lige når jeg står op, kommer hjem og ellers dagligt. Men tror ikke det er fordi Trisse har andre små gemmesteder han tisser - for det er mest ude i gangen lugten er slem, og det er der bakken står.

Jeg kan selvfølgelig ikke udelukke at de små balladmagere har et hemmeligt sted jeg ikke kender til smiley men så må jeg jo til at lege spion og holde øjne og øre åbne!

• #6   26. dec 2007 ***Denise Yamina R***
    Det jeg mener med noble mærkevare er at jeg ikke giver meget for alle de nyere mærker som kommer på market. For det meste virker det ikke, og er nærmere til pynt end gavn. Det har jeg jo selv oplevet med de katteperler, og har hørt mange sige det heller ikke virkede.

Men det er jo forskelligt fra kat til kat! Du må ikke misforstå det jeg skrev, selvfølgelig skal man bruge penge på kvaliteten, ellers så er man jo selv skyld i lugten og meget andet.
    Det er heller ikke hverken kvaliteten eller pengene der er problemet. Gider bare ikke købte kattegrus der kun gavner at bakken så ser flot ud? det er et kattetoilet!

• #7   26. dec 2007 Det kattegrus jeg bruger nu hedder *Sivoton ultra kattegrus* og det er bestemt ikke billige mærker, men det fungere bare ikke helt mod lugten ** syntes jeg i hvert fald ikke at kunne fornemme.

• #8   26. dec 2007 classic cat eller bio kat de er begge gode og ens.. Så er der lindro kat som jeg så bruger det er ligesom det andet.. lindro kat er bare billigere end det andet.. Jeg har haft 11 katte på et tidspunkt 4 voksende og resten killinger og man kunne ikke lugte jeg havde kat overhovedet.. Men det kommer så os an på hvad foder de får, havde en veninde der fodrede med fakta's det billigste og hendes katte stank virkelig grusomt selvom hun havde det gode katte grus...

• #9   26. dec 2007 Mener du kan få 2 sække lindro kat til 160 kr og jeg bruger en sæk i måneden til mine 2 drenge så det er ihvertfald billig i drift..

• #10   26. dec 2007 ***Dåse slaven og siameser drengene***
    hvorhenne kan man købte Classic cat grus? har hørt ret mange omtale det (god omtale) så der må jo være noget om det smiley

Jeg mener ikke det jeg fodre mine katte med er billig og dårlig kvalitet, så det burde altså ikke være det som gør at det stinker i hele hytten! Tror nærmere det er gruset, eller at Trisse har været på spil!

• #11   26. dec 2007 Nu spurgte jeg om hvor man kunne købe Classic cat grus, men er da altid åben for andre mærker som folk har gode oplevelser med smiley derved ment det du nævner lindro. Men hvorhenne køber du det?

• #12   26. dec 2007 jamen køb det er lindro kat, det er nøjagtig det samme bare billigere end classic kat.. Det kan man købe i alle dyrhandlere... Kan se du fodre med godt katte mad så det er ikke det der er galt.. Men vask eventuel hele gangen ned med rodalon(kan købes i næsten alle dagligvare butikker) det fjerner lugt mv hvis nu katten skulle have haft uheld og så brug det lindro kat i bakken.. Lav eventuel 2 bakker..

• #13   26. dec 2007 ***Dåse slaven og siameser drengene***
    Det vil jeg så prøve, men da butikkerne først åbner i morgen kan det jo først blive der. Men det er klart noget jeg vil prøve. Så håber jeg det tager lugten, for den er meget fæl!

Tak for alle svar **

• #14   26. dec 2007 Altså lindro kat, classic kat og bio cat samt Extreme Classic de er alle sammen ens, jeg har været møllen igenmen, men lindro er den billigste af dem, de er bare i forskellige sække fra forskellige forhandlere, har afprøvet dem alle og min mor også.. Vi holder os til lindro kat da den er billigst...

Men de kan købes hos alle dyrhandlere mv..

• #15   26. dec 2007 du er velkommen til og skrive PB hvis der er noget du er i tvivl om.. Så vil jeg da hjælpe dig bedst mulig...

• #16   26. dec 2007 Jeg har haft brugt det der hedder fagmandens kattesand, 7,5 kg i hver boks og det kostede den nette sum af 99 kroner... Nu fik jeg det så lidt billigere...
    Men det var altså super godt og den der klumpe effekt er bestemt et hit... plus på den måde kan man holde lidt øje med hvor meget der kommer ud af kattene.
    Og så lugtede der ikke i hele huset...

• #17   26. dec 2007 **
    Mange tak! Det er rart med folk der er hjælpsomme.

• #18   26. dec 2007 lukkede kattebakker med filter og grus fra vitakraft - de lyserøde kasser... Det er det vi bruger, og det lugter aldrig - kun hvis de virkelig laver stort smiley

• #19   26. dec 2007 vi har en lukket katte bakke og med træpiller i den man bruger til et pillefyr det er vores katte glad for der er lidt mere støvet rundt om bakken men tror det ville være det samme hvis det var sang eller grus men igen det er ikke alle katte der acceptere det

• #20   26. dec 2007 Har kun brugt den ene slags grus altid, og det har faktisk altid lugtet lidt. Men nu blev jeg træt af det og så forsøgte jeg det med de her reklameret katteperler, og dem syntes Trisse var et udemærket sovested - måske han skulle have sådan nogle til sin seng smiley

Nå men jeg vil prøve det der Lindro og se om det fungere og tager lugten.
    Endnu engang tak for alle jeres svar, det er rart med sådan et sted som kattegalleriet hvor der er en masse hjælpsomme folk!

• #21   26. dec 2007 Herhjemme bruger vi katteperler. Vores killinger kom fra et hjem hvor der blev brugt almindelig kattegrus, men der har ikke været problemer med at vende dem til det og de bruger bakken flittigt. Det lugter overhoved ikke, og det er nemt at samle op når de har lavet stort. Og så synes Balder at det er en fantastisk sandkasse og kan bruge timer på at grave sine efterladenskaber ned i det. Han gør det endda for sin søster også når hun har været derude, man er vel gentleman..

• #22   26. dec 2007 Her bruger vi extreme classic eller golden grey master. Begge dele fås i maxizoo, sidste gang bestilte vi det dog over nettet på zooplus.

Begge varianter er i øvrigt super gode, vi har 5 katte og 3 meget store bakker, som tømmes morgen og aften og vi har aldrig haft et "uheld". smiley

• #23   26. dec 2007 Ekstreme Classic eller Golden grey Master, især den sidste, er virkeligt et hit, og med svag baby-pudder duft. Jeg har lige haft købt et billigere mærke, - også ved dyrehandleren - og som fuldstændigt ser ud som de andre ( kan ikke huske hvad den hedder ), men den er slet slet ikke lige så god. Så selvom de af udseende ligner hinanden, så er der stor forskel.

Golden grey master kan bla. købes på zooplus.de, og så bliver det bragt til døren.. :o) .

Men hvis jeg var dig, så kunne jeg altså godt finde på at prøve at skifte foder,- feks. til Hills - selvom du fodrer med kvalitetsfoder. Jeg har flere gange hørt om nogle der ikke fungerede optimalt på RC, enten med dårlig mave, lugtende prutter el. lign. - og det skal altså IKKE forståes som en kritik af RC, men nogle tåler bare det ene bedre end det andet, selvom begge dele er god kvalitet.. :o)

• #24   26. dec 2007 nåe. Pernille var hurtigere..., havde jeg ikke lige set.. :o)

• #25   26. dec 2007 jeg kan stærkt anbefale golden grey - golden grey master. har selv hankat der ikk er kasterat. , og man kan intet lugte, grusset dufter dog af baby puder.

• #26   27. dec 2007 ***Dk Kefir ~ Annette W***
    Det tænkte jeg ikke lige på må jeg nok indrømme.
    Jeg skiftede blot alt gruset da jeg som sagt var ret træt af lugten. Det resulterede i at Trisse hellere så bakken som et sovested og brugte stuen som toilet - derfor skiftede jeg hurtigt tilbage til det gamle.

• #27   18. jan 2008 er golden grey og golden grey master det samme?? hvad koster det?

• #28   19. jan 2008 Hej. Jeg mener ikke at det er helt det samme, mener at jeg har set begge poser...men ved ikke hvad forskellen er, måske at der er baby-pudder duft i master, samt det måske kan være en videreudvikling at golden grey.....?
    (skal lige sige at der vist er mange der ikke kan fordrage duften, men jeg synes at den er meget svag, og kun behageligt... :o) )

Nå, der er andre der ved det, måske de kommer på banen.

Men jeg giver 135-139 kr. for 14 kg., og det holder ca. halvanden til to måneder, til mine to katte..

Kommentér på:
Kattestank (grus)

Annonce