26. dec 2007 Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 9 Svar: 44
Kattestank (grus) {{forumTopicSubject}}
**** Nogle der kan hjælpe mig lidt? ****
Jeg er den stolte ejer(kvinde) af to dejlige katte. Jeg har dog et lille problem så at sige
HELE MIT HUS STINKER!! Og ja, det er i hvertfald ikke af blomster her lugter af. Nej det er af katteurin o.l.
Jeg spurgte min dyrlæge til råds, og han anbefalte jeg prøvede katteperlerne ** Men om den unge herre Trisse ville bruge bakken så?? Nah! han vælger istedet at sove i kattebakken og tisse i stuen.
Jeg skiftede ret hurtigt tilbage til det kattegrus jeg brugte før, men nu lugter her igen igen! Er ved at blive sindssyg af den lugt. Tør jo ikke engang have gæster med hjem før her har været en ordentlig omgang rengøring før, så lugten ikke er så gennemtrængende.
*** Potedask // TroldePus ***
dec 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 9 Svar: 44
Jeg fodre KUN mine katte med royal canin, og her i julen har de smagt lidt julemad - men ikke ret meget.
Desuden har det med lugten stået på ret så længe efterhånden! Og det er ikke til at holde ud.
Trisse er Kastreret og Freya har kun været her i nogle uger. Med ved selvfølgelig ikke om Trisse har tisset andre steder i huset uden jeg har opdaget der?
dec 2007
Ret lige selv eventuelle stavefejl, var lidt hurtigt på tasterne.
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 8 Svar: 48
det var mit problem med Bøffe.. hehe.. men hun er blevet bedre :b
hold øje når han ska tisse eller lave stort
Du kan få kattegrus med duft i ?.. har du prøvet det
dec 2007
Vil helst ikke for meget ud i de der (noble mærkevare der kun er til gavn for sælgeren) da vi købte Litter Pearls var det at Trisse brugte bakken som seng istedet for toilet.
Jeg bruger nu et andet mærke som jeg også brugte før vi afprøvede det nye. Men lugten er der stadig!
Syntes ellers jeg har et vågent øje med Trisse altid, for at se om at laver ulykker (det er han mester i)
Men har dog ikke set ham tisse andre steder.
dec 2007
Jeg kan selvfølgelig ikke udelukke at de små balladmagere har et hemmeligt sted jeg ikke kender til
dec 2007
Det jeg mener med noble mærkevare er at jeg ikke giver meget for alle de nyere mærker som kommer på market. For det meste virker det ikke, og er nærmere til pynt end gavn. Det har jeg jo selv oplevet med de katteperler, og har hørt mange sige det heller ikke virkede.
Men det er jo forskelligt fra kat til kat! Du må ikke misforstå det jeg skrev, selvfølgelig skal man bruge penge på kvaliteten, ellers så er man jo selv skyld i lugten og meget andet.
Det er heller ikke hverken kvaliteten eller pengene der er problemet. Gider bare ikke købte kattegrus der kun gavner at bakken så ser flot ud? det er et kattetoilet!
dec 2007
maj 2004
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 6 Emner: 89 Svar: 491
maj 2004
dec 2007
hvorhenne kan man købte Classic cat grus? har hørt ret mange omtale det (god omtale) så der må jo være noget om det
Jeg mener ikke det jeg fodre mine katte med er billig og dårlig kvalitet, så det burde altså ikke være det som gør at det stinker i hele hytten! Tror nærmere det er gruset, eller at Trisse har været på spil!
dec 2007
maj 2004
dec 2007
Det vil jeg så prøve, men da butikkerne først åbner i morgen kan det jo først blive der. Men det er klart noget jeg vil prøve. Så håber jeg det tager lugten, for den er meget fæl!
Tak for alle svar **
maj 2004
Men de kan købes hos alle dyrhandlere mv..
maj 2004
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
Men det var altså super godt og den der klumpe effekt er bestemt et hit... plus på den måde kan man holde lidt øje med hvor meget der kommer ud af kattene.
Og så lugtede der ikke i hele huset...
dec 2007
Mange tak! Det er rart med folk der er hjælpsomme.
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 274 Svar: 2.740
aug 2004
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 5 Emner: 11 Svar: 67
dec 2007
Nå men jeg vil prøve det der Lindro og se om det fungere og tager lugten.
Endnu engang tak for alle jeres svar, det er rart med sådan et sted som kattegalleriet hvor der er en masse hjælpsomme folk!
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
Begge varianter er i øvrigt super gode, vi har 5 katte og 3 meget store bakker, som tømmes morgen og aften og vi har aldrig haft et "uheld".
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 83
Golden grey master kan bla. købes på zooplus.de, og så bliver det bragt til døren.. :o) .
Men hvis jeg var dig, så kunne jeg altså godt finde på at prøve at skifte foder,- feks. til Hills - selvom du fodrer med kvalitetsfoder. Jeg har flere gange hørt om nogle der ikke fungerede optimalt på RC, enten med dårlig mave, lugtende prutter el. lign. - og det skal altså IKKE forståes som en kritik af RC, men nogle tåler bare det ene bedre end det andet, selvom begge dele er god kvalitet.. :o)
feb 2007
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 85
dec 2007
Det tænkte jeg ikke lige på må jeg nok indrømme.
Jeg skiftede blot alt gruset da jeg som sagt var ret træt af lugten. Det resulterede i at Trisse hellere så bakken som et sovested og brugte stuen som toilet - derfor skiftede jeg hurtigt tilbage til det gamle.
okt 2007
Følgere: 7 Katte: 4 Emner: 2 Svar: 172
feb 2007
(skal lige sige at der vist er mange der ikke kan fordrage duften, men jeg synes at den er meget svag, og kun behageligt... :o) )
Nå, der er andre der ved det, måske de kommer på banen.
Men jeg giver 135-139 kr. for 14 kg., og det holder ca. halvanden til to måneder, til mine to katte..
Kattestank (grus)