Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rå æg ?
  • #1   28. dec 2007 Ingen der ved det ? smiley

• #2   28. dec 2007 jo har oxo hørt det men sørg nu for at det er samonella fri *SS* brugte det på min gamle huskat og tror da at det hjalp

• #3   28. dec 2007 Maria N ; Så er vi to . Hehe .
    Håber der kommer nogle kloge hoveder forbi så smiley

• #4   28. dec 2007 Ditte ; Okay , men min søster sagde at katte ikke kan få salmonella ?

• #5   28. dec 2007 Altså jeg er så skide hamrende træt af al den salmonella og fugleinfluenza snak

Jeg har høns i haven, dem bliver vi ikke syge af.

Syntes man skulle rette al den negavitet mod burhøns, slagtekyllinger fra farme og behandlingen af dem.

Hvis man undgår disse horrible måder at holde slagtedyr på, så undgår du ligeledes sygdomme.....

• #6   28. dec 2007 Anne *S* men heller være sikker og sørge for at tage sine forholds regler *SS*

• #7   28. dec 2007 Anne ; Jeg ville bare være ret træt af det hele, hvis fiona blev syg pga. at jeg ville have hendes pels til at skinne ?

• #8   28. dec 2007 Katte kan godt få salmonella, så vidt jeg ved.
    Så det er nok ikke en dårlig ide at give den pasteuriserede æg, hvis den endelig skal have æg - bare for at være på den sikre side. Hysteri eller ej! smiley

• #9   28. dec 2007 Anne-Mette J

Hvis du skal tilsætte æg til det foder du bruger for at få pelsen til at skinne........ja så er foderet ikke egnet til din kat*S*

• #10   28. dec 2007 Hej vi har høns i haven og vi giver vores 5 katte rå æggeblomme 2 gange om ugen og ingen af dem har haft nogen tegn på noget salmonella eller dårlig mave osv:) men om de kan få salmonella????

• #11   28. dec 2007 Selvfølgelig kan alle få en salmonellaforgiftning incl katte. Det er bare så sjældent det sker, og al den salmonella/fuglepip er vildt overdrevent

På større høserier vi sygdommen naturligvis hurtigt sprede sig, specielt hvis hygiejen er dårlig (for at holde prisen nede)

De store hønserier osv skal bare nedlægges!!!!!!!!!!!!!

• #12   28. dec 2007 Katte får IKKE salmonella, som vi mennesker gør.
    De KAN få lidt blød mave, men det er så det.

Jeg kender en opdrætter, der har 26 år på bagen, og hun bruger ikke pasteuriserede æg, hvis hun vil give kattene en lille blomme eller to.
    Hun tager et helt alm. æg og putter det i kogende vand i 1 min. Så er diverse bakterier væk og der er ingen salmonella nogen steder.

Salmonella sidder i skallen - ikke i blommen.

• #13   28. dec 2007 john P

Og kattene elsker det*S*

I Tigermælk indgår ligeledes rå æggeblommer

• #14   28. dec 2007 Anne-Ragkillinger og Papillonhvalpe R... ja de helt vilde når jeg begynder at slå æg ud så ved de hvad der skal ske:)

• #15   28. dec 2007 Nej du kan også give dem hvider, hvis du lige skolder hele ægget først.

• #16   28. dec 2007 Ja katte kan få salmonella - alle kan få salmonella....det giver bare en smule løs mave

Taler vi om den muterede form, så går den ikke på katte med dødelig udgang, og katte bærer heller ik på den

Er SÅ træt af, at mine små prydhøns skal holdes inde, men ænderne 30 m fra min have i rensningsanlæget bare padler rundt....

Ja gu er jeg sur....øv

• #17   28. dec 2007 Anne - dine prydhøns skal holdes inde på grund af faren for fugleinfluenza - ikke salmonella ,-)))

Men det ER ærgeligt - det kan jeg godt følge dig i...

• #18   28. dec 2007 Marie - lever og hjerter. DET kan få mine katte til at gå fuldstændig grassat.
    De knurrer og sprutter når de får det.

Og daggamle kyllinger - DET er et hit, men det sviner voldsomt, så de får det ude i løbegården - IKKE inde ;-))

• #19   28. dec 2007 Ja for os mennesker, men spørger du kattene vil de sige "gi mig - gi mig - gi mig - gi mig - gi mig - gi mig"

• #20   28. dec 2007 Annettte

Tøhø...det er jeg godt klar over....er bar træt af folks fordomme - bedre at fordømme en vide noget

• #21   28. dec 2007 hej alle samen:)

har lig været med på en lytter/kigger smiley

jeg har igennem 10 år givet mine katte et par rå æg i løbet a måneden, og de guffer bare i sig ;P nam nam

har aldrig rigtig lagt mærke til om det gør pelsen glattere, men har aldrig haft en kat med grov pels smiley

• #22   28. dec 2007 Anne jeg giver dig fuldstændig ret. Det er fuldstændig hysterisk med al den salmonella snak. Jeg spiser meget ofte tatar i hvertfald mindst 2-3 gange om månden, og derpå kommer jeg en rå æggeblomme fra økologiske æg. Jeg skolder dem ikke og al den slags.. hamrer dem ud og sorterer blommen fra.

Nam nam.. det har jeg gjort i årevis og har aldrig fejlet noget. Mine katte og hunde får også af og til en rå æggeblomme, og de har heller aldrig fejlet noget.

• #23   28. dec 2007 Jammen Tina.....så burde du være død nu!!!! Både råt kød og rå æg - du ber da selv om det *GG*

• #24   28. dec 2007 Anne jeg fik salmonella forgiftning i maj og det var IKKE sjovt... Derfor går jeg meget op i det nu smiley

Seriøst 1 uge med salmonella og vagtlæger og egen læge som bare mente jeg havde lidt diaré og var pylret. Jeg græd så meget i den uge, for det var værre end man ønsker for sin værste fjende.

"....det giver bare en smule løs mave"... Kom igen når du har prøvet det...

• #25   28. dec 2007 Salmonellaforgiftning virker også anderledes på mennesker, end det gør på katte.

Jeg kendte en ældre herre der fik salmonellaforgiftning. Han var meget tæt på at dø af det - okay han var gammel og lidt svag, men det tog enormt hårdt på ham.

• #26   28. dec 2007 Zelda

Jeg har da prøvet at ha racermave i mere en 1 uge flere gange - jeg lever jo farligt, her kalder vi det bare Roskildesyge LOL. Den værste gang var efter at ha spist vinbergsnegle i hvidløgssmør....men nu er jyden jo stærk og sej

Dejligt slankemiddel *S*

• #27   28. dec 2007 Katte bør IKKE få RÅ æggehvider, da disse indeholder Avidin, som hæmmer optagelsen af B-vitaminet Biotin.
    Avidin nedbrydes ved kogning, så enten hakket hårdkogt æg eller KUN blomme, hvis det skal være råt.

• #28   28. dec 2007 Nu hvor vi alligevel er inde på snakken, så vil jeg da godt lige vende " Daggamle kyllinger"..
    Ja, kattene er helt vilde med dem, og jeg har aldrig set dem reagere helt sådan på noget andet foder før, men men men.. Min ene kat reagerede netop som hvis hun havde fået en salmonella-infektion.
    Jeg havde flere inde over linjen - dyrlæger, samt de opdrættere jeg er i tæt kontakt med, og deres gæt var også salmonella.
    Og det var ikke bare 'en smule løs mave' - det var flydende, spruttende mave som resulterede i hudløs forreven numse, det var en kat med feber, og ja.. En kat som bare havde det elendigt.

Det skal så siges at der aldrig har været noget med min anden kat, og han er opvokset med daggamle kyllinger som foder, og har ellers en meget dårlig tarmflora og sart mave - så det er kun noget jeg har oplevet én gang med min hunkat.
    Men derfor - salmonella hos katte er ikke et ukendt fænomen. Om det så er i mildere eller voldsommere grad - det kan jo variere ligesom med os mennesker.
    Af samme grund synes jeg ikke at man bør være helt afvisende overfor det faktum at katte altså også bliver syge af salmonella, og at salmonella jo altså eksisterer (også selvom det kan blive noget opblæst og til tider minde om hysteri), og at man derfor bør tage sine forholdsregler hvad angår rå æg/kylling.

OG kan det så være at der bare er nogen katte der ikke kan tåle fjerkræ?
    Blot en lille undren herfra. :0)

- Og så lige en god weekend til Jer alle sammen.

• #29   28. dec 2007 * det skal hertil lige siges at jeg ikke siden har turdet servere daggamle kyllinger for mine katte. - Og så kan det jo godt være at jeg er hysterisk, men efter den omgang med Dufa (som var lidt voldsommere end som så), så har jeg simpelthen ikke haft nerver til andet!

• #30   29. dec 2007 Hejsa...nu skal jeg ikke gøre mig klog på sermonella eller ej....da jeg ikke er forsker på området....men jeg har da undersøgt emnet
    Jeg giver ofte mine katte rå æggeblomme eller kogt æg.....og har gjort det i snart 20 år...jeg har aldrig haft en kat som er blevet syg pga. af det.....men tilgengæld har jeg haft en omgang katte som fik sprut mave af geardia , en tarm parasit som de let kan fange ude i naturen i fx. regnvand eller i snegle...(forøvrigt en grim ting at slippe af med igen). Dog skal det siges at forskere har fundet sermonella i kattes afføring.....men er kommet frem til at det kun er syge eller svage katte som bliver ramt deraf.....Detsuden kan der også være sermonella i RÅT kød!!
    Sprut mave kan også komme af at introducere en nyt fodder produkt i alt for stor mængde.

anna

Kommentér på:
Rå æg ?

Annonce