{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
557 visninger | Oprettet:

Tvivlende angående min kat :( {{forumTopicSubject}}


Jeg kan ikke helt finde ud af om han trives eller at hunden er til gene for ham..
Så nu har jeg tænkt over følgene muligheder..
At beholde katten, da han nok ikke kan udvære hunden..
De har det jo meget godt sammen, lege, hilser og hygger.
nogen gange er legen bare lidt for vild.. smiley
Eller at give ham til min far.. Hvor han kan komme til at bo. som inde / ude kat. Men ikke vil være istand til at gå op og ned af mennesker som han nu gerne vil...
Og.. jeg ved bare ikke hvad ejg skal gøre..
Nogen der kan hjælpe lidt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tvivlende angående min kat :(
  • #1   29. dec 2007 Det er ikke unormalt at hunde leger lidt voldsommere end katte.. Du kan bare sørre for at have dem adskilt når du ikke er hjemme

  • #2   29. dec 2007 Tja.. jeg ved det ikke.. synes bare det syndt at når hudne og han leger at han bliver rusket i ørerne. Og piver..

    Jeg synes det syndt for ham smiley
    Og ved bare ikke hvad der vil være bedst :s
    Om han kom væk eller bliver :s


  • #3   29. dec 2007 Også selv om han bliver trukket hen af gulvet i ørerne?..
    Hunden får self skældud her. da jeg ikke vil se det.. smiley


  • #4   29. dec 2007 Hvis hunden og katten leger, hygger og hilser, tyder det på at de trives fint sammen.
    Men det er vigtigt at katten har et sted, hvor den kan være i fred for hunden, når den bliver for voldsom.
    Hos os har vi et gulv til loft kradsetræ, som kattene kan søge op i når hunden bliver for strid.

    Så jeg ville beholde katten og hunden sammen og indrette hjemmet efter det.


  • #5   29. dec 2007 Ja det gør hunden..
    Og han forstår det fint..
    Slipper med det samme og begynder bare at gø i stedet.
    Men.. så går der lidt tid, og han glemmer Nej'et.. Og elger videre igen får han et nej.. Men på dette tidspunkt er katten opee og kører så når hunden vender sig for at prøve at gøre mig god igen..jeg er jo sur nu. springer katten på ryggen af ham.. mere eller mindre er det sådan her altid. også går den vilde jagt igen.

    Katten kan altid hoppe op i sofaen eller sengen.. der kan hunden ikke nå op.


  • #7   29. dec 2007 Ja..
    Men katten er jo også lige god om det.. Når hunden så flytter sin focus fra katten angriber han ham..

    Hunden , skal det dog siges er ikke voksen. Han er en lille hvalp på 3½ måned.
    Og han bliver bedre og bedre hverdag til at forstå det..
    Dog synes jeg stadig det er syndt :(. ved bare slet ikke hvad der skal gøres..

    Men tak for alle jeres råd. vil bruge dem. og forbedre det hele:)


  • #9   29. dec 2007 Åh herre dog det er jo en bette hvalp du skal bare have skik på den som Camilla skriver men altså katten skal nok selv sige fra hvis den mener det bliver "skadet" og gemme sig væk.. så for mig lyder det som ren og skær leg mellem "børn"..

    Så længe der ikk flyver blod osv rundt så er der ikk de store advarelses tegn at tage mærke for..


  • #10   29. dec 2007 Altså - er det mig der læser det forkert?
    Jeg læser det som at hvalpen slipper katten, når katten piver?? For det er da vel godt? (Og når hvalpen så er distraheret af Blancka, ja så springer katetn jo på hvalpen igen).


  • #11   29. dec 2007 Det lyder for voldsomt.... jeg ville lære hunden at stoppe den adfærd straks!

  • #12   29. dec 2007 For mig lyder det også som en leg. Herregud det er 2 børn der leger. Nu ved jeg ikke hvad race hunden er? Bliver det til en stor hund eller ?

    Katten har jo altså også sine kløer den kan sige fra med hvis hunden bliver for voldsom.

    Går du til træning med din hvalp? Møder den andre hvalpe den kan lege med?

    Man kan altså ikke forlange at en 3½ mdr. hvalp skal lystre som om det var en voksen hund og man kan heller ikke forvente den bliver liggende.


  • #13   30. dec 2007 Man skal også passe på ikke at blande sig for meget i dyrenes indbyrdes hieraki :o)

  • #14   31. dec 2007 Blancka A.

    Uanset racen på din hvalp, må den ikke gø af dig, når du har givet den en order, med mindre ordren er: "Gi´ hals!".

    Næste gang det sker så blot tænder og knurre. Hjælper det ikke "vælter" du blidt, men bestemt din hund ned på siden, holden den der imens du blot tænder og knurre. Slip den efter 15 - 30 sekunder. Gør den af dig når du slippper, skal du gentage det.

    Alle han-hunde vil på et tidspunkt forsøge at tage magten, hvis de ikke anerkender ejeren som en stærk lederen.

    En stærk leder er bl.a en der beskytter flokken. Din hund skal se at du evner at beskytte katten, som af hunden betragtes som et flokmedlem den forsøger at kommer over i hirakiet. Ellers risikerer du, at du er den næste hunden tager en magtkamp med!



Kommentér på:
Tvivlende angående min kat :(

Annonce