6.454 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

LUX dåsemad, købes hvor? Kvalitet? LUX dåsemad, købes hvor? Kvalitet?

Ja, da jeg købte Diego fik jeg en dåse LUX vådfoder med, og en anbefaling om at som noget af det billige, var det et rimeligt ok foder.
Det (så vidt jeg fik fat i) støttede en anden opdrætter tilstede op om.

Men nu er det sådan at LUX i hvert fald ikke føres i de to butikker jeg normalt køber ind i (fakta og netto), så nu vil jeg høre om nogen ved hvor det normalt føres?

Og hvad I har at sige om det? Har jo brugt dåsen for længe siden, så har selvsagt ikke lige en indholdsfortegnelse ;o/

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  LUX dåsemad, købes hvor? Kvalitet?
  • #1   2. jan 2008 Det fås i aldi.... Har selv en dåse, men har godt nok aldig fået prøvet den....

• #2   2. jan 2008 Ah, tror jeg har en Aldi i nærheden. Det er den med så mange tyske og lign. produkter, ikk?

• #3   2. jan 2008 Lis D - var det så Aldi's eget mærke? Hvis de har sådan et? Eller bare alle de mærker de fører? (mener der fører et par stykker)

• #4   2. jan 2008 Det ved jeg intet om.... Den dåse jeg har er fra min opdrætter, og er fra aldi, og hedder lux...

• #5   2. jan 2008 Jo aldi er tysk....

• #6   2. jan 2008 Har set Lux hos Aldi og har købt en enkelt dåse af den blå. Men kattenes afføring kom til at stinke af det. Og det gør den ikke af Hill's fra dyrlægen.

Hvis der er nogen, der har gode erfaringer med noget af dåsemaden fra supermarkederne, vil jeg gerne høre om det. De får kun ganske lidt af det. Men det er fint, når der skal blandes lakseolie eller andet i, som der så nemmere kan glide ned, så vi slipper for at tvinge det i dem.

• #7   2. jan 2008 ja sad os lige og tænkte at det var fra aldi og har hørt at flere her fra har nævnt at deres katte var vilde med det.

• #8   2. jan 2008 May-Britt - ja, men det er det der med at Hill's koster 14 kr for en bette dåse eller sådan noget :o( Og at få det til at harmonere med tre katte og en SU, det er ikke nemt.
    (De får Hill's tørkost)

Derfor søger jeg nu alternativer :o)

• #9   2. jan 2008 Ja, det er skisme dyrt og jeg vil også gerne have gode alternativer smiley

• #10   2. jan 2008 Nå, nu går jeg i hvert fald i Aldi efter en dåse eller to, så må vi lige se :o)

• #11   2. jan 2008 jeg har det sådan at så længe mine katte får et godt basis tørfoder og får alle de ting de skal have, så behøver de ikke dåsemad så tit... når de endelig får vådfoder så deler de en pose fra kitekat af, det er ikke den bedste kvalitet, men de får det kun en gang om ugen højst.. og så har jeg ikke noget problem med at slække på kvaliteten på det område *Ss*

• #12   2. jan 2008 I stedet for at købe en billig (og dårlig) dåsemad,så køb hellere en pk.frosne sejfileter,den koster ca.30 kr. for omkr. 800 gr.
    Giv det som en lækkerbisken i stedet for,det er meget sundere :-))

• #13   2. jan 2008 Glemte at skrive,at de sejfileter er fra Aldi.

• #14   2. jan 2008 Smiley - Nej, det er heller ikke ofte at mine får. Sådan en dåse om ugen til deling, men vil stadig helst give dem det bedste af det billige ;o)

hvad siger jer kloge hoveder til denne varedeklaration:
    Ingrediense: Kød og animaleske biprodukter: min 60 %, heraf min. 4% vildt og min. 4 % lever. Mineralstoffer, olie og fedtstoffer (min 0,2%)

Næringsindhold: råprotein: 10,2 %, råfedt 6,0 procent. råaske 2,0 %, træstof 0,2 %, vand 80,0 %

Tilsætningsstoffer: A-vitamin 1,220 IE/kg, D3-vitamin: 150 IE/kg, E-vitamin (alfa tocopherol) 11 mg/kg. Taurin: 220 mg/kg. kobber (kobbersulfat) 1,2 mg/kg.

• #15   2. jan 2008 Hanne - De får jævnligt oksekød, svinekød, killingefiletter og fisk. En sjælden gang imellem lidt tun.
    Men sådan en dåse er bare nemmere at have stående, og vil ikke give dem for meget tun heller.

(Sådan en dåse om ugen er max, nogen gange kun hver anden uge eller mindre, kommer an på hvad jeg og de ellers har fået)

• #16   2. jan 2008 Animalske biprodukter er bl.a kyllingeben,vinger og næb,
    velbekommen siger jeg bare......

• #17   2. jan 2008 *Ss* den slags spiser de jo alligevel når de spiser mus og fugle.. de sortere jo ikke og kun spiser brystkødet *rofl*

Eller når man alligevel ikke giver dem så ofte så kunne man jo købe fra dyrlægen af... kattene elsker det og jeg synes det lugter af leverpostej.. *Ss*
    Men de poser der.. de er så praktiske *S*

• #18   2. jan 2008 Jeg har også købt noget af det billige til mine en gang imellem, især fordi den mindste elsker det.. Men det gider jeg simpelthen ikke mere. Deres afføring bliver så væmmelig, det stinker og er tyndt.. Så hvis de skal have dåseguf bliver det Hill's. Hellere betale tre gange så meget og slippe for at fiske tyndskid op af kattebakken smiley

• #19   2. jan 2008 Ja, det plejer også at være min holdning. Men min økonomi hænger simpelthen i laser lige for tiden :o(
    De plejer dog ikke at få tynd mave af det.

• #20   2. jan 2008 men misserne skal jo have deres guf.. kan godt følge dig Eva *Ss*
    Og har nu også hørt et sted at Aldi's det billige skulle være bedre end så meget andet..

• #21   2. jan 2008 de har noget rigtig godt kattefoder i lidl både i tør og vådfoder. vores voksne katte er helt syge med det, de fortrækker det frem for de dyre mærker og det her er skide billigt og godt

• #22   2. jan 2008 anne - Hvorfra ved du at det er skidegodt? :o)

• Hyacint B
    Hyacint B Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Katte: 1 Svar: 6
    #23   2. jan 2008 Kattemad LUX kan købes i alle ALDI-forretninger landet over, og kun der ....

• #24   2. jan 2008 Hyacint - Tak, har allerede været derovre og købe :o) Heldigvis nr. 3 forretning der ligger lige overfor hvor jeg bor.

• #25   2. jan 2008 vi er gået meget op i hva der er i det mad vi køber til vores 2 voksne katte fra de blev født, læst meget på nettet om produkterne og læst på selve produkterne, plus naturligvis hva de kan lide.

• #26   2. jan 2008 Anne - Super, uddyb endelig?! Varedeklaration, sammenligning med andre produkter og eller anbefalede værdier??? :o)
    Det jeg savner, også for Lux, hehe.
    har selv pæænt svært ved at gennemskue det.

• Hyacint B
    Hyacint B Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Katte: 1 Svar: 6
    #27   2. jan 2008 Undskyld ---- det var IKKE fordi jeg ville reklamere for et bestemt produkt, men du stillede spørgsmålet ...

OK forsat go vind ....

• #28   2. jan 2008 Hyacint - Hvad undskylder du? Siger skal tak for info? :o) Nu fandt jeg ud af det tidligere, men læser man bare det første indlæg i tråden (gør ejg selv tit kun) så ved man jo ikke det.

Har forresten skrevet varedeklaration ca. midt i tråden :o)

• #29   2. jan 2008 nu har jeg ikke mere lige nu så kan ikke lige skrive hva der er i men vil da vende tilbage til dig med det. men vi går meget op i vitaminer, mineraler osv. ja prisen er viktig. men ta forbi lidl endag, og se selv.

• #30   2. jan 2008 Eva K: Fodr du bare med god samvittighed med LUX. Så længe de får et godt grundlag med det i, som de behøver, sker der ikke noget ved at forkæle med billigt dåsemad. Det er jo ikke deres primære foder.
    Skide være med at der er næb osv i, hvis bare mis siger NAM smiley

• #31   2. jan 2008 anne - det lyder godt :o)
    men tager nok ikke lige forbi lidl, der er pænt langt for mig ;o)

Liselotte - jamen tak ;o)

• #32   2. jan 2008 Lis D - Når man ikke har bil, jo.. Men godt råd til folk i nærheden af Kvickly. Kender du til varedeklarationen? :o)

• #33   2. jan 2008 Årh - jo, alt efter indhold i dåser mm.. ja så er det sgu billigt. Læste 8 dåser for en 20'er først
    Sådan en dåse fra aldi koster 5,95, dvs det er 119 for 20 dårser. Og selv med bus klip oveni, så bliver det kun
    96 kr for de 20 dåser :o)

• #34   2. jan 2008 Ja,jeg bor i Århus ;o) Og hvis det bare er denne uge f.eks. når jeg det ikke. Sidder "spærret inde" og skriver eksamensopgave. Øv.

• #36   2. jan 2008 Birgitte - Tak, det vil jeg. Lyder ikke sundt.

• #37   2. jan 2008 inde i kvikly føre de et billigt mærke dåsemad som vores er glade for og man kan se hvad der er i .. en af dem er med hele stykker fisk så det er helt sikkert der er kød i gg

• #38   28. jan 2008 Jeg vil gern lige kommenterer dette indlæg

Min kat Oscar, han fik LUX kattemad hver eneste dag, lige fra den dag af, jeg fik ham hjem, da han var 12 uger gammel
    Han fik små portioner hver gang, havde masser af frisk vand og altid en skål af Aldis tørfoder Schnucki stående
    De gange han var til dyrlæge, fik jeg altid afvide at han var et flot, meget sundt og rask eksemplar
    Og jeg havde ham i halvanden år
    Lille Fis på 16 uger og hendes onkel Buddy 2.5 år, får også LUX og Schnucki hver dag
    De er også sunde og raske
    Så jeg har kun positive erfaringer med LUX

Kommentér på:
LUX dåsemad, købes hvor? Kvalitet?

Annonce