684 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

3 katte i stedet for 2 3 katte i stedet for 2

Går lidt og overvejer at købe en hellig birma mere. Men er det en god idé når jeg allerede har 2? hvad er fordelene ved at have 3 katte og hvad er ulemperne? Og kan de godt enes? dem jeg har nu er en dreng og en pige fra samme kuld. Hvad er klogest at vælge en pige eller en dreng mere? vi mangler ikke plads, bor i et stort hus hvor de må være overalt, og der kommer løbegård til sommer.

Håber på lidt hjælp

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  3 katte i stedet for 2
  • #1   2. jan 2008 Lotte ---> Jeg startede også med kun at have to brødre, som kom fra det samme kuld.. Derefter har jeg fået to piger mere.. For kattene har det ikke været noget problem - Drengene som var der først, accepterede den første pige efter ca 3 dage. De er blevet ekstremt glade for de nye piger og der er intet forandret med deres opførsel.. Så med mine erfaringer kan det kun anbefales smiley

• #2   2. jan 2008 Hej Lotte. Jeg har på nuværende tidspunkt 3 katte. Alle i forskellig alder. 4-3-2 år og her i januar skal jeg have 2 kuld søskende. Det er overhovedet ikke noget problem med 3 katte. De skal blot vænne sig til hinanden.

Om du vælger hun eller hankat har ingen betydning, når de er neutraliseret. Jeg kommer op på at have 4 drenge og 1 pige, pt. har jeg 3 kastrerede drenge.

De har så megen glæde af hinanden. Mine burmesere har altid taget vel imod en ny killing. Hvis du kigger på Baloos profil, så på det første billede ligger han sammen med min yngste Lillemand. Det billede er fra den første dag Lillemand kom til huset. Og på Cocos profil leger han med Lillemand i en seng. Dette billede stammer også fra første dag Lillemand kom her.

Andre katte skal bruge lidt længere tid før de acceptere en ny killing. En god hjælp er at sætte en feliway i stikkontakten der udsender beroligende feronomer som kun kattene kan lugte.

Så køb du bare en killing mere og rigtig held og lykke smiley

• #3   2. jan 2008 Jeg har to piger fra samme kuld. De er som nat og dag af natur, men alligevel de bedste venner. De sover sammen, spiser sammen, keger sammen, - ALT. Og den ene er den mest kælne mis, man kan forestille sig, hvor den anden er mere sky i det.
    Vi har lige haft en hittekilling boende, mens den blev gammel nok til at flytte ud til sin nye familie. Jeg vil sige, at jeg opleve en noget anden side af mine to andre katte, end jeg før har oplevet.
    Den lille killing flyttede her i julen , og jeg savner hende helt ubeskriveligt.. Samtidig vil jeg dog også sige, at jeg er glad for at have fået mine to 'gamle' piger tilbage.. For de har godt nok trukket sig lidt i baggrunden, da den lille var her.
    Det var som om, de var bevidste om, at de nu ikke længere var de små prinsesser - nu var der ligesom kommet en ny til flokken, som også fik opmærksomhed.
    Jeg har også overvejet at få en tredje kat (og gør det da til dels stadig), men jeg kunne være nervøs for, at der naturligt nok ikke er lige så meget fokus på de to.. Der er ligesom nogle flere at fordele kærligheden på... Min gamle kat Malou plejdede altid at ligge og sove med mig i sengen og på sofaen - det kunne den lille killing også godt lide, - og i al den tid, hun var her, sov Malou ikke med mig.. Hun var ligesom en smule fornærmet, fordi den lille mis kom først... - Og hun ville i hvert fald ikke 'nedværdige' sig til at ligge SAMMEN med den lille...

Lige meget hvad, er det noget der skal overvejes grundtgt, - hvilket jeg også er sikker på, du gør smiley
    Jeg er i hvert fald selv meget i tvivl.....

• #4   2. jan 2008 Tak for jeres indlæg... Det lyder godt at jeg uden alt for meget besvær kan købe en mere. Kan bare ikke få nok af den skønne katterace:) og vil gerne have en lille blåmasket killing, som jeg kan prøve at ustille..

Tina D - Burmesere er bar' dæj'lige : ja har set dine katte, og hvor er de dog bare skønne, og søde når de ligger der alle sammen og sover.. Det er min drøm når jeg får en ny killing:)

• #5   2. jan 2008 hehe jamen så skal du bare vælge burmesere... de kan slet ikke lade være smiley

www.felismir.dk står der et godt råd om introduktion af nye katte til hinanden. Det står under "adfærdskliniken". Felismir er en katteadfærdsklinik.

• #6   2. jan 2008 fordelen er at skulle den ene kat gå bort - så har man stadig to tilbage..

Jeg har lige fået nr. 3. det går helt fint..

• #7   3. jan 2008 jeg har også fået nummer tre for et par måneder siden. Havde i forvejen en af hver køn og fik en hun killing. Der har været lidt magtkamp mellem de to tøser, ikke sådan meget alvorligt, men den ny skulle lige sættes på plads når hun blev for fræk. Det går bare så godt nu.. der er ikke nogen forskel på at have fået nummer tre, bortset fra at jeg bare er så super glad smiley

Kommentér på:
3 katte i stedet for 2

Annonce