585 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
Kattefoder er en jungle.. Kattefoder er en jungle..
Det er ikke helt til at finde ud af synes jeg..
Jeg vil gerne give dem flere forskellige fodre, så jeg er sikker på at de får det optimale..
Men hvilke skal jeg vælge?
Dyrlægen anbefalede hills prescription diet t/d der forebygger tandproblemer, pga Johnson, så det vil jeg helt sikkert vælge.. Og så havde jeg tænkt på RC Persian og et for neutraliserede katte, også nok RC..
Lyder det optimalt for jer, eller har i andre/bedre forslag?
0 synes godt om
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 16 Svar: 104
PS. dyrlæger får en bonus hver gang de sælger Hill's
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 187 Svar: 1.885
Ja okay, men jeg har stor tillid til min dyrlæge, og til at han ikke anbefaler mig noget pga en bonus.
mar 2007
Vælg et foder som passer til din kats behov, min er fx en tyksak derfor får han weight control foder og mht. til tandsten så er plaque off en god løsning..
jan 2007
derfor spørger jeg også herinde i stedet for bare at spørge dyrlægen..
mar 2007
Men ellers så har mange foderproducenter tilfredshedsgaranti, så er det jo med at prøve sig frem til man finder det helt rigtige til lige præcis din kat, for det vigtigste er jo at katten trives og sund "næsten" :o) uanset hvad mærket er..
jan 2007
mar 2007
Fordelen er jo at pillerne er lidt større, så de får renset bisserne, der er meget til knoglerne fordi det jo er en tung kat og selvfølgelig en masse pelspleje..
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 83
Hills prescription diet, er foder der kun sælges ved dyrlæger, mens Hills science plan også sælges hos nogle dyreforhandlere. Som navnet fortæller, så er prescription diet udviklet, som forskellige diæter, som dyrlægen kan "udskrive" til hunde og katte, f.eks. ved nyre problemer og andet. T/d er lavet til at forebygge tandsten. C/d er lavet for at modvirke urinvejslidelser, og er derved godt til kastrater.
RC og andre store mærker er efterhånden også kommet med et stort udvalg til forskellige ting, men mange dyrlæger bruger altså Hills som deres diæt foder..
Zabrina, jeg synes at det er fint nok at blande, men du behøver egentlig ikke at blande tre slags. Jeg kunne godt finde på at bruge feks. Hills C/d, og så blande T/d i. Så får de et super godt kvalitetsfoder, der dækker hvad de skal have, samme tid er det noget til kastrater, og noget til tænderne... :o)
mar 2007
jan 2007
Lis - Ja det er også lidt det jeg tænker.. Men ved ikke om det er rigtigt..
jun 2007
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 18 Svar: 72
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 83
Uanset hvad, så har alle deres foretrukne mærker, og sådan skal det også helst være, ville dog sige at det er unfair mod dyrlægerne at tro at de kun sælger Hills pga. at de får en bonus....
Kattefoder er en jungle..