1.882 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Blanding af racer(ved oprettelse) Blanding af racer(ved oprettelse)

Noget der er begyndt at irretere mig herinde er at når folk opretter deres katte under blanding af racer, hvorfor skriver de så ikke hvad det er en blanding af ?????????? Der er nogen af dem som ligner 100 % huskatte, men står som blandinger, dem kunne det da være spændende at se hvad de så skulle være en blanding af ??

Så hermed en opfordring til alle, se så at skriv hvad Jeres katte er blandet med .-)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blanding af racer(ved oprettelse)
  • #1   6. jan 2008 Både uenig og enig.

Hvis der er tale om huskatte, skal de naturligvis stå under huskatte.

Men hvis der er tale om katte der helt tydeligt har racekattepræg, men man dog ikke ved hvilken afstamning de har, synes jeg at de hører til under blandinger. Der er en del sådanne blandinger oprettet under huskatte. Det er efter min mening ligeså forkert som huskatte under blanding af racer

• #2   6. jan 2008 F.eks. er der en del maskede katte under huskatte. Masken er et tydeligt tegn på at der er en eller anden form for racekat indblandet, derfor synes jeg at de hører til under 'blanding af racer'. Også selvom man ikke ved om oldemor var colourpoint eller siameser :o)

• #3   6. jan 2008 Grunden til jeg endelig fik oprettet denne debat er fordi der idag er oprettet en del katte under blandinger, som ligner ægte huskatte, men der står intet om hvad der er blandet med. Så er det jeg tænker at så må det jo være fordi de ved der er anden race i dem. ?? Jamen hvorfor så ikke skrive hvilke ? Derudover kan alle dem som ikke ved det, men stadig mener de er en blanding, da i det mindste skrive hvad de tror der er af race i deres kat. Kan ikke se, hvorfor man slet intet skriver og det er det jeg synes er vildt irreterende. Hvis jeg selv havde en kat jeg ikke vidste hvad var blandet af, men at han tydeligt bar præg af det, ville jeg da skrive at jeg ikke vidste det, men at folk var velkomne til at gætte på det. Sådan noget synes jeg da kun er vildt sjovt at gætte sig til smiley

• #4   6. jan 2008 Heidi - Jeg tror nogle gange at folk overser kategorien huskat. Andre synes af en eller anden mærkværdig grund at en blanding er finere end en huskat. Jeg tror at mange er 'flove' over at have en huskat. Der er jo også en grund til at der er så mange huskatte under russian blue og europé

• #6   6. jan 2008 Jeg synes nu heller ikke der er meget huskat over Tiger :o)

Han ligner en dejlig blanding. Der er tydeligvis noget semilanghårskat i ham. NFO eller MCO vil være mit bud....

• #7   6. jan 2008 Mille: Jamen du skriver jo også at faderen er Norsk skovkat, så jeg går ud fra at du ved han er halv NFO ???

• #8   6. jan 2008 ok er ikke med, du skriver nu du ikke ved hvad han har af gener, men skriver alligevel at faren er NFO ??

• #11   6. jan 2008 Der er vist ingen tvivl om at han er blanding - uanset :o)

• #13   6. jan 2008 som sabrina er jeg enig og uenig.

en blanding mellem huskat og mco kan i mange tilfælde ligne en huskat meget.

• #14   6. jan 2008 Mille: hvis jeg var dig, ville jeg skrive at han kunne være blandet med enten MCO eller MFO, for du ved jo ikke om det er den ene eller anden race, Faren kan jo også være en blanding af både MCO og NFO og i princippet også kun halv skovkat og huskat. Det er de færreste ægte MCO og NFO der render fertile rundt. Havde det været min kat havde jeg skrevet at han måske er blandet med noget skovkat, på grund af hans lange pels på halen....

• #17   6. jan 2008 Først brokker folk sig over at huskatte ikke er huskatte og derofr skal under blanding af racer, og sørme så bliver der også brokket over det nu :S

• #18   6. jan 2008 Felis - det har vi flere gange foreslået admin - men man får ikke engang et svar tilbage.

• #19   6. jan 2008 TJ - Jeg forstår ikke lige buskabet?

• #20   6. jan 2008 Hov, hehe

buskabet =budskabet :o)

• #21   6. jan 2008 Har aldrig brokket mig over at der er blandinger under huskatte, tværtimod faktisk. men jeg synes bare det er en del af det, at man beskriver sin kat og dermed forklarer hvorfor den er en blanding og ikke en huskat. Hvorfor ikke skrive det ? Det kan jeg altså ikke forstå? For man mo jo vide det, isør når katten er helt korthåret og ligner en ægte huskat ?? Du har jo også en der ligger som blanding, men som umiddelbart ville være en huskat i mine øjne, da han er korthåret. men du skriver jo også hvad han er blandet med og så er det helt ok med mig. Jeg synes nemlig det er sjovt at læse og se om man kan se trækkene osv osv.

• #22   6. jan 2008 Sabrina S - Der er nogel der brokker sig over at der er nogle huskatte, der er under huskatte når man ikke ved hvem forældrene er, og siger de skal under blanding af racer..

Sørme så om der så ikke nu bliver brokket over at de så er derinde :S

• #23   6. jan 2008 min huskat kitti er faktisk en blanding ,,,, hendes mor var en maine coon med papire og det hele men faren var en huskat ,,, hun ligner en huskat og for mig er det ligegyldigt hun er smuk og den bedste kat i verden meeen sådan en katagori er der jo ikke gggg
    men hvis folk ikke ved hvad deres kat er en blanding af så skriv dog huskat ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

• #25   6. jan 2008 Fordi man evt ingen idé har om det..?

• #26   6. jan 2008 T.J: Forstår simpelthen ikke hvad du mener med denne her sætning :

Sabrina S - Der er nogel der brokker sig over at der er nogle huskatte, der er under huskatte når man ikke ved hvem forældrene er, og siger de skal under blanding af racer

• #27   6. jan 2008 Heidi B - Nogle mener (ikke jeg) at huskatte kun er huskatte hvis det er en "blanding" af 2 huskatte, så hvis man ikke kender forældrene til ens kat er det ikke en huskat men en blanding af racer..

Som sagt er jeg ikke en af dem, da jeg mener en huskat er en kat som man ikke ved hvad er en blanding af.. (eller har huskatte til forældre)

• #28   6. jan 2008 ok, de er dog underlige, for det er godt nok sjældent at folk kender navne på forældrene til huskatte, da de som regel ikke kommer fra noget opdræt *gg* har godt nok heller set nogen der har skrevet sådan endnu..

• #29   6. jan 2008 Derfor kan man da godt kende forældrene smiley

Min kat er fra en gård af, hvor kattene i stalden bare har fået lov til at parre osm det lystede dem, alligevel ved jeg hvem hans forældre er..

og der findes også en enkelt opdrætter i Danmark, der udelukket avler huskatte smiley

• #30   6. jan 2008 Jamen det vil jeg da lige gøre så smiley og ja du har ret det er meget rart når det er en blanding at man ved ca hvad det er smiley

• #33   6. jan 2008 Felis !!! i mine øjne er hun en huskat uanset om hun er en blanding eller ej og jeg er ligeglad med hvad der er i hende det var ikke vigigt for mig overhoved og for mig er en kat uden papire en huskat the end

• #34   6. jan 2008 Linda *SS* ja en maine coon er den ikke *SS* men derfor kan den stadig godt være smuk

• #35   6. jan 2008 Så har jeg rettet mine til huskatte, havde ikke set der var en gruppe til huskatte

Ønsker alle en god aften

• #36   6. jan 2008 Ja undskyld mig, Men er der ikke lige noget andet som man kan blive iriteret over. Når folk opretter sig her inde, gør de det nok ikke for at fornærme nogen, og ved nok slet intet om, at der er nogen her som kan blive iriterede over under hvkilken kategori kat de opretter den under.

• #39   6. jan 2008 Felis !! jeg skrev i mine øjne er de ...*S*

• #40   6. jan 2008 Det som folk her inde kalder huskat er det det samme som europæisk korthår? Dvs. korthårs katte man ikke kan føre stambog på fordi de er "gadekryds" af 2 tilfældige fertile katte der har mødt hinanden?

Jeg synes nemlig at huskat og blanding af racer kan være svære at vælge imellem, ikke fordi jeg har nogen af slagsen.

• #41   6. jan 2008
    Et rimeligt argument for at man ikke må oprette en kat under forkert race er, at det kan give ”nybegyndere” en forkert ide om, hvordan den pågældende race så ser ud. Så selvfølgelig skal man ikke oprette fx en langhåret, fladsnudet kat som siameser, for sådan ser siamesere ikke ud. Men det gør huskatte altså heller ikke!

Ofte postuleres det, at en racekat er en kat med tavle. Ja, når katten har tavle, så er der garanti og bevis for, at en kat er netop denne race. Men der kan altså ikke sættes lighedstegn mellem bevis og fakta.
    Hvis fx to racerene siamesere parrer sig og får et kuld killinger, så kan de killinger, tavle eller ej, ikke være andet end siamesere. Huskatte bliver de i hvert fald ikke af, at tavlen bortkommer.
    Hvis tavlen af en eller anden grund mangler på de killinger, så kan det IKKE BEVISES, at de er siamesere, nej, men hvordan pokker skulle de killinger kunne ændre gener ved at et papir bortkommer eller mangler???…

I oprettelsen står der jo stamtavle anført. Hvis der så ikke står noget ud for stamtavle, tja, så er der bare ikke BEVIS for at katten hører til den race, den er oprettet under. Og kan man så ikke bare stille sig tilfreds med det, hvis katten ellers har de karakteristika som tilhører den race den er oprettet under?…
    Og med blandingskatte, som man enten VED ikke er ren huskat eller kan SE ikke er ren huskat, ja de må vel så være blanding af racer.

• #43   7. jan 2008 en huskat er IKKE en Europærisk Korthåret, det kræver nemlig en stamtavle inden for den race, før den er det smiley

• #45   7. jan 2008 En europe er det samme som en europæisk huskat. Navnet blev bare ændret på et tidspunkt, så den kun hedder en Europe idag.......

• #47   8. jan 2008 I min politikkens kattebog står den også som europæisk huskat, så ved ikke om vi egentlig snakker om den samme kat ? Har ikke kunne finde andre katte der kaldes for det ? Kan du evt. linke til noget ?

At der er brite i dem, tror jeg mange Europe opdrættere ville blive fornærmede over at høre. Der står også at den netop er en oprindelig kat, der ikke er fremavlet af mennesker ? Du kan læse mere om Europe´s oprindelse på www.europeklubben.dk og klikker på du opdrætterne har mere detaljerede beskrivelser af racens oprindelse.

• #49   8. jan 2008 Mærkeligt for det der står i min kattebog er at racen stammer helt tilbage til vikingernes tid og at der aldrig er brugt andre racer for at forædle den ??

Kan også læse mig til på nettet at man den aldrig har været mixet med andre racer osv osv ??

Hvad hedder din bog ? Min er politikkens. Har også den store kattebog og der står det samme i den.

Mystisk, bare man kunne få en europe opdrætter på banen ? Men ellers kan jeg spørge en der hedder Susanne Wehnert ( birma opdrætter ), hun har også haft europe katte.

• #51   8. jan 2008 Hej Felis:

Så har jeg fået svar via email, hun oprdrætter ikke kun Birmaer, men har også en enkelt Europe til opdræt og hun har været redaktør i europeklubben. Hun skriver at der aldrig har været blandet nogle andre racer ind i Europe. Den er den originale vare helt tilbage til vikingetiden. Engang var briten den samme race som Europe, men man adskilte på et tidspunkt ( den tunge variant blev så briten og den lette variant blev til Europe ) men briten er sidenhen forædlet ved at blande perseren ind i den, så ja, briten den er menneskeskabt.

Du kan evt. skrive en pb til mig med din email, så kan jeg sende dig den mail jeg har fået.. Der er nemlig også sendt en lang artikel om racen.

Kommentér på:
Blanding af racer(ved oprettelse)

Annonce